  • 1. Data: 2016-05-31 18:56:50
    Temat: S/PDIF podział
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    Czołem. Czy sygnał S/PDIF ( w miedzi ) można sobie rozgałęzić czymś takim:

    http://www.telmor.pl/Katalog-produktow/Pasywa-RF-fil
    try/Rozgalezniki/RM-RA-rozgalezniki-malostratne-abon
    enckie-RTV

    II sprawa: z ciekawości, czym właściwie różni się przewód S/PDIF od
    zwykłego koncentryka 75 om? Wiki podaje że jest to:

    "przewód bardzo zbliżony budową do przewodów CATV"

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 2. Data: 2016-05-31 20:49:48
    Temat: Re: S/PDIF podział
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "PeJot" <P...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Czołem. Czy sygnał S/PDIF ( w miedzi ) można sobie rozgałęzić czymś takim:
    >
    > http://www.telmor.pl/Katalog-produktow/Pasywa-RF-fil
    try/Rozgalezniki/RM-RA-rozgalezniki-malostratne-abon
    enckie-RTV

    Może nie zadziałać. SPDIF to transmisja w pasmie podstawowym o
    częstotliwości chyba 2-3 MHz. Podany rozgałęźnik przenosi od 5 MHz. Na
    wejściu może miec szeregowy kondensator, który wytnie niższe
    częstotliwqości.

    Jeśli to nie jest zestaw hi-end, to możesz spróbować na zwykłym rozgałęźniku
    RCA-2xRCA. Jak bardzie profesjonalnie, to trzeba zbudować dzielnik z
    rezystorów.
    http://www.rane.com/note149.html

    > II sprawa: z ciekawości, czym właściwie różni się przewód S/PDIF od
    > zwykłego koncentryka 75 om? Wiki podaje że jest to:
    >
    > "przewód bardzo zbliżony budową do przewodów CATV"

    Oba mają być koncentrykami 75 om. Przewód do SPDIF może mieć o wiele gorsze
    parametry w porównaniu z koncentrykiem do CATV i na te kilka metrów sygnał
    zawsze jakoś przejdzie.
    U mnie SPDIF działa na dwumetrowym kabelku RCA-RCA za 5 złotych. Średnica
    zewnętrzna 3 mm, ekran z 4 bawełnianych drucików 0,0nic. :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 3. Data: 2016-06-01 21:05:00
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2016-05-31 o 20:49, yabba pisze:
> [...]
    > częstotliwości chyba 2-3 MHz. Podany rozgałęźnik przenosi od 5 MHz. Na
    > wejściu może miec szeregowy kondensator, który wytnie niższe

    Swego czasu jako panaceum na przydźwięk sieciowy przy łączeniu DVD i
    amplitunera na tej grupie podsunięto mi takie rozwiązanie:

    https://sklep.rettpol.com.pl/picturesbig/1008_0.jpg

    I okazało się być skuteczne, mimo iż powyższe przenosi powyżej 5MHz (
    chyba że w realu jeszcze niżej ).

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 4. Data: 2016-06-02 10:12:38
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    >
    > https://sklep.rettpol.com.pl/picturesbig/1008_0.jpg
    >
    > I okazało się być skuteczne, mimo iż powyższe przenosi powyżej 5MHz (

    Dlatego napisałem, że może nie zadziałać jeśli na wejściu jest szeregowy
    kondensator. Niektóre rozgałęźniki nie mają kondensatora i wtedy na pewno
    będą działać poniżej 5 MHz.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba