  • 21. Data: 2013-01-18 01:51:32
    Temat: Re: Sciemy producentow
    Od: GLaF <g...@n...takiego.numeru.pl>

    Dnia Fri, 18 Jan 2013 01:34:56 +0100, Padre napisał(a):

    > Przed wojną w Polsce był przepis pozwalający karać za oszukiwanie w
    > reklamie produktu a teraz wystarczy napisać "*niniejsza reklama nie jest
    > ofertą handlową" i wszystko jest OK.

    To, że reklama nie jest ofertą handlową, to nie znaczy, że może bezkarnie
    wprowadzać w błąd. Na reklamy też są pewne ramy prawne.

    --
    GLaF

  • 22. Data: 2013-01-18 06:51:15
    Od: PeJot <P...@m...pl>

    W dniu 2013-01-17 17:08, c...@p...onet.pl pisze:

    > Tego akurat pilnuja odpowiednie organa kontrolne,
    > sprawdzajac dopuszczalne odchylki.
    > Ostatnio czytalem o zlych skladach benzyny na stacjach, co wykryly inspekcje.

    Wykryły i zapewne wlepiły ( symboliczną ) karę która poszła w koszty. A
    po jakimś czasie jakość i parametry produktu znowu leci na pysk.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 23. Data: 2013-01-18 15:42:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jeffrey" napisał w wiadomości
    PeJot wrote:
    > Powiedzmy: idę do sklepu po litr mleka 2%. Jaki autorytet ma mi
    > pomóc, bo dostałem 0.985 l mleka 1.8% ?

    >w normalnym kraju załatwiłyby to stoważyszenia konsumenckie piętnując
    >publicznie oszusta, po takiej prasie reszta by się pilnowała

    Akurat na mleko i podobne, to ciagle mamy Inspekcje Handlowa, choc to
    teraz moze bardziej skomplikowane
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Inspekcja_Handlowa

    Ale wydaje mi sie ze takie przypadki to ich specjalnosc.
    Odgrzebia jakas norme, okaze sie ze dopuszczalny ubytek wagi jest np
    3%, a tluszczu 0.1%, kare na producenta naloza, za oszukiwanie
    klientow.

    J.

  • 24. Data: 2013-01-18 19:29:44
    Od: Padre <P...@n...net>

    > To, że reklama nie jest ofertą handlową, to nie znaczy, że może bezkarnie
    > wprowadzać w błąd. Na reklamy też są pewne ramy prawne.

    Szkoda tylko że na co dzień widzimy co innego

  • 25. Data: 2013-01-19 12:15:29
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Fri, 18 Jan 2013 19:29:44 +0100, Padre napisał(a):

    > Szkoda tylko że na co dzień widzimy co innego

    Sprawdź jak regularnie UOKiK wali kary za reklamy wprowadzające w błąd.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 26. Data: 2013-01-19 20:33:53
    Od: "pluton_" <p...@p...onet.pl>

    > Co 4 lata kampania wyborcza :)

    Wyprzedziles mnie :)

    No to dodam: 'dowolna reklama telewizyjna'.

    --
    pozdrawiam
    Nullification

  • 27. Data: 2013-01-20 19:20:21
    Od: Padre <P...@n...net>

    W dniu 2013-01-19 12:15, Borys Pogoreło pisze:

    > Sprawdź jak regularnie UOKiK wali kary za reklamy wprowadzające w błąd.

    Ja rozumiem, że policja łapie 10% złodziei bo oni raczej się ukrywają i
    starają nie zostawiać śladów, ale jeśli UOKiK karze 10% kłamliwych
    reklam emitowanych dwadzieścia razy dziennie, tego nie rozumiem. Myślę
    że pod paragraf przy odrobinie chęci można by podciągnąć co druga
    reklamę telezakupów czy usług bankowych.

  • 28. Data: 2013-01-21 22:35:34
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 20 Jan 2013 19:20:21 +0100, Padre napisał(a):

> [...]
    > że pod paragraf przy odrobinie chęci można by podciągnąć co druga
    > reklamę telezakupów czy usług bankowych.

    Problem w tym, że te reklamy w większości przypadków nie kłamią, ale
    umiejętnie przedstawiają dane. Wszelkie "do 90% więcej", "nawet 5 razy
    lepiej" są praktycznie nie do podważenia. Nikt przecież też nie będzie w
    reklamach przedstawiać gorszych stron swojego produktu, póki nie ma
    prawnego obowiązku.

    UOKiK wali kary za rzeczywiste kłamstwa, np. podawanie oprocentowania
    lokaty dla okresu 18 miesięcy (za to się oberwało PKO BP).

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 29. Data: 2013-01-22 02:32:43
    Od: Padre <P...@n...net>

    > Problem w tym, że te reklamy w większości przypadków nie kłamią, ale
    > umiejętnie przedstawiają dane. Wszelkie "do 90% więcej", "nawet 5 razy
    > lepiej" są praktycznie nie do podważenia.

    Chodzi mi raczej o sytuację kiedy np. obowiązkowe dane produktu
    bankowego są wyświetlane przez 0,5 sekundy czcionką praktycznie nie do
    przeczytania w przekazie fullHD

  • 30. Data: 2013-01-23 01:18:57
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 22 Jan 2013 02:32:43 +0100, Padre napisał(a):

    > Chodzi mi raczej o sytuację kiedy np. obowiązkowe dane produktu
    > bankowego są wyświetlane przez 0,5 sekundy czcionką praktycznie nie do
    > przeczytania w przekazie fullHD

    Ale wyświetlili, a czas antenowy kosztuje... :) Za to w radiu reklama IPO
    Aliora chyba w 3/4 składała się z takiego potoku słów "małym drukiem" - tam
    tego tak łatwo nie obejdziesz.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl