  • 91. Data: 2012-05-07 17:22:25
    Temat: Re: Samsung dalej zrzyna od Appla...
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kakmar" napisał w wiadomości
    >Tego właśnie zupełnie nie rozumiem, dlaczego puszcza się takie
    >bezsensownie
    >przeregulowane gnioty. Kogo K. obchodzi jak jest transmitowany
    >materiał albo
    >w jakiej postaci przechowywana kopia. Gdy wystarczyłyby ze trzy pola
    >eksploatacji: do użytku prywatnego, publicznego, publicznego
    >komercyjnego.
    >Prywatnie gdy śpiewa się "sto lat" babci w domku na imieninach.
    >Publicznie w ogródku przy grillu u koleżanki, czy kolegi.
    >Publicznie komercyjnie, gdy śpiewa się szefowi na firmowej imprezie.
> [...]

    Calej masy przypadkow szczegolnych ?
    Np autor pisze ksiazke, i ma z wydawnictwem umowe na 50 tys
    egzemplarzy. Dalej nastepna oplata.

    Telewizja sobie produkuje jakis film, np na podstawie powiesci
    Sienkiewicza, to w sumie powinna miec pelnie praw autorskich.
    No ale niech autor sztuki zyje, przychodzi do niego pan z telewizji ze
    chetnie by sfilmowali ... i wlasciwie na co maja sie umowic ?
    Sprzedac "wszystkie" prawa, sprzedac prawa do jednej ekranizacji,
    sprzedac prawa do jednej ekranizacji z wylacznoscia na 10 lat ?
    A te prawa do ekranizacji to co maja obejmowac - 10 emisji w TVP,
    nieograniczona ilosc, prawo odsprzedazy emisji do innych
    stacji/krajow, wypuszczenie na DVD, milion egzemplarzy czy
    nieograniczona ilosc ?

    A autor powiedzmy ze poczytny i swoja wartosc zna ..

    J.

  • 92. Data: 2012-05-07 17:38:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kakmar" napisał w wiadomości grup
    Dnia 07.05.2012 Waldek Godel <n...@y...org>
    napisał/a:

    >Daty datami ale, przedstawiany był jako ten dobry karmiony płytami
    >z półki za pomocą specjalnego programu. Bez szans na takie szaleństwo
    >wymiany plików jak inne mp3grajki.

    Ja tam nie wiem, ale spojrz na daty.
    Najpierw Apple wypuscil iTunes jako osobny program, ktory umozliwial
    granie na macu tych mp3 ukradzionych nie wiadomo gdzie, potem je
    swietnie kopiowal do ipoda, a dopiero dwa lata pozniej Apple zalozylo
    sklep z piosenkami ..

    >I właśnie Apple się udało podpisać umowy z wytwórniami. A głównym
    >przyczynkiem sukcesu złego Napstera była niedostępność legalnych
    >empetrójek, połączona z niewygodą samodzielnego ich przygotowywania.
    >To samo stało się postawą sukcesu ipoda. Łatwo dostępne kawałki
    >w dobrej cenie, która czyni zgrywanie płyty bezsensownym.

    A bylo przeczytac co linkowalem
    "The Nomad's Play Center 2 software is one of the best ones we have
    come across, with an easy, intuitive interface and a built in MP3
    player. Like the Personal Jukebox, the Nomad Jukebox can rip CD's
    directly into player, one of our favorite features."

    Na rok przed ipodem.

    No ale plyte trzeba bylo miec, jeden utwor moze byc tanszy.

    J.

  • 93. Data: 2012-05-07 18:47:42
    Od: kakmar <k...@g...com>

    Dnia 07.05.2012 J.F <j...@p...onet.pl> napisał/a:

> [...]
    > nieograniczona ilosc ?
    >
    > A autor powiedzmy ze poczytny i swoja wartosc zna ..

    Zaraz, czemu chcesz regulować ustawowo, wolność rozporządzania
    własnym dziełem za pomocą dowolnie sformułowanej umowy?
    Prawo powinno jedynie chronić wolność autora/posiadacza praw,
    w zakresie rozporządzania dziełem, oraz nabywców kopii utworu
    do korzystania z kopii utworu.
    A co z przykładowym malarzem który zmarł w biedzie, smutku
    i pijaństwie, a teraz jego dzieła, sprzedają inni za miliony,
    a kopie drukowane są na plakatach, pocztówkach i albumach?

