  • 11. Data: 2002-10-04 13:36:24
    Temat: Re: Ripe - podanie o IP
    Od: "Pawel" <p...@m...eu.org>

    Uzytkownik "suo" <s...@k...pl> napisal w wiadomosci
    news:7s3rpucf7p6uu2ueh4gq66abc3mi4itbst@4ax.com...
    > On Fri, 4 Oct 2002 12:15:48 +0000 (UTC), "Pawel"
    >
    > Do czego?

    obecnie mam podlaczone 3 sieci i 2 szkoly, lacznie ok 110 kompow i wszyscy
    oni jada na tym samym ip, bo te osiem ktore mam musze sam wykozystywac na
    servery i inne dupsy (z tych osmiu jedynie wykozystac moge 5) a w kolejce
    czeka kilka nastepnych sieci, firmy i kosciol,
    kazdy chce miec przynajmniej jedno ip, a w rzeczywistosci wszyscy chca miac
    "chociaz 32" i kiedy przychodzi klient i pyta o ip to co mam mu powiedziec,
    sorry ale twoja siec bedzie jechala na tym samym co 3 inne i jakis tam
    szkoly, to gosciu mnie wysmieje, pozatym ci co juz teraz sa wpieci tez
    ciagle sie pytaja o zewnetrzne.
    pozatym z tego co wiem to tylko maja klase C mozna smemu utrzymywac Rev-dns
    co jest tez dosyc wygodne, bo wiadomo ze kazdy kto ma siec chce miec wlasna
    domene i jesli nie utrzymywal bym jej sam to zanim moj provider by
    odpowiedzial na podanie minely by wieki, a tak wszystko bede mial na miejscu

  • 12. Data: 2002-10-05 20:39:52
    Od: suo <s...@k...pl>

    On Fri, 4 Oct 2002 13:36:24 +0000 (UTC), "Pawel"

    [...]

    Męcz Twojego ISP, będzie to trudne przy łączu STD
    od CDP.

    Inne opcje:
    a) Premium - większe koszta,
    b) Kolejne łącze - większe koszta,
    c) Dostęp operatorski - jeszcze większe koszta,
    d) Własny AS - jeszcze większe koszta (RIPE,
    router BGP).

    --
    suo

  • 13. Data: 2002-10-05 20:39:57
    Od: "Przemysław 'Repcio' Gubernat" <P...@G...com.invalid>

    W artykule <ank4bb$9kd$1@news.tpi.pl>, Pawel napisał(a):
    [..]
> [...]
    > sorry ale twoja siec bedzie jechala na tym samym co 3 inne i jakis tam
    > szkoly, to gosciu mnie wysmieje, pozatym ci co juz teraz sa wpieci tez
    Jak chcą mieć 32 IP jest baaardzo proste rozwiązanie..
    Każesz mu to udokumentować (co zresztą w RIPe/LIRa tez musisz zrobić),
    99,99% klientów potrzebuje mniej więcej taki przydział IP:
    * 1 IP z sieci publicznej - NAT
    * ew. 4-8 na podsieć serwerów
    * nieograniczoną ilość IP z puli prywantej (no do 255 :) )

    Przydział większej puli IP z sieci publicznej po to aby każdy miał
    osobnego rev'a jest już czystą rozpustą !
    Dodatkowo zawsze możesz mówić że jest to dodatkowe zabezpieczenie przed
    próbami włamań z sieci Internet, pamiętam gdy ok 2 lata temu drukowałem na
    drukarce na komputerze oddalonym odemnie ok. 300 km gdyż miał włączone
    udostępnianie drukarki (o przedlądaniu dysku już nie wspomnę).

    --
    Szanuj admina swego,
    możesz mieć gorszego.....

    IPv4://repcio@3575230515 IPv6://repcio@3ffe:8010:1c:beaf::2
    +-=-=- Przemysław Gubernat <r...@r...net> -=-=-=-=-=-=-+
    | Network Administrator @ Repcio.NET & Trzebnica.NET |
    | Jestem twoim ostatecznym rozwiązaniem ! |
    =-=-=-=-+

  • 14. Data: 2002-10-05 20:40:01
    Od: Konrad Madej <k...@m...elka.pw.edu.pl>

    Pawel <p...@m...eu.org> wrote:

> [...]
    > conajmniej 255 adresow ip, wiec wyslalem podanie (zgodnie z formularzem) na

    Tak jak pisalem wczesniej RIPE nie bedzie z Toba gadal bo nie jestes LIR.

    > RegID: No valid regids in Message

    A wie to po tym bo nie podales ID LIRa.

    > wiec zaczalem szukac gdzie moge zdobyuc Ticket Number
    > chyba znalazlem na http://www.ripe.net/ripencc/new-mem/application-form
    .html
    > w kazdym razie przyszedl mi TICKET NUMBER
    > odeslalem ten sam formularz przydzielenia ip z tym numerem i wrucilo takie
    > cos:
    > has been received at the RIPE NCC.

    Hehehe to teraz niezle namieszales ;)))
    Formularz z tej strony nalezy wypelnic jak sie chce zostac LIRem.
    Czyli wlasnie zglosiles, ze chcesz nim byc ;)

    A ticket to oni przydzielaja kazdej zalatwianej sprawie.
    Czyli formularz o przydzial IP wyslales do sprawy o stanie sie LIR i
    dlatego przeszedl.

