    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Router-router
    From: pueblo <n...@n...pl>
    Date: 13 May 2020 22:22:32 GMT

    Witaj Adam, 13 maj 2020 w news:r9ho8u$6kd$1$Adam@news.chmurka.net
    napisałeś/aś:

    > A co ma AP do "nie siania" WiFi przez pierwszy router?

    Nie znam się na tym, próbuje coś na szybko wydumać i to pierwsze co
    wydumałem - nie będe przedstawiał całego "procesu myślowego" he he. Ale
    po prostu uznałem, że jak główny router przekazuje internet kablem do
    innego routera(niezależnie w jakim ten jest trybie)to nie może już siać
    wifi. Chcę komuś pomóc na zasadzie wiódł ślepy kulawego he he.

    > Czy rozumiesz pojęcie "router" i "AP"?

    Chodzi mi o zapewnienie zasięgu w domu ponieważ główny router(z modemem
    LTE) musi być teraz na strychu i jego wifi nie sięga na parter. Są kable
    enthernetowe ze strychu do pomieszczeń na dole i jest dostępny w domu
    drugi router TL-WR841N no i zobaczyłem na obrazku, że może działać jako
    AP. Ale jak zwał, tak zwał. Po prostu chciałem wiedzieć, czy da się to
    tak skonfigurować, a jeśli tak, to pod jakimi hasłami googlować. Kilka
    rzeczy równolegle próbuję poznać i nie wyrabiam.

    > W pewnym skrócie router dostaje jakąś sieć (a najczęściej jeden IP),
    > przemienia to na inną sieć i rozdziela "swoim" komputerom. Rozdziela
    > przewodowo, radiowo, albo inaczej - to już nie ma znaczenia. Ważne,
    > że daje inną sieć.
    > A więc w Twoim przypadku komputery na piętrze nie będą widzieć
    > komputerów z parteru (czyli podpiętych do drugiego routera).

    Jak to rozumiesz? Tak, że ten drugi router nie ma trybu AP i działa jako
    router(czyli jakby tworzy inną sieć)?

    > Natomiast AP tylko zamienia sygnał z kabla na radio. Działa w tej
    > samej sieci, co router.
    >
    > Niektóre routery można ustawić w tryb AP (albo mostu), inne nie.
    Czyli jak ten drugi router ma ten tryb AP, to będzie siał wifi i ten
    pierwszy główny też nadal będzie siał?
    Czyli mam zasadniczo szukać pod hasłami "router jako AP" i znajdę jakieś
    rozwiązanie?

    > Te, w których nie można zmienić trybu, czasem mogą gadać jako AP,
    > jeśli im się da sygnał do gniazda LAN a nie WAN i jeśli ustawi się
    > prawidłową adresację oraz wyłączy w nich serwer DHCP.

    W tym wypadku zaczną się schody konfiguracyjne.

    Dzięki. Gdybyś coś chciał dodać, to chętenie przeczytam.