    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 15 Feb 2016 03:32:21 -0800 (PST)
    Subject: Re: Rondo - zawracanie - kierunek
    From: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 lutego 2016 11:17:14 UTC+1 użytkownik małaa napisał:
    > Witam, na egzaminie uczono mnie zeby zawrocic na rondzie musze wlaczyc
    > na wjezdzie lewy kierunkowskaz i przy zjezdzania z niego prawy. jak
    > zauwazyłam to prawie nikt nie wlacza lewego na wjezdzie jezeli chce
    > zawrocic, tylko przy zjezdzie prawy.
    > Jak to jest?

    Są dwie szkoły.
    1. Stara szkoła, na wjeżdzie jak zawracasz albo zjeżdzasz zjazdem którymkolwiek
    lewym, włączasz lewy kierunek. Gasisz go jak jesteś na konkretnym pasie i objeżdzasz
    rondo. Prawy włączasz na wysokości poprzedniego zjazdu przed tym na którym chcesz
    zjechać. jeśli na rondzie zmieniasz pasy to sygnalizujesz jak zwykle.

    2. Szkoła nowa. Wjeżdzasz bez kierunkowskazu, ewentualnie z prawym jesli zjeżdzasz
    pierwszym zjazdem. Prawy kierunek włączasz na wysokości poprzedzającego zjazdu. Jesli
    zmieniasz pasy to sygnalizujesz odpowiednio.

    IMHO lewy kierunek na wjeżdzie daje tą informację że masz zamiar jechać na rondzie
    dalej i ten lolek który chce wjechać na następnym wjeździe ma szanse wiedzieć że
    zajmiesz pas wewnętrzny i dzięki temu ruch będzie płynniejszy.

    Ale ten temat jest mocno kontrowersyjny bo przepisy dotyczące poruszania się na
    rondzie nie do końca są zrozumiałe jednakowo dla wszystkich.

    Dodatkowo warto zaznaczyć że warto zmieniać pas z wewnętrznego na zewnętrzny już przy
    poprzedzającym wjeżdzie a nie dopiero na docelowym zjezdzie. Mniej szans na klepanie
    boku...