  • 11. Data: 2012-01-31 09:11:24
    Temat: Re: Rozjechało mi dzisiaj kota :-(((
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 30.01.2012 22:49, MH pisze:

    > Nie chciałbym , aby w przyszłości sytuacja się powtórzyła , więc kombinuję
    > przerobienie swojego ogrodu coś na kształt "wyspy doktora moreau". Wokół
    > ogrodzenia po stronie wewnętrznej , zakopać w pewnej odległości od siebie 2
    > równoległe druty (nieizolowane) zasilane jakąś przetwornicą HV. Wartość
    > wysokiego napięcia dobrać tak , aby różnica potencjałów na odległości kocich
    > łap była wystarczająco dla owego nieprzyjemna , ale jednocześnie nie była dla
    > niego zabójcza. Wszystko w trosce o pupila.

    Obawiam się, że tak się nie uda - zawsze jakoś się wymknie, jeśli będzie
    chciał.

    Lepszym wyjściem może być sterylizacja, która nieco go uspokoi (ale to
    NTG) i np. fotoradar lub jego atrapa (ludzie się straszliwie śpieszą,
    często zagadani przez telefon trzymany w ręku... skrajne przypadki to ci
    porypani tirowcy jedzący zupki podczas zapierdalania stówą przez boczne
    drogi).

  • 12. Data: 2012-01-31 10:10:55
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Tue, 31 Jan 2012 00:27:03 +0000 (UTC), MH <l...@g...SKASUJ-TO.pl>
    wrote:

    > Stąd właśnie pytanie : jaki miniaturowy generator van der Graafa,albo
    > cholera wie co zainstalować na przyszłość dla ich dobra??

    Może raczej pomyśl o warunkowaniu pozytywnym - jakichś atrakcjach dla
    zwierzaka - kot najedzony i zmęczony zabawą będzie mniej skory do
    wycieczek...

    Żeby nie całkiem OT - myślę czasem o zrobieniu "elektronicznej myszy"
    - małej zabawki z własnym napędem i urozmaiconym sposobem poruszania
    się. Potrzebny byłby jeszcze jakiś lokalizator, żeby znaleźć zabawkę
    w miejscu, gdzie kot ją porzuci :-)

    Promień wskaźnika laserowego też jest niezły, ale tu trzeba ostrożnie
    manipulować, żeby nie poświecić w oko.

    Pozdrawiam,
    --
    Artur Stachura

  • 13. Data: 2012-01-31 10:29:00
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Stachura" napisał w wiadomości grup
    in...
> [...]
    >w miejscu, gdzie kot ją porzuci :-)
    >Promień wskaźnika laserowego też jest niezły, ale tu trzeba ostrożnie

    http://www.youtube.com/watch?v=doNwWgz-OKk
    Ciekawe czy koty tez takie glupie i chcialoby im sie tak bawic :-)

    Co do mikro-myszy, to jest tego cala masa, tzn mam na mysli
    konstrukcje.
    Bo google ujawnia cos takiego
    http://sklep.modernpet.pl/main/product.php?id_produc
    t=443

    Ale chyba nie autonomiczna :-)

    No i cos nie dla kotow
    http://boxie.media.mit.edu/

    J.

  • 14. Data: 2012-01-31 11:38:03
    Od: Artur Stachura <k...@p...onet.eu>

    On Tue, 31 Jan 2012 11:29:00 +0100, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
    > Użytkownik "Artur Stachura" napisał w wiadomości grup
    in...

    > http://www.youtube.com/watch?v=doNwWgz-OKk
    > Ciekawe czy koty tez takie glupie i chcialoby im sie tak bawic :-)

    Pogonić za piłką to może tak, ale przynosić ją z powrotem...?
    Swoją drogą, ten pies na filmie jest już tak wyćwiczony, że biegnie zanim
    piłka zostanie wystrzelona.

    > Co do mikro-myszy, to jest tego cala masa, tzn mam na mysli
> [...]

    No właśnie; myślałem o czymś w rodzaju tych cybernetycznych żółwi Greya
    Waltera, może nawet z wykorzystaniem staromodnej analogowej elektroniki.

    > No i cos nie dla kotow
    > http://boxie.media.mit.edu/

    O, to dobre!

