  • 1. Data: 2009-07-28 20:44:58
    Temat: SUZUKI I NR VIN - podpowiedzcie
    Od: "Bartek" <b...@o...pl>

    Witam wszystkch
    Jestem tu nowy, nowy i na liście nowy jako motocyklista.
    Dziś kupiłem pierwszy swój motor SUZUKI GS500 przywieziony z niemiec i
    pojawił się problem
    Może coś podpowiecie.

    Pojechałem na przegląd i okazało się że nie chcą mi zarejestrować bo nr win
    jest tylko 11 cyforwy a nie 17 cyfrowy.
    W niemieckich dokumentach vin zaczyna się od GM51B
    Kazali mi zrobić opinię rzeczoznawcy, a ten powiedział że takie nr miały
    motocykle przed rokiem 1980
    A to że produkowane te modele są od 1989 to go nie interesuje.

    Pozdrawiam
    Bartek

  • 2. Data: 2009-07-29 08:01:27
    Temat: Re: SUZUKI I NR VIN - podpowiedzcie
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    Bartek pisze:

> [...]
    > motocykle przed rokiem 1980
    > A to że produkowane te modele są od 1989 to go nie interesuje.

    Jedz do innego diagnosty a temu powiedz zeby sie douczyl. Serio. Oto
    przykladowe numery ram motocykli ktore rejestrowalem w ostatnich latach
    (mam bo prowadzilem tabelki z danymi do przegladu zeby sie diagnosta nie
    musial klopotac z mierzeniem):

    GS500E '91: GM51B1065xx
    FZR1000 '88: 2LA 0031xx
    GSX1100ES '83: GU71BD1020xx

    Ostatnie dwie cyferki wyiksowalem :)

    I powiedz gosciowi ze Suzuki bardzo dlugo stosowala taki zapis. Yamasza
    tez. I jesli masz taki numer w niemieckim Briefie to niestety ale musi
    Ci go zarejestrowac.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 3. Data: 2009-07-29 10:44:52
    Od: kenajad <d...@w...pl>

    On 29 Lip, 10:01, Kuczu <q...@g...com> wrote:
> [...]
    >
    > I powiedz gosciowi ze Suzuki bardzo dlugo stosowala taki zapis. Yamasza
    > tez. I jesli masz taki numer w niemieckim Briefie to niestety ale musi

    A tak przy okazji - ten GSX 1100ES poszedł już? W dobrym był stanie?
    Toż to piękność nad piękności:)
    pozdrav
    --
    damian

  • 4. Data: 2009-07-29 11:55:11
    Od: "Tytus z Fabryki" <f...@0...pl>

    Siemka

    ***Użytkownik "Bartek"
    Pojechałem na przegląd i okazało się że nie chcą mi zarejestrować bo nr win
    jest tylko 11 cyforwy a nie 17 cyfrowy.

    Dz.U. 32 poz 262 z 2003 z pozniejszymi zmianami:

    Par 11.1 ust 1

    Pojazd samochodowy wyposaza sie:
    numer identyfikacyjny VIN...
    CUT
    ...nie wymaga sie dla motocykla zarejestrowanego po raz pierwszy przed
    01.01.2003r

    --
    T i żółte
    (te najszypsze)

  • 5. Data: 2009-07-29 12:11:24
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    kenajad pisze:

    > A tak przy okazji - ten GSX 1100ES poszedł już? W dobrym był stanie?
    > Toż to piękność nad piękności:)

    To juz bedzie 1,5 roku temu jak go kumpel przejal, dokonczyl i smiga.

  • 6. Data: 2009-07-29 15:19:12
    Od: "michal" <michalkupczyk7@@gmail..com>

> [...]
    > motocykle przed rokiem 1980
    > A to że produkowane te modele są od 1989 to go nie interesuje.

    Tak sobie filozuje: Moze rama jest stara i masz dzisiejszy VIN w dwoch
    kawalkach? 'poczatek VIN' i nr ramy ?

    A co do niemoznosci zarejestrowania: Opinia rzeczoznawcy jest na pismie?
    Masz tez na pismie przyczyne dla ktorej nie przeszedl przegladu?

    Dowiadujesz sie wiec kto nadzoruje prace Diagnosty i Rzeczoznawcy jest
    piszesz zazalenie.

    Na diagnoste smarujesz ze:
    "mimo ze numery sa zgodne z oryginalna dokumentacja odmowil zarejestrowania,
    a mimo ze znajomosc typow VIN lezy w zakresie podstaw wiedzy dla tego
    rodzaju pracy, to on sie nie zna i jego niewiedza naraza Cie na szkody w
    postaci utraconego czasu i pieniedzy."

    Podpowiem ze Starosta(jego wydzial komunikacji) jest nad Diagnosta.

    A na Rzeczoznawce smarujesz (do PZMotu???) " ze znajomosc typow VIN i zmian
    w ciagu lat lezy w zakresie podstaw wiedzy dla tego rodzaju pracy, i ze od
    rzeczoznawcy oczekiwalbys ze jezeli natrafia na przypadek w ktory nie
    pokrywa sie z jego wiedza a ma poparcie w oryginalnych dokumentach to
    sprawdzi on w literaturze i zrodlach, a nie wydaje opinie typu : "Nigdy o
    tym nie slyszalem, wiec tego nie ma" "

    Do walki.
    --
    Michal