    Subject: Re: Sekretne życie smartfona
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    From: Dąbrowski <n...@a...pl>
    Date: Wed, 27 Nov 2019 16:38:02 +0100

    W dniu 2019-11-26 o 18:33, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Dąbrowski"  napisał w wiadomości grup
    pl...
    > Czy
    >
    > Mozliwe, smartfony zyja wlasnym zyciem. Komputery z Windows zreszta tez.
    >

    > Jedyne co tu zastanawia, to te 35km. Gdzies na granicy zasiegu GSM, i
    > chyba za daleko na inne technologie.
    > Nie woziles go kiedys blizej granicy ?

    Nie. W dawnych czasach Nokii 5110, gdy jeszcze polscy operatorzy mieli
    mało masztów, bywało że telefon logował się do sieci białoruskiej albo
    nawet litewskiej, ale Nokia 5110 łapała zasięg tam gdzie inne telefony
    wskazywały zero sygnału. Teraz do najbliższego masztu Plusa mam kilkaset
    metrów, do innych około kilometra. Inna rzecz, że chyba te białoruskie
    nadajniki mają dużo większą moc niż polskie. Siostra mieszka 16 km od
    granicy, ma telefon w Orange i musiała na sztywno ustawić wybór
    operatora, bo chociaż do masztu Orange ma około 4 km to telefon często
    się logował bo sieci białoruskiej.