    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Rezystor przeciwzakłóceniowy w fajce zapłonowej
    Date: Wed, 13 Jun 2018 13:59:49 +0200

    dyskusyjnych:4dk14jjs53vt$.osnwsgljaz3q$.dlg@40tude.
    net...
    Dnia Wed, 13 Jun 2018 07:16:10 +0000 (UTC), Adam Wysocki napisał(a):
    >Tłumi drgania rezonansowe.

    Nie za duzy ?
    A moze ogranicza prad w pierwszym okresie ?

    >Przewód- przewodzące otocznie. tzn. przewód do obudowy świecy, do
    >masy
    >silnika i osprżętu itd.

    Pojemnosc przerwy bedzie znikoma, za to pojemnosci miedzyzwojowe w
    cewce spore ..

    >Ma. Częstotliwość drgań zależy jak wiesz od pojemności. Dając
    >rezystor
    >bliżej źródła ujemnej oporności (iskry) zmniejszasz pojemność
    >rezonującą
    >co przenosi drgania rezonansowe w wyższy zakres częstotliwości gdzie
    >podobno są mniej szkodliwe.

    Albo sa mniej slyszalne, bo wifi i komorki na szczescie nie halasuja
    bezposrednio.
    A jak sie je zakloci, to sie sciszaja, a nie halasuja :-)

    Ale przy okazji - zmniejszasz tez energie rezonujaca, odcinajac
    ladunek z pojemnosci kabla.
    Ale sam kabel to ma pojemnosc IMO niezbyt duza.

    >IMO głównie od widzimisię projektanta. Ale może nawet robią pomiary
    >skuteczności w funkcji tej oporności?

    Tak swoja droga:
    -nie ma cewek z opornikami ?
    -te kable to tez specjalne - tanie to chyba z rdzeniem z gabki
    przewodzacej, czyli opornosc rozlozona,
    zdaje sie, ze sa i takie z metalowego drutu, ale zwinietego w
    spiralke (helise dokladniej mowiac)

    J.