  • 11. Data: 2016-04-05 14:08:49
    Temat: Re: Rozmiar opon a komfort.
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-04-05 o 13:26, quent pisze:
    > On 2016-04-05 12:07, Miroo wrote:
    >> W dniu 2016-04-05 o 11:15, quent pisze:
    >>> Masz na myśli oczywiście AC?
    >>> W polisie jest taki zapis?
    >>
    >> Nie musi być napisane wprost.
    >
    > Musi.
    > Zgodny z homologacją to jest wprost.
    > Potem - vide homologacja itd.

    Wystarczy, że będzie napisane "musi spełniać warunki dopuszczenia do
    ruchu", itp

    > AFAIK badanie techniczne nie wnika w rozmiar opon.

    Fakt, bo byłoby to trudne do zrealizowania, ale ubezpieczalni mogłoby
    bardziej zależeć.
    Nie będę miał w najbliższym czasie okazji, żeby się podpytać o to na
    stacji diagnostycznej. Może ktoś z grupy akurat będzie jechał?

    Pozdrawiam

  • 12. Data: 2016-04-05 14:33:16
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Tue, 5 Apr 2016 11:00:26 +0200
    Miroo <b...@b...brak.i.juz> wrote:

    > Ostatnio na forach straszą,

    Na forach straszą różnymi głupotami, dość rzadko te głupoty mają coś wspólnego z
    prawdą.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 13. Data: 2016-04-05 15:00:22
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-04-05 o 14:33, szerszen pisze:

    > Na forach straszą różnymi głupotami, dość rzadko te głupoty mają coś wspólnego z
    prawdą.

    Może to i głupoty, ale sądzenie się z ubezpieczycielem do przyjemnych
    nie należy. Mój kolega najprawdopodobniej będzie miał spore długi po
    takiej walce w wydawałoby się oczywistej sprawie (sprawca przyznał się
    do winy).
    I tak ma szczęście, że będzie płacił wg poprzednich stawek, bo niedawno
    opłaty wzrosły o 100%.

    Pozdrawiam

  • 14. Data: 2016-04-06 09:32:19
    Od: "charwel(Oo)==:::" <c...@g...pl>

    W dniu 2016-04-04 o 21:24, kkk pisze:
    > Letnie mam seryjnie 225/45/17. Zimowe dopuszczalne 205/55/16
    - lepszy komfort oczywiście na rozmiarze zimowym.
    Jak nie zależy Ci na wyglądzie "16 będzie na pewno bardziej
    komfortowa. Producent/model opony też ma znaczenie.
    Różne opony w tym samym rozmiarze będą się zachowywać odmiennie, chociaż
    nie będzie aż takiej różnicy jak przy zmianie rozmiaru.

    Zmieniłem na 16 i komfort zdecydowanie się poprawił. Nie ciągnie na
    koleinach i lepiej wybiera nierówności. Pozostaję przy 16" :)

    Pozdrawiam
    charwel

  • 15. Data: 2016-04-06 09:35:56
    Od: "charwel(Oo)==:::" <c...@g...pl>

    W dniu 2016-04-05 o 11:00, Miroo pisze:

    > Ostatnio na forach straszą, że ubezpieczyciel odmawia wypłaty
    > odszkodowania, gdy ogumienie nie jest zgodne z zapisem w homologacji.
    > Np w homologacji modelu, który posiadam jest wpisany tylko rozmiar R15,
    > a w innych wersjach wyposażenia pojawia się R16 i/lub R17. I to jest
    > właśnie niefajne, że nie możesz na zimę zmienić alusów R17 z
    > niskoprofilową oponą na coś o wyższym profilu - bo homologacja nie
    > przewiduje. To znaczy zmienić można, ale potem w razie czego trzeba
    > będzie się sądzić.
    >
    > Pozdrawiam

    A gdzie szukać tych informacji? Bo np. mam Hondę Accord 2.4 w wersji
    Executive i nalepka na słupku wskazuje opony 225/45/17. W innych
    wersjach (wyposażenia), przy tych samych silnikach i rocznikach są
    podane dwa rozmiary 225/45/17 i 205/55/16.

    pozdrawiam
    charwel

  • 16. Data: 2016-04-07 13:39:25
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-04-05 11:00, Miroo wrote:

> [...]
    > niskoprofilową oponą na coś o wyższym profilu - bo homologacja nie
    > przewiduje. To znaczy zmienić można, ale potem w razie czego trzeba

    u mnie jak najbardziej dopuszczalne są dwa rozmiary 18" i 16"

    Faktycznie, wersje ubogie wychodziły fabrycznie na 16" kółkach,
    a mój fabrycznie miał 18",
    natomiast w instrukcji obsługi auta są wymienione oba rozmiary.