    --
    Artur Stachura

  • 15. Data: 2012-01-31 12:46:35
    Od: Mirek <p...@d...zind.ikem.pwr.wroc.pl>

    On wto, 31 sty 2012 01:27:03 in article news:<jg7cgn$fmc$1@inews.gazeta.pl>
    MH wrote:
    > Dzięki za zrozumienie. Chłopak był z lipca 2011,więc chyba chormony jeszcze mu
    > nie 'buzowały'. Istotnie,zastanawialiśmy się nad sterylizacją, ale to zupełnie
    > co innego co się Felkowi przytrafiło - wypadek drogowy. Strasznie szkoda! Stąd
    > moje pytania na przyszłość. Mam olbrzymią sympatię w stosunku do tych
    > przymilnych indywidualistów. Stąd właśnie pytanie : jaki miniaturowy generator
    > van der Graafa,albo cholera wie co zainstalować na przyszłość dla ich dobra??

    Znajomy miał kilku indywidualistów. Zainstalował elektrycznego pastucha.
    Było skuteczne do czasu, kiedy bestyje wymyśliły, że gałąź drzewa przechodzi
    na murem ;)

  • 16. Data: 2012-01-31 13:42:06
    Od: bartekltg <b...@g...com>

    W dniu 2012-01-31 11:29, J.F pisze:

    > No i cos nie dla kotow
    > http://boxie.media.mit.edu/

    Koty uwielbiają pudełka ;-)

    pzdr
    bartekltg

  • 17. Data: 2012-01-31 13:59:53
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Artur Stachura napisał:

> [...]
    > - małej zabawki z własnym napędem i urozmaiconym sposobem poruszania
    > się. Potrzebny byłby jeszcze jakiś lokalizator, żeby znaleźć zabawkę

    Kot może mieć zabawkę stacjonarną -- atrapę mysiej dziury z emulatorem
    myszy w środku. Wystarczy, że raz na minute w środku się cos poruszy
    albo zachrobocze, bo najfajniejsze jest przecież czatowanie. Nawet bez
    takiej zabawki kot potrafi przez godzinę pilnować w ciszy i skupieniu
    odpływu w wannie, bo coś tam zabulgotało. Jednak nie należy się spodziewać,
    że kot będzie zajmował się wyłącznie energooszczędnymi zabawkami i w ogóle
    zrezygnuje ze spacerów.

    --
    Jarek

  • 18. Data: 2012-01-31 15:12:43
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 31 Jan 2012 10:10:55 +0000 (UTC) Artur Stachura
    <k...@p...onet.eu> napisał:

    >Potrzebny byłby jeszcze jakiś lokalizator, żeby znaleźć zabawkę
    >w miejscu, gdzie kot ją porzuci :-)

    Można włożyć do środka parę gramów materiału rozszczepialnego i z
    licznikiem Geigera później tego szukać. ;-)

  • 19. Data: 2012-01-31 15:21:57
    Od: Włodzimierz Wojtiuk <w...@w...pl>

    "__Maciek" <i...@c...org> wrote in message

    > Można włożyć do środka parę gramów materiału rozszczepialnego i z
    > licznikiem Geigera później tego szukać. ;-)

    Przy okazji sterylizacja bezoperacyjna ;-)
    Byle nie mutacje!

    --
    Włodek

  • 20. Data: 2012-01-31 15:24:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Pogonić za piłką to może tak, ale przynosić ją z powrotem...?
    >Swoją drogą, ten pies na filmie jest już tak wyćwiczony, że biegnie
    >zanim
    >piłka zostanie wystrzelona.

    Nie wiem czy to wyraznie przekazane - ale urzadzenie jest
    autonomiczne.
    Pies nie tylko przynosi pilke, ale sam ja wklada we wlasciwe miejsce,
    zeby ta armata ja wystrzelila.

    Nie wiem czy "wycwiczony", czy po prostu to lubi.

    Kotom by sie tak chcialo ?

    >No właśnie; myślałem o czymś w rodzaju tych cybernetycznych żółwi
    >Greya
    >Waltera, może nawet z wykorzystaniem staromodnej analogowej
    >elektroniki.

    Teraz sie to robi z wykorzystaniem najnowszej cyfrowej elektroniki :-)
    ARM na pokladzie, czujniki, kamery ...

    J.