  • 11. Data: 2013-02-21 08:22:56
    Temat: Re: Robię urządzenie na USB - jak ominąć VID/PID?
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 21.02.2013 08:00, Michał Lankosz pisze:

    > Obecnie FT_PROG

    Programowanie VID/PID w ftdi pod windowsem to jest masakra. Najpierw
    musisz zainstalować sterowniki pod oryginalny VID/PID, potem
    przeprogramować i znów instalować sterowniki pod nowy VID/PID.
    Jak masz więcej jak jedną sztukę do przeprogramowania, to można się
    pociąć suchą bułką. Dużo wygodniej można to zrobić pod linuksem (np.
    ft232r_prog)

    > Że da się zmienić numerki to ja wiem i nawet zdaje się w jakimś JTAGu
    > tak robiłem aby udawał inny. Pytanie - jakie numerki?

    Ściągnij sobie listę VIDów ze strony usb.org i wybierz VID jakiejś
    firmy, która już nie istnieje. Jak robisz pojedyncze sztuki to i tak się
    nie będziesz bawił w kupowanie VID.

    http://www.usb.org/developers/tools/comp_dump

  • 12. Data: 2013-02-21 08:26:16
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2013-02-21 08:22, Zbych pisze:
    > Ściągnij sobie listę VIDów ze strony usb.org i wybierz VID jakiejś
    > firmy, która już nie istnieje. Jak robisz pojedyncze sztuki to i tak się
> [...]

    Nie podoba mi się pomysł, mógłbym narazić firmę kolegi na nieprzyjemności.
    MAC ethernet też sobie pseudo losowo wybierałem, ale jakbym miał
    sprzedawać urządzenia to bym kupował numerki w układach Microchipa. Może
    dla USB też takie coś istnieje...

    --
    Michał

  • 13. Data: 2013-02-21 08:43:12
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    W dniu 21.02.2013 08:26, Michał Lankosz pisze:

    > Nie podoba mi się pomysł, mógłbym narazić firmę kolegi na nieprzyjemności.

    A kto mu będzie robił koło pióra przy 10 szt/mies?

  • 14. Data: 2013-02-21 08:49:47
    Od: "Marek" <t...@f...kuku.pl>

    Użytkownik "jan kowalski" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    .googlegroups.com...

    > Warto poswiecic kilka godzin i pobawic sie w zmiane vid i pid ft232
    > (..)
    > Zmienia sie vid i pid w ft232 + taki sam w pliku ini, robisz komplet
    > pasujacy do twojego urzadzenia vid i pid z pliku ini maja byc zgodne z vid
    > i pid w eepromie ft232

    Tak, ale grzebiąc w plikach "inf" sterowników FTDI naruszasz ich oryginalność, co
    wiąże
    się z tym, że podpis cyfrowy nie będzie się zgadzał, a to oznacza, że będzie problem
    z instalacją takich sterowników w systemach 64-bitowych, wymagających sterowników
    podpisanych cyfrowo, chyba że użytkownikowi przed instalacją sterowników włączysz
    tryb testu sterowników, co objawi się niezbyt eleganckim pokazywaniem w prawym
    dolnym rogu pulpitu informacji o włączeniu tego trybu.

    --
    Pzdr.
    Marek

  • 15. Data: 2013-02-21 09:45:49
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2013-02-20 13:21, Michał Lankosz pisze:
    > Czytałem gdzieś (link zagubiony), że pojedynczą parę PID+VID można
    > gdzieś kupić,
    Znalazłem:
    http://tinyurl.com/25fdx52
    (
    http://www.mcselec.com/index.php?page=shop.product_d
    etails&flypage=shop.flypage&product_id=92&option=com
    _phpshop&Itemid=1
    )

    --
    Michał

  • 16. Data: 2013-02-21 09:53:12
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2013-02-21 08:49, Marek pisze:
> [...]
    > prawym
    > dolnym rogu pulpitu informacji o włączeniu tego trybu.

