    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Rezystor przeciwzakłóceniowy w fajce zapłonowej
    Date: Wed, 13 Jun 2018 14:22:45 +0000 (UTC)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Pojemnosc przerwy bedzie znikoma, za to pojemnosci miedzyzwojowe w
    > cewce spore ..

    W sumie... może przez to tworzy się LC w samej cewce zapłonowej? Tylko
    czy na rezonans tego LC wpłynie ten rezystor? I czy nie powinien być
    wtedy przy cewce?

    > Albo sa mniej slyszalne, bo wifi i komorki na szczescie nie halasuja
    > bezposrednio.
    > A jak sie je zakloci, to sie sciszaja, a nie halasuja :-)

    Pytanie też, czy sama wyższa częstotliwość nie wymusza mniejszej
    promieniowanej energii.

    W sumie chyba można to łatwo sprawdzić. Słuchawka Bluetooth do ucha,
    telefon gdzieś dalej (tak żeby było na granicy zasięgu), puścić muzykę,
    wsiąść na skuter / motor, odpalić i sprawdzić, czy nie zerwie.

    Jak kiedyś testowałem odbiornik VLF w samochodzie, to słyszałem głównie
    (tylko?) alternator. Zapłon i wtrysk były niesłyszalne.

    > Tak swoja droga:
    > -nie ma cewek z opornikami ?

    Nie widziałem, ale mało widziałem, może są :)

    > -te kable to tez specjalne - tanie to chyba z rdzeniem z gabki
    > przewodzacej, czyli opornosc rozlozona,
    > zdaje sie, ze sa i takie z metalowego drutu, ale zwinietego w
    > spiralke (helise dokladniej mowiac)

    Akurat jestem na etapie wymiany tych elementów w nowym nabytku (skuter
    kupiony za grosze, w którym jest sporo rzeczy do wymiany). Mam oryginalny
    kabel WN (mogę rozciąć i zobaczyć, co w nim jest) i nowy, opisany "Beru
    Copper Cable 0300800002" (kupiłem metr, została ponad połowa, też mogę
    rozciąć i zerknąć, co w nim jest i czym się różni). Mam też do oddania kod
    10% na zakupy w swiece-zaplonowe.pl, jakby ktoś akurat coś kupował (kupon
    przyszedł razem z kablem i fajką, ale ja go już nie wykorzystam).

    Temat mnie zaciekawił, bo oryginalna świeca to NGK CR8E, ale istnieje też
    zamiennik Denso U24ESR-N, który kupiłem. Niby zamiennik, więc powinno być
    1:1, ale doczytałem że NGK ma rezystor 5k, a Denso 10k. Fajkę kupiłem z
    rezystorem 10k bo taki jest w oryginalnej (była rozwalona) i teraz tak się
    zastanawiam, czy 20k (10k w fajce + 10k w świecy) to nie będzie za dużo.
    Sprawdzić teraz nie sprawdzę, bo i tak na razie nie ma iskry (stojan
    uzwojenia zasilającego CDI ma przerwę, czekam aż przyjdzie ściągacz
    magneto, żeby się tam dostać).

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]