  • 1. Data: 2017-02-19 20:30:57
    Temat: Re: SPQMCDU
    Od: moje12a <d...@g...com>

    W dniu wtorek, 21 stycznia 2003 21:10:36 UTC+1 użytkownik Telesfor Baudot napisał:
    > Mniej więcej rok temu padło pytanie skąd się wzięło i co znaczą symbole
    > SPQMCDU oznaczające poszczególne cyfry numeru telefonicznego. Wówczas ktoś
    > przedstawił interesująca teorie, że to od łacińskich/greckich nazw pozycji
    > dziesiętnych (cos tam się jednak nie zgadzało).
    >
    > Czy autor mógłby to przypomnieć?
    > Czy jest to tylko jego domysł czy też można znaleźć jakieś źródła
    > literaturowe na ten temat?
    > Czy jest to polski wymysł czy międzynarodowo stosowana zasada.

> [...]

    jak wiadomo zapis kodowy nr telefonu jako SPQMCDU wiemy co oznacza tyle że nasuwa się
    zasadność litery S jako 7 cyfry numeru bo biorąc numerację łacińską kolejnych liczb
    powinno być H a nie S. a dokładniej:

    U - 1
    D - 10
    C - 100
    M - 1000

    Q - 10^4 Quad (Q=4)
    P - 10^5 Pent (P=5)
    H - 10^6 Hexa (H=6)
    S - 10^7 Sept (S=7)
    O - 10^8 Oct (O=8)
    E - 10^9 enn (E=9)
    N - 10^10 Nil (N=0)
    U - 10^11 Un (U=1)
    B - 10^12 Bi (B=2)
    T - 10^13 Tri (T=3)

    natomiast kolejne litery (gdyby to było konieczne) to było by po prostu powtarzane
    liter dla potęg od 4 do 13

  • 2. Data: 2017-02-19 23:11:34
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "moje12a" <d...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...
> [...]
    > co oznacza tyle że nasuwa się zasadność litery S jako 7 cyfry
    > numeru bo biorąc numerację łacińską kolejnych liczb

    Aleś Waść wypalił... primo&tertio - zobacz sobie - zacytowałem - kiedy
    cytowany kolega to napisał, kto po 14 latach odpowiada? (sprawdzaj takie
    "parametry"!), sekundo - to my w większości od Telesfora moglibyśmy się tych
    rzeczy uczyć. Dlaczego? Po prawie 20 latach (pierwszy mój post 1997-12-12)
    bytności tutaj pozwolę sobie pominąć to milczeniem :) Posiedziałbyś na
    grupie, podyskutował, pokłócił się, kilka razy jechał przez pół kraju by się
    spotkać z resztą grupy - to czułbyś temat :)) Na razie, jak chcesz się
    udzielić, posiedź, poczytaj, zajarz temat, przejrzyj archiwum, na razie po
    prostu wyrwałeś się jak Filip z Konopii :)
    Przecież to wszystko każdy może sobie dziś wyguglać :)
    Nawet specyfikację kodu CCiTT nr 4, oraz specyfikację konwersji sygnalizacji
    z i na tegoż nr4 znajdziesz, w 3 językach, jak poszukasz :)

    (C) Kabaret Neo-Nówka.

  • 3. Data: 2017-02-24 16:09:49
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    HF5BS <h...@...pl> wrote:

    > Aleś Waść wypalił... primo&tertio - zobacz sobie - zacytowałem - kiedy
    > cytowany kolega to napisał, kto po 14 latach odpowiada?

    2003, to jeszcze nie tak źle. Ostatnio gdzieś widziałem wykopalisko z
    1998.

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 4. Data: 2017-02-24 16:14:02
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Jak były grupy na onecie (niusy.onet.pl ?), to dawało radę, ale jak teraz wyszukać i
    odpowiedzieć na takie dawne posty?
    Tylko G?

    -----

  • 5. Data: 2017-02-24 16:55:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik " ąćęłńóśźż" napisał w wiadomości
    >Jak były grupy na onecie (niusy.onet.pl ?), to dawało radę, ale jak
    >teraz wyszukać i odpowiedzieć na takie dawne posty?
    >Tylko G?

    Chyba tak, ale ... oni z koniecznosci mieli mniejszy zakres, pozniej
    zaczeli, wczesniej skonczyli.

    Tzn zaczeli chyba wczesniej niz G, ale G zdaje sie przejmowal archiwa
    dejanews i altavisty.

    J.

  • 6. Data: 2017-02-24 17:37:22
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Chyba tak, ale ...

    E tam.

    Jarek

    --
    Jeśli, uważacie, ani maszyna straszyna, ani maszyniszcze, ani
    kolubrynka roślinka niedają rady, wskazane są metody zdalne,

  • 7. Data: 2017-02-24 18:09:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:
    >E tam.

    Nie pamietam kiedy onet zaczal, nie pamietam kiedy dokladnie skonczyl
    (~2010 ?), ale to mu ogranicza zakres :-)

    J.

  • 8. Data: 2017-02-24 19:29:04
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > Nie pamietam kiedy onet zaczal, nie pamietam kiedy dokladnie
    > skonczyl (~2010 ?), ale to mu ogranicza zakres :-)

    Gdyby chciał, to by przecież zassał sobie wcześniejsze. Dzisiaj
    nie ma żadnego problemu z dostępem do całej historii. Mając obecne
    łącza, sprzęt i oprogramowanie, można to sobie obrabiać jak tylko
    dusza zapragnie. To, że gugiel robi to tak kijowo, że gorzej trudno
    mi sobie wyobrazić, nie znaczy, że samemu dla siebie nie można tego
    zrobić dobrze. W jakis wolny weekend na przykład.

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2017-02-25 20:01:10
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki)

    ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow> wrote:

    > Jak były grupy na onecie (niusy.onet.pl ?), to dawało radę, ale jak
    > teraz wyszukać i odpowiedzieć na takie dawne posty? Tylko G?

    Pewnie wyszukują jakichś haseł w Googlu, wyskakują im jakieś stare posty
    i myślą sobie "o, dyskusja, odpowiem".

    Mam wrażenie że to częste u spamerów. Masz firmę, która zajmuje się jakimś
    produktem albo usługą, to wyszukujesz sobie w Googlu postów ludzi, którzy
    tego szukają i odpowiadasz, że akurat przypadkiem coś takiego masz. A że
    to posty sprzed 15 lat... kto by na to patrzył :D

    --
    http://www.chmurka.net/

  • 10. Data: 2017-02-27 18:18:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    l...
    Pan J.F. napisał:

    >Gdyby chciał, to by przecież zassał sobie wcześniejsze. Dzisiaj
    >nie ma żadnego problemu z dostępem do całej historii.

    Wtedy jak zaczynal, to chyba jednak pewne byly.

> [...]
    >mi sobie wyobrazić, nie znaczy, że samemu dla siebie nie można tego
    >zrobić dobrze. W jakis wolny weekend na przykład.

    Tylko ze grupy pl.* w zainteresowaniach googla znalazly sie pozniej, i
    poczatek mogl ulec bezpowrotnej utracie.

    J.