    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Słuchawki bluetooth
    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    Date: Sun, 11 Feb 2018 16:36:45 +0100

    Dnia Sun, 11 Feb 2018 14:58:23 +0100, JaNus napisał(a):

    > Ale czy mają dwie słuchawki nauszne (izolujące od dźwięków z otoczenia,
    > aby nie przeszkadzały w słuchaniu n.p. muzyki)?

    No nie, to w koncu aparat sluchowy, a jak maja izolowac od otoczenia,
    to nie beda wzmacnialy dzwiekow z mikrofonow :-)

    > Czy mają stereo w jakości Hi-Fi, i FM-tuner?

    Nie, ale przy tym ubytku sluchu to juz pewnie niepotrzebne :-(

    >Jak działa owa "pętla indukcyjna", i na jaką odległość?

    Pokoj bez problemu
    http://www.petleindukcyjne.pl/jak-dziala

    Tylko ... mam wrazenie, ze oni sa nastawieni na wieksze instalacje, i
    cena tez bedzie profesjonalna.

    A tu rozwiazanie "osobiste"
    http://www.mikrosluchawka.pl/en/petla-indukcyjna