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 94. Data: 2012-05-07 18:56:14
    Od: kakmar <k...@g...com>

> [...]
    > granie na macu tych mp3 ukradzionych nie wiadomo gdzie, potem je
    > swietnie kopiowal do ipoda, a dopiero dwa lata pozniej Apple zalozylo

    Ale to nie ma znaczenia, czym właściwie jest dany produkt.
    Znaczenie ma jako co uda się go wypromować i sprzedać.

> [...]
    >
    > Na rok przed ipodem.
    >
    > No ale plyte trzeba bylo miec, jeden utwor moze byc tanszy.

    To raz, dwa że ile oni wydali wtedy na reklamę tego Nomad's Play
    Center? Pewnie niewiele skoro nawet grupowy kolega z ameryki
    o żadnej innej epetrójce przed imp3 nie słyszał.

    --
    kakmaratgmaildotcom

  • 95. Data: 2012-05-07 19:05:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Zaraz, czemu chcesz regulować ustawowo, wolność rozporządzania
    >własnym dziełem za pomocą dowolnie sformułowanej umowy?

    Ja ? To ty chcesz ograniczyc sie do jakis trzech przypadkow :-)

    >Prawo powinno jedynie chronić wolność autora/posiadacza praw,
    >w zakresie rozporządzania dziełem, oraz nabywców kopii utworu
    >do korzystania z kopii utworu.

    No i obecna ustawa chroni prawa autora przez to ze wymaga zapisania w
    umowie pol eksploatacji :-)

    >A co z przykładowym malarzem który zmarł w biedzie, smutku
    >i pijaństwie, a teraz jego dzieła, sprzedają inni za miliony,
    >a kopie drukowane są na plakatach, pocztówkach i albumach?

    I bez spadkobiercow ?
    No to skarb panstwa dziedziczy.

    Dziwi mnie tylko to ze firma jako producent nie moze sobie wynajac
    rezysera, aktorow i kogo tam jeszcze potrzebuje i przejac calosc praw
    autorskich.

    A nawet tak jak to Waldek podsumowal - programista na etacie niby
    jakies prawa ma, ale je automatycznie ceduje na pracodawce. Projektant
    (techniczny) ma g* a nie prawa, ale projektant domu jak najbardziej
    ma.
    Aktor chyba jakies prawa ma, ale modelce u fotografa nalezy sie tylko
    jednorazowa zaplata za pozowanie.

    Co to za burdel ?

    J.

  • 96. Data: 2012-05-07 19:10:14
    Od: Krystek <s...@k...art.pl>

    W dniu 2012-05-07 14:19, Pszemol pisze:

    > Niszczycie Apple za to że zrzyna - Wasz "kochany" Samsung też zrzyna.

    Apple zrzyna od wszystkich...

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/

  • 97. Data: 2012-05-07 19:59:23
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Krystek" <s...@k...art.pl> wrote in message

    > Apple zrzyna od wszystkich...

    Więc nie bądźcie hipokrytami krytykując Apple skoro jak widać
    i Samsung i inni to robią.

  • 98. Data: 2012-05-07 20:00:53
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    @news.home.net.pl...
    @news.home.net.pl...

    > Ty się dobrze czujesz? Przeczytaj sobie tytuł wątku, jaki sam stworzyłeś
    > kilka dni temu ;-)

    Po co? Wiem co napisałem...
    Skoro zarzucacie Apple że zrzyna a na poczynania Samsunga przymykacie
    oczy to czy nie jest to hipokryzja?

    > Zdaje się, że parę dni temu stosowałeś analogiczne, tylko skierowane gdzie
    > indziej :-P

    O tak? Przypomnij mi proszę... bo coś z tym szukaniem analogii
    grupa sobie generalnie nie radzi...

  • 99. Data: 2012-05-07 20:02:17
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    ...@n...home.net.pl...
    > Byli cwani prawnicy, którzy uważali, że słowo "wszystkie" określa
    > wszystkie, ale chyba Sąd Najwyższy ich sprowadził na ziemię.

    Nie bardzo widzę sens w innym traktowaniu słowa 'wszystkie'.

    Nie napisali "wszystkie z wyjatkiem nowych, nieznanych dzisiaj"
    nie napisali tez "wszystkie znane" - nie dali kwantyfikatora
    wiec zrzekajac sie roszczenia wszystkich praw do uzytkowania
    zrzekasz sie doslownie wszystkich, jeszcze dzis nieznanych sposobow.

  • 100. Data: 2012-05-07 20:58:43
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Nie kradnac tylko kupujac, i to nie jest "dwa lata". To sa w sumie
    > dziesiatki lat wymyslania i dopracowywania algorytmow, metod i sieci
    > neuronowych ..

    I to wszystko jobs sam.