    Przeczytaj instrukcję.

  • 17. Data: 2016-04-11 13:21:26
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-04-07 o 13:39, AL pisze:
> [...]
    > a mój fabrycznie miał 18",
    > natomiast w instrukcji obsługi auta są wymienione oba rozmiary.

    Instrukcja zwykle jest wspólna dla różnych wersji wyposażenia,
    homologacja często nie, jak się okazuje.

    Instrukcja nie ma żadnej mocy prawnej. Jak Ci w instrukcji napiszą, że
    po ostrej jeździe masz chłodzić turbinę przed wyłączeniem przez 5 minut,
    to nie chroni Cię to przed mandatem za silnik włączony na postoju
    (abstrahując od humoru lub zawziętości policjanta).

    Pozdrawiam

  • 18. Data: 2016-04-12 07:17:10
    Od: AL <a...@s...tam.pl>

    On 2016-04-11 13:21, Miroo wrote:

> [...]
    > to nie chroni Cię to przed mandatem za silnik włączony na postoju
    > (abstrahując od humoru lub zawziętości policjanta).

    Jeśli auto wychodzi z fabryki z 3'ma opcjami silnikowymi,
    dla każdej wersji silnika - w zależności od wyposażenia - masz albo 16"
    albo 18" kółka
    tzm, że dany samochód ma homologacje na jedne jak i na drugie - bo
    wyposażenie samochodu nie ma tu nic do rzeczy (zawieszenie, silnik,
    osiągi, buda, masa ta sama).

    Na tabliczce gdzie są podane ciśnienia opon (przyklejona na progu drzwi)
    są u mnie podane zalecane ciśnienia zarówno dla kół 16" jak i 18".

    Na jakiej podstawie twierdzisz, że to co podaje producent w instrukcji
    auta, nie jest zgodne z homologacją?

    Jeśli by to miało znaczenie, to w instrukcji będzie tabelka z
    wyróżnionymi wersjami silnikowymi i rozmiarem kół/opon.
    Jeśli jej nie ma, to każdy rozmiar opon/felg zamieszczony w instrukcji
    spełnia homologację dla danego samochodu.

    Miałem tak samo również w poprzednim aucie (podane dwa rozmiary opon
    letnich i dwa zimowych - w zależności jaki rozmiar felgi).

  • 19. Data: 2016-04-12 08:21:57
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-04-12 o 07:17, AL pisze:
> [...]
    > tzm, że dany samochód ma homologacje na jedne jak i na drugie - bo
    > wyposażenie samochodu nie ma tu nic do rzeczy (zawieszenie, silnik,

    Wyposażenie ma znaczenie. Np do wersji z kołami 17" często nie założysz
    kół 15", ponieważ są tam większe tarcze, które się nie zmieszczą w 15..
    A czy silnik 1.2 benzyna waży tyle co 2.0 diesel z turbiną?

> [...]
    > są u mnie podane zalecane ciśnienia zarówno dla kół 16" jak i 18".
    >
    > Na jakiej podstawie twierdzisz, że to co podaje producent w instrukcji

    Na podstawie homologacji do mojego auta. Podane są tylko koła 15", a w
    innych wersjach wyposażenia lub/i dodatkowych pakietach są zakładane
    koła 16" lub 17", czyli do innych wersji musi być inna homologacja.
    Oczywiście nie twierdzę, że tak będzie we wszystkich markach/modelach.
    A w instrukcji może być * z podpisem "w zależności od wersji
    wyposażenia" i wystarczy. Nie ma wtedy żadnej niezgodności.

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2016-04-12 09:40:22
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 2016-04-02 o 22:09, AL pisze:
> [...]
    Poza komfortem dochodzi jeszcze ryzyko uszkodzenia opony.
    Kolega jeździ superbem na oponach w takim właśnie rozmiarze i już
    zaliczył 2 wymiany opon w czasie, jak zrobił 40 kkm. Wszystkie
    uszkodzone w wyniku najechania na dziurę.
    Jacek