    > pytanie:
    > czy to dobrze czy zle?:)

    Zle ale przynajmniej smiesznie ;))

    > i jeszcze jedno najwazniejsze: ILE SIE ZA TO PLACI ?:)

    Za stanie sie LIRem?
    http://www.ripe.net/ripe/docs/billing.html

    A na przyszlosc radze czytac, czytac i jeszcze raz czytac przed wyslaniem
    czegokolwiek.

    A Twoj provider _ma_obowiazek_ przydzielic Ci tyle adresow ile potrzebujesz
    jezeli to uzasadnisz (np. na wniosku RIPE).
    Jezeli robi problemy to mozesz "poskarzyc" sie na niego do RIPE
    (jezeli jest LIRem).

    --
    Konrad Madej <k...@e...pw.edu.pl>

  • 15. Data: 2002-10-06 17:31:42
    Od: d...@w...sobie.to

    Pawel <p...@m...eu.org> wrote:

    > Podanie o IP wyslalem na h...@r...net

    No to zle wyslales ;)
    Zeby tam wysylac, to trzeba im placic - okolo 3k$ rocznie.
    Jesli nie masz wlasnej polityki routingu i nie jestes LIRem, to po prostu
    jestes na lasce dostawcy lacza i tyle. Jak sie z CDP nie dogadasz, to
    adresow nie bedzie.

    D.

    --
    50 ways to FREAK your roommate:
    13. Draw a tiny, black spot on your arm. Make it bigger every day.

  • 16. Data: 2002-10-06 17:37:17
    Od: "Pawel" <p...@m...eu.org>

    wiec tak:
    jezeli chodzi o lacze to drozsze juz byc nie moze :) czyli full servis :)
    co do wyslania podania, czytalem czytalem i jeszcze raz czytalem, ale o 6.00
    rano juz mi sie literki pomieszaly :) ale chyba i tak olali sprawe bo do tej
    pory nie odpowiedzieli. ale czlowiek uczy sie na bledach, naszczescie nie
    byl to az taki straszny blad:)
    rozmawialem ze swoim ISP, i rzeczywiscie wystarczy troszke pomeczyc i mozna
    dostac to co sie chce
    255 ipkow moze rzeczywiscie wydaje sie troche duzo, ale jak slyszalem ze
    firma z mojego miasta do tych co miala dostala niedawno jeszcze 512 to
    stwierdzilem ze 255 to nie az taka wygorowana ilosc, tymbardziej po
    przejsciu na VPN, troszke tych osob bedzie.

    apropos: zna ktos moze jakas dobra POLSKA :) stronke o obsludze i ogolnie o
    VPN?

  • 17. Data: 2002-10-06 17:37:32
    Od: Tomasz Paszkowski <n...@d...kgb.com.ua>

    W artykule <s...@r...at.home>, Przemysław 'Repcio'
    Gubernat napisał(a):

> [...]
    > drukarce na komputerze oddalonym odemnie ok. 300 km gdyż miał włączone
    > udostępnianie drukarki (o przedlądaniu dysku już nie wspomnę).

    No i nie wspomne o drukarkach w LUBmanie z publicznymi FTPami otwartymi
    dla kazdego ;>

    --
    _ _ _ _ _
    / \ | | / / / \ / \ --- Tomasz Paszkowski ------------------------------
    /_/ \__/ /_/ \_/ \_/ ----------------------------------------------------

  • 18. Data: 2002-10-06 20:21:35
    Od: suo <s...@k...pl>

    On Sun, 6 Oct 2002 17:37:17 +0000 (UTC), "Pawel"
    >wiec tak:
    >jezeli chodzi o lacze to drozsze juz byc nie moze :) czyli full servis :)

    Nie. Masz w tej chwili STD od CDP - w CDP masz
    jeszcze premium, AFAIR platinum i dostęp
    operatorski.

    >rozmawialem ze swoim ISP, i rzeczywiscie wystarczy troszke pomeczyc i mozna
    >dostac to co sie chce
    >255 ipkow moze rzeczywiscie wydaje sie troche duzo,

    Musisz to _bardzo_dobrze_ umotywować. Większość
    ISP niechętnie przyznaje tak duże pule adresów -
    zwłaszcza sieciom osiedlowym.

    --
    suo

  • 19. Data: 2002-10-09 06:27:07
    Od: "Ametyst" <a...@s...pl>

    A jesli moj provider to TPSA i mam dostep DSL512 z jednym adresem IP, a
    potrzebuje 3.
    Jak ich zaczne straszyc RIPE to mnie wysmieja...
    ???
    Pozdrawiam,

  • 20. Data: 2002-10-09 07:43:05
    Od: d...@w...sobie.to

    Ametyst <a...@s...pl> wrote:
    > A jesli moj provider to TPSA i mam dostep DSL512 z jednym adresem IP, a
    > potrzebuje 3.
    > Jak ich zaczne straszyc RIPE to mnie wysmieja...

    Tu nie chodzi o adresy. Jesli nawet pozyskasz przydzial wysylajac wniosek
    przez innego LIRa, to co? Powiedza ci, ze w ramach tej uslugi oni routuja
    jeden, a jak chcesz wiecej routowac, to kup inna usluge (zapewne drozsza).

    Jak chcesz wiecej, kup inna usluge.

    D.

    --
    50 ways to FREAK your roommate:
    36. Fill an empty shaving cream can with whipped cream. Use it to