    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Skutki tempriczerowego wzrostu/przerostu...
    Date: Wed, 5 Jun 2019 19:54:25 +0200

    "J.F." 5cf7ea07$0$523$6...@n...neostrada.pl

    > Ustalenie stopnia naladowania baterii li-ion nie jest
    > łatwe, i nie ma sie co dziwic, ze niby ma 15%, a za
    > chwile zero.

    Ustaliłem na podstawie czasu (rzekomego czasu -- telefon
    wyłączył się, ja zaś oszacowałem, ile by zostało, gdyby
    nie wyłączył się) pracy i obciążenia.

    > A co uzywales ?

    LTE, CPU, lokalizacji... ;) Czasami obciążam telefon różnymi programami.

    > Bo moze po prostu pobor pradu by duzy, ocena stanu baterii sie
    > nieco rozjechala, a po wlaczeniu pobor pradu spadl, napiecie
    > wzroslo i zrobilo sie 27%.

    Był gładki wykres pojemności akumulatora do końca pracy telefonu.
    (w tym końcu urywał się oczywiście, czyli ,,do końca'', ale ,,bez końca'')
    Najwyraźniej telefon wyłączył się, choć miał jeszcze spory zapas.
    Poza tym samowyłączeniem, pamiętam tylko jedno podobne -- był
    duży mróz, pstrykałem fotki i omyłkowo włączyłem doświetlającą
    LEDkę, która zużyła spore resztki energii, lub choćby znacząco
    obniżyła napięcie -- nie pamiętam, czy %% wróciły po moim
    powrocie w ciepłe otoczenie.

    Bardzo dużo (proporcjonalnie do wszystkiego) ciągnie ekran i CPU,
    co widać na wykresach.

    Być może jest tak, jak piszesz, ale zazwyczaj nie notuję problemów
    tego typu -- ani znienacka nie ubywa, ani nie przybywa, pomijając
    niską temperaturę czy nagłe duże obciążenie.

    > Kup sobie ajfona - przeciez Pszemol tak zachwalal ten fjuczer :-P

    Ajfon zapewne potłukłby się nieraz w efekcie mego :) używania.
    Ponadto (jak już napisałem) lubię ten telefon, choć GPS ma
    słabą czułość (problem pojawia się w samochodzie bądź wysokim
    i gęstym lesie, podczas pochmurnej pogody) i jest poobijany.

    Raczej celuję w kolejny Android, nie zaś w umierający Ajfon...

    -=-

    Do tej pory nie widzę migotania.
    Być może jest tak delikatne, że nie widzę.

    Tuż po pełnym przyciemnieniu lub pełnym rozjaśnieniu (od min
    do max) widzę lekkie migotanie, ale nie wiem, czy migoczą
    moje oczy -- dostosowujące się do otaczającej je jasności,
    czy ekran, czy drży ręka bądź głowa... ;)

    Niby drżenie ręki mogę usunąć, ale niekoniecznie wtedy,
    gdy chcę oglądać ekran pod różnymi kątami...

    --