    Dla urządzenia HID z dowolnymi numerkami nie będzie tego problemu,
    zgadza się?
    Powinno to urządzenie działać z Windowsami >98 oprócz serwerowych.

    --
    Michał

  • 17. Data: 2013-02-21 23:50:59
    Od: Adam Dybkowski <a...@g...6c7o8m>

    W dniu 2013-02-21 09:45 Michał Lankosz napisał(a):

    > Znalazłem:

    > http://www.mcselec.com/index.php?page=shop.product_d
    etails&flypage=shop.flypage&product_id=92&option=com
    _phpshop&Itemid=1

    Hehe, ale uparta firma. Dostali po łapach jak widać:
    "So we got some more letters and finally USB-ORG wrote a letter that
    they revoked our VID."

    No nieźle, to już nie zweryfikują żadnego swojego urządzenia w USB-ORG.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 18. Data: 2013-02-22 10:29:11
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Adam Dybkowski" <a...@g...6c7o8m> napisał w
    wiadomości news:5126a4cf$0$26700$65785112@news.neostrada.pl...

> [...]
    > revoked our VID."
    >
    > No nieźle, to już nie zweryfikują żadnego swojego urządzenia w USB-ORG.

    Celem technicznym jest tylko unikalność zestawów VID-PID.
    Celem urzędniczym jest sprzedaż wiązana - potrzebujesz jeden zestaw
    VID-PID - kup 65536 zestawów.
    Nie znajduję innego określenia jak praktyki monopolistyczne (jest jakiś
    ogólnoświatowy UOKiK?)
    Ogólnie z tej fajnej koncepcji wyłania się wizja nowego świata:
    - chcesz kupić znaczek na list - tak ale tylko w pakietach po 65536 szt.,
    - abonament na telefon - płatne z góry za 65536 miesięcy,
    - chcesz kupić telewizor...
    - chcesz kupić chleb...
    P.G.

  • 19. Data: 2013-02-22 12:17:19
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2013-02-22 10:29, Piotr Gałka pisze:

> [...]
    >>
    > Celem technicznym jest tylko unikalność zestawów VID-PID.
    > Celem urzędniczym jest sprzedaż wiązana - potrzebujesz jeden zestaw

    Zapewne chodziło o to, żeby jeden VID należał do jednej firmy.
    Odsprzedawanie PIDów powoduje, że VID nie jest tym co było w zamiarze.
    Rodzi to oczywiście wątpliwości:
> [...]

    > Ogólnie z tej fajnej koncepcji wyłania się wizja nowego świata:
    > - chcesz kupić znaczek na list - tak ale tylko w pakietach po 65536 szt.,
    Tak jak są hurtownie, tak powinny być sklepy detaliczne.

    --
    Michał

  • 20. Data: 2013-02-22 12:44:25
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    On 22.02.2013 12:17, Michał Lankosz wrote:

    > Zapewne chodziło o to, żeby jeden VID należał do jednej firmy.

    Chodziło o to, żeby urządzenia miały unikalne numery. Potem postanowiono
    dorobić na certyfikacji - chcesz mieć prawo do logo to musisz zapłacić
    nie tylko za badanie ale i za VID.

    > Odsprzedawanie PIDów powoduje, że VID nie jest tym co było w zamiarze.

    Wyobraź sobie, że jesteś producentem krzemu USB-OTG - wystarczy dopiąć
    gniazdo i uC po SPI. Dla każdego kto zamawia odpowiednią ilość alokujesz
    nowy PID. Wszystko jest ok. Ale gdy udostępnisz komuś PID, aby go użył z
    urządzeniem, które dostało już certyfikat pod inną parą VID+PID to jest
    to nielegalne.

    > Rodzi to oczywiście wątpliwości:

    > Tak jak są hurtownie, tak powinny być sklepy detaliczne.

    Ale tu jest monopol + zakaz detalu. Jak potrzebowałeś adresów IP,
    których było za mało na zostanie LIRem (hurtowo) to szukałeś "sponsor
    LIRa" i wszystko było załatwione. Tu nie ma innej możliwości niż
    kupienie własnego VID.

    Michoo