  • 1. Data: 2014-07-20 19:41:01
    Temat: Re: Slady po naklejkach / reklamie na lakierze - jak usunac
    Od: i...@g...com

    Witam,

    Ja na co dzień zajmuję się usuwaniem reklam z pojazdów. Podstawową czynnością w tej
    pracy jest usunięcie folii/naklejek wraz z klejem, żeby nie trzeba było go następnie
    usuwać. W tej pracy używane są specjalistyczne urządzenia parowe które nadają powłoce
    odklejanej odpowiednia temperaturę i wilgotność. Gdy jednak po odklejeniu zostanie
    nieliczna ilość kleju stosuję się Avery adhesive remover lub rozp. lakowy z tańszych
    środków.

    Metoda usuwania grubej warstwy kleju: spryskać warstwę kleju odczekać około 5 s. aż
    klej napęcznieje, ściągnąć raklą grubą warstwę, wymyć resztę.

    Usuwam folie/reklamy/naklejki z sam. osobowych, dostawczych, tirów i autobusów.
    Działam na terenie woj. śląskiego. Chętnych zapraszam do współpracy. wystawiam FV.
    Topmyjnia , www.topm.pl, tel 733 030 393

  • 2. Data: 2014-07-23 13:00:29
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sun, 20 Jul 2014 10:41:01 -0700 (PDT) i...@g...com
    napisał:

    >Metoda usuwania grubej warstwy kleju: spryskać warstwę kleju odczekać około 5 s.
    >aż klej napęcznieje, ściągnąć raklą grubą warstwę, wymyć resztę.

    Znacznie tańszym, a równie skutecznym środkiem rozpuszczającym klej z
    naklejek jest po prostu benzyna ekstrakcyjna, zresztą środki w sprayu,
    np. popularny Label Off też są na benzynie (co jest podane w MSDS).
    Nie warto dopłacać za spray, najtaniej wychodzi butelka benzyny w
    sklepie budowalnym.

  • 3. Data: 2014-07-23 21:51:19
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik __Maciek napisał:

> [...]
    > np. popularny Label Off też są na benzynie (co jest podane w MSDS).
    > Nie warto dopłacać za spray, najtaniej wychodzi butelka benzyny w

    Benzyna ekstrakcyjna jest do kitu - za szybko schnie. Znacznie
    skuteczniejsza jest terpentyna, może być ekstrakcyjna (wypłukiwana za
    pomocą benzyny i oddestylowywana), nie musi balsamiczna (destylowana z
    zebranej żywicy). Rozpuszcza klej z nalepek równie skutecznie jak
    benzyna a nie schnie tak natychmiast - klej dłużej pozostaje miękki.

    --
    Darek

  • 4. Data: 2014-07-24 01:30:57
    Od: BartekK <s...@d...org>

> [...]
    > zebranej żywicy). Rozpuszcza klej z nalepek równie skutecznie jak
    > benzyna a nie schnie tak natychmiast - klej dłużej pozostaje miękki.

    A jeszcze lepiej spisuje się specjalistyczny miks o nazwie
    "rozpuszczalnik do czegośtam bitumicznych" co butelka w kastoramie 5zł
    kosztuje ;) Zmywa klej z naklejek, zmywa smołę i asfaltowe syfy itp, i
    nie matuje lakieru.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173