  • 11. Data: 2011-03-03 09:07:12
    Temat: Re: Rozpoznawanie znaków drogowych.
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    Dnia 2011-03-02 16:22, *marjan* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
    odpisać:
    > Witam.
    >
    > Jak w praktyce działa to rozpoznawanie znaków drogowych dostępne w
    > lepszych wyposażeniach samochodów? Czy któryś z Szanownych Grupowiczów
    > posiada może auto, które w taki system jest wyposażone, lub przynajmniej
    > zna kogoś, kto to ma?
    >
    > Chodzi mi przede wszystkim o skuteczność działania, np. jak często się
    > to myli, zwłaszcza w miejskich aglomeracjach, gdzie jest duże
    > zagęszczenie znaków.

    W Oplu wygląda to tak:
    http://www.youtube.com/watch?v=36nocl5uTmE
    Sam nie jechałem jeszcze tak wyposażonym samochodem, ale z tego co wiem
    od znajomego to system generalnie służy "przypominaniu" jakie znaki
    minęliśmy i pokazuje tylko te najważniejsze - zakazy i ich odwołania.

    Pozdrawiam - Mirek
    President Herbert *old* on board :)
    kolczan( a t )dronet(kropek) p l

  • 12. Data: 2011-03-03 09:14:52
    Od: MM <k...@g...pl>

    Dnia 03-03-2011 o 09:07:12 Mirek Ptak <n...@n...pl>
    napisał(a):

> [...]
    > od znajomego to system generalnie służy "przypominaniu" jakie znaki
    > minęliśmy i pokazuje tylko te najważniejsze - zakazy i ich odwołania.

    Ciekawe jak sobie to radzi jak słońce mocno świeci w kamerę, lub też jest
    ciemno.

  • 13. Data: 2011-03-03 12:34:59
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 02.03.2011 16:22, marjan pisze:
> [...]
    >
    > Chodzi mi przede wszystkim o skuteczność działania, np. jak często się
    > to myli, zwłaszcza w miejskich aglomeracjach, gdzie jest duże

    Z ciekawości... Jak sobie radzi taki system z odwołaniem zakazu po
    przejechaniu skrzyżowania? Z nawigacji pobiera dane? czy też rozpoznaje
    skrzyżowanie? a jak rozpoznać skrzyżowanie jak jest więcej pasów, albo
    jak się zmienia ilość pasów? czy rozróżni taką sytuacje kończącego się
    pasa, od np pasa włączającego się do ruchu? Problem raczej nie banalny..

  • 14. Data: 2011-03-03 14:23:58
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    On 3 Mar, 12:34, Albercik <n...@g...pl> wrote:

> [...]
    > jak się zmienia ilość pasów? czy rozróżni taką sytuacje kończącego się
    > pasa, od np pasa włączającego się do ruchu? Problem raczej nie banalny..

    Ja w ogóle nie widzę problemu, bo niby po co system miałby wiedzieć o
    odwołaniu zakazu czy ograniczenia? Żeby automatycznie przyspieszyć?
    IMHO taki system ma wpierać kierowcę i ostrzegać o zagrożeniach, a nie
    podpuszczać "teraz do dechy, bo ograniczenia już nie ma" ;)

    Pozdrawiam
    Marcin Kiciński

  • 15. Data: 2011-03-03 14:26:07
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 03/03/2011 11:34, Albercik wrote:

> [...]
    > jak się zmienia ilość pasów? czy rozróżni taką sytuacje kończącego się
    > pasa, od np pasa włączającego się do ruchu? Problem raczej nie banalny..

    A jak ladownik na marsie rozpoznaje, ze trzeba juz zmniejszyc ciag
    silnikow? Problem rozpoznania skrzyzowan jest przy tym raczej banalny.

    Kamil

  • 16. Data: 2011-03-03 14:37:52
    Od: wchpikus <w...@w...wp.pl>

    A czy przypadkiem ladownik nie loduje swobodnie,hamujac spadochronem?
    Co do rozpoznawania znakow, sa juz algorytmy ropoznawania twarzy to
    zrobienie takiego, co rozpoznaje znaki jest chyba latwiejsze..

  • 17. Data: 2011-03-03 15:00:05
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 03.03.2011 14:37, wchpikus pisze:

    > Co do rozpoznawania znakow, sa juz algorytmy ropoznawania twarzy to
    > zrobienie takiego, co rozpoznaje znaki jest chyba latwiejsze..

    Ale ja nie pytałem o znaki, bo to jest proste, sam się sieciami
    neuronowymi bawiłem. Znak jest jednoznacznie zdefiniowany.
    Powiedz mi jak rozpoznać jednoznacznie że przejechaliśmy skrzyżowanie
    odwołujące znak, a nie że przykładowo krawężnik się skończył?

  • 18. Data: 2011-03-03 15:02:13
    Od: Albercik <n...@g...pl>

    W dniu 03.03.2011 14:23, Marcin Kiciński pisze:

> [...]
    > IMHO taki system ma wpierać kierowcę i ostrzegać o zagrożeniach, a nie
    > podpuszczać "teraz do dechy, bo ograniczenia już nie ma" ;)

    Po to że czasem się zdarza sytuacja że znak zakazu zwiększa prędkość,
    Przykładowo ograniczenie prędkości do 80 w terenie zabudowanym.
    Skrzyżowanie w takim przypadku odwołuje ten zakaz i trzeba jechać dalej
    50'tką.

  • 19. Data: 2011-03-03 15:06:57
    Od: Kamil <k...@s...com>

    On 03/03/2011 14:00, Albercik wrote:

> [...]
    > Powiedz mi jak rozpoznać jednoznacznie że przejechaliśmy skrzyżowanie
    > odwołujące znak, a nie że przykładowo krawężnik się skończył?

    Sprawdzajac, czy jest tam droga w bok?

    Kamil

  • 20. Data: 2011-03-03 16:12:58
    Od: Marcin Kiciński <m...@g...com>

    On 3 Mar, 15:02, Albercik <n...@g...pl> wrote:

    > Po to e czasem si zdarza sytuacja e znak zakazu zwi ksza pr dko ,
    > Przyk adowo ograniczenie pr dko ci do 80 w terenie zabudowanym.
    > Skrzy owanie w takim przypadku odwo uje ten zakaz i trzeba jecha dalej
    > 50'tk .

    Znasz takie przypadki? Bo ja w takiej sytuacji zawsze widziałem
    dodatkowe ograniczenie do 50, a nie domyślne odwołanie 80 przez
    skrzyżowanie.
    Poza tym w samochodzie jest jeszcze kierowca, którego obecność tego
    systemu nie zwalnia z myślenia.

    Pozdrawiam
    Marcin Kiciński