  • Data: 2016-02-08 21:28:14
    Temat: Re: Różnice między mikrokontrolerami
    Od: janusz_k <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2016-02-07 o 22:15, J.F. pisze:

    > Przestrzen wspolna, adresacja jedna, ale i tu moze segmentacja
    > namieszac. Ktos jeszcze pamieta te modele pamieci w C - tiny, small,
    > huge .. 6 ich bylo :-(
    Pewnie, pisałem na nie. Co nie zmienia faktu że można było wpisać
    dowolny adres i pobrać dane czy zapisać z całej pamięci RAM, dopiero
    w nowych teraz prockach jest blokada na poziomie jądra procka, tylko
    procesy systemowe w ringu 0 mają całkowity dostęp.

    > Poniekad ten sam problem, tylko w jeszcze innym miejscu.
    > taki 8080 nie mial np adresacji in/out posredniej czy przez rejestr,
    > tylko wpisany w rozkaz, - co uniemozliwialo zadanie adresu parametrem
    > - musial byc z gory okreslony.

    Jarku sprawdz zanim napiszesz, cytuję:
    "Other Instructions

    IN Port Data from Port placed in A register.
    OUT Port Data from A register placed in Port."

    http://fms.komkon.org/comp/CPUs/8080.txt

    --
    Pozdr

    Janusz_K