    Date: Thu, 11 Jun 2020 01:50:19 +0200
    From: Krystek <s...@k...art.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Słuchawka domofonowa (unifon) - pytanie o buzzer

    W dniu 2020-06-10 16:42, Dawid Rutkowski pisze:
> [...]
    podniesionej słuchawce. W jednym poście piszesz, że podniesiona słuchawca potafi
    przydzwonić w ucho - a w drugim, że nie.

    > Nie z unifonu sąsiada, tylko z kasety - no chyba że masz taką kasetę, że jak się na
    dole naciska przycisk, to nic nie słychać w głośniku kasety.

    Raczej nie. Ten ktoś, gdy przyciska na dole to też słyszy sygnał
    wołania. Bipipipipipi (pipipipi tak długie, jak długo przyciska guzik na
    panelu kasety (wy)wołania).

    > Ale pisałeś co innego:
    > "Jest jeszcze jedna sprawa: gdy ktoś dzwoni domofonem (naciska guzik w
    > kasecie) to często po podniesieniu słuchawki dalej słychać dzwonek, więc
    > może się zdarzyć (i zdarzało się), że po przyłożeniu słuchawki do ucha
    > można było zostać ogłuszonym. Nie jest to przyjemne. Czy po podniesieniu
    > słuchawki z widełek unifon powinien wyłączać dzwonek w słuchawce? Bo
    > chyba jedynie przez głośnik słuchawki jest sygnalizacja? "
    >
    > Z tego zrozumiałem, że podnosisz słuchawkę z widełek - a ona dalej potrafi tak
    zatrąbić wywołaniem (już trzymana przy uchu), jakby na widełkach leżała.

    Obecnie tak właśnie jest. Oczywiście gdy ktoś zadzwoni pod numer lokalu,
    w którym się znajduję. Więc albo guzik widełek jest zje...psuty albo nie
    wiem.

    > O, to już jest bardzo dziwne - albo słyszysz to jednak przez ścianę, albo masz
    unifon "ztunowany" w jeszcze inny sposób - głośnik słuchawki jest na stałe podłączony
    do linii "głośnik" w pionie, niezależnie od tego, czy słuchawka jest położona na
    widełkach czy zdjęta.
    > Ale nadal słyszysz nie wywołanie jakiegokolwiek unifonu, tylko to, co na dole
    odgrywa kaseta dla osoby wciskającej przycisk (inna sprawa, że dźwięk zapewne taki
    sam - ale nie tan sam ;).

    Być może to jest właśnie sygnał z panelu kasety na dole. Słyszę go, ale
    nie w ten sposób, że dzwoni tak głośno, jakby ktoś dzwonił do mnie, ale
    słychać, że ktoś jest przed budynkiem i wciska guzik wołania dla różnych
    lokali.

    K.

    --
    http://www.krystek.art.pl/