  • 11. Data: 2017-11-01 14:29:07
    Temat: Re: Rozruch agregatu od lodówki
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2017-04-11 o 11:07, Adam Wysocki pisze:

    > W sumie ciekawe, jak to wyjdzie z takim zaworem - daj znać :)

    Parę miesięcy toto działa, bezawaryjnie. Elektrozawór od ekspresu do
    kawy, wysterowany przekaźnikiem czasowym, podłączonym równolegle do
    styków presostatu. Na odprężenie wystarczy sekunda. Rozruch agregatu też
    przekaźnikiem czasowym, wystarcza niecałe pół sekundy. Oryginalny PTC
    taki jak w lodówkach nie bardzo się nadaje, do następnego rozruchu musi
    wystygnąć.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 12. Data: 2017-11-02 09:10:46
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu środa, 1 listopada 2017 14:29:03 UTC+1 użytkownik PeJot napisał:
    > Parę miesięcy toto działa, bezawaryjnie. Elektrozawór od ekspresu do
    > kawy, wysterowany przekaźnikiem czasowym, podłączonym równolegle do
    > styków presostatu.

    Łe, nic nie wybuchło? Lud żąda sensacji :]

    L.

  • 13. Data: 2018-02-08 10:47:26
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    PeJot <P...@n...pl> wrote:

    > W dniu 2017-04-11 o 11:07, Adam Wysocki pisze:

    Odświeżę wątek, bo sam zastosowałem podobne rozwiązanie.

> [...]
    > przekaźnikiem czasowym, wystarcza niecałe pół sekundy. Oryginalny PTC
    > taki jak w lodówkach nie bardzo się nadaje, do następnego rozruchu musi

    Ja użyłem elektrozaworu R23:

    http://allegro.pl/elektrozawor-r23-1-8-cala-2-lub-3-
    drogowy-laczony-i5306493012.html

    Do pracy NO trzeba zaślepić przelot (dwa korki GZ 1/8):

    http://allegro.pl/korek-pneumatyczny-szesciokatny-na
    -klucz-gz-1-8-i6024206405.html

    oraz odkręcić śrubę (M5) na górze i albo tak zostawić, albo wkręcić
    tłumik:

    http://allegro.pl/tlumik-halasu-spustu-powietrza-gz-
    m5-pneumatyczny-i6024257030.html

    Podłączone (elektrycznie) równolegle z kompresorem sprawdza się bardzo
    dobrze -- jak odcinam zasilanie to się odpręża.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]

  • 14. Data: 2018-02-08 16:55:49
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2018-02-08 o 10:47, Adam Wysocki pisze:

    > Odświeżę wątek, bo sam zastosowałem podobne rozwiązanie.
    /.../

    > Ja użyłem elektrozaworu R23:
    >
    > http://allegro.pl/elektrozawor-r23-1-8-cala-2-lub-3-
    drogowy-laczony-i5306493012.html

    > Do pracy NO trzeba zaślepić przelot (dwa korki GZ 1/8):

    Z zaworem NO będzie prosto łatwo i przyjemnie, niestety miałem pod ręką
    zawór NC.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 15. Data: 2018-02-08 21:18:44
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    I pomyslec ze da sie to zastapic zaworem jednkierunkowym zamontowanym zaraz za
    sprezarka.

  • 16. Data: 2018-02-09 16:21:09
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > I pomyslec ze da sie to zastapic zaworem jednkierunkowym zamontowanym zaraz za
    sprezarka.

    Jakoś producenci kompresorów nie są przekonani do tego i z uporem
    maniaka instalują odprężniki.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 17. Data: 2018-02-09 16:59:36
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Tylko raczej producenci kompresorow nie robia ich w piwnicy z wykorzystaniem starych
    sprezarek od lodowki. W warunkach amatorskich mozna stosowac mniej fabryczne
    rozwiazania dajace taki sam lub zblizony efekt co drogie rozwiazania fabryczne.
    Zaleta zaworow jaki zalozyles jest mozliwosc startu sprezarki natychmiast po jej
    zatrzymaniu. Wada zaworu jednokierunkowego jest czas od 5 do 20 sekund, zalezny od
    stanu technicznego sprezarki, zeby sprezarka wystartowala. W warunkach amatorskich
    mozna sobie pozwolic na strate kilkudziesieciu sekund w czasie ktorych sprezarka nie
    zacznie pracowac. Zaleta zaworu jednokierunkowego jest cena w przypadku fabrycznego
    na poziomie siedmiu zlotych.

  • 18. Data: 2018-02-09 22:12:56
    Od: PeJot <P...@n...pl>

[...]

    Nie wiem czy wiesz, ale w fabrycznych sprężarkach prócz odprężnika jest
    *także* i zawór jednokierunkowy, zwany także zwrotnym, pi razy oko taki
    jak ten:

    https://www.wertis.com.pl/Zawor-Zwrotny-Kompresora-S
    prezarki-1-2-3-8-Mosiadz,p,3317

    Gdyby go nie było toby ciśnienie ze zbiornika miało drogę ucieczki przez
    naturalne nieszczelności wyłączonej sprężarki. Istotą odprężnika jest
    aby sprężarka ruszała w najbardziej komfortowych dla silnika
    indukcyjnego warunkach, czyli przy jak najmniejszym obciążeniu.
    Dodatkowo zawory sprężarki nie obrywają od ciśnienia które pozostaje po
    wyłączeniu

    U mnie było tak że z zaworem zwrotnym, a bez odprężnika nie było szans,
    by nowiutka sprężarka ruszyła, chyba że po spuszczeniu ciśnienia ze
    zbiornika prawie do zera. Dodatkowo typowy starter od lodówki nie
    nadawał się do niczego bo przed kolejnym odpaleniem musiał łaskawie się
    wystudzić.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 19. Data: 2018-02-10 02:52:17
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Nie wiem czy zdajesz sobie sprawe ze uczysz ojca dzieci robic. Chociazby dlatego ze
    jestes z przyuczenia a ja z wyksztalcenia. Jak zaczales kiedys dawno temu wypytywac o
    sprezarke zrobiona z agregatu od lodowki to byles w stosunku do mnie niemily i dalem
    sobie spokoj z radami. Dzisiaj widze ze zrobiles wtedy blad. Wybrales moze i nie
    najgorsza droge ale mozna bylo zrobic prosciej.

  • 20. Data: 2018-02-10 08:02:42
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    > Jak zaczales kiedys dawno temu wypytywac o sprezarke zrobiona z agregatu od lodowki
    to byles w stosunku do mnie niemily i dalem sobie spokoj z radami.

    I bardzo dobrze że dałeś sobie spokój, bo Twoje rady nic nie wnosiły
    prócz niepotrzebnych kwasów.

    Wybrales moze i nie najgorsza droge ale mozna bylo zrobic prosciej.

    Może i można było, ale robiłem z tego co miałem pod ręką za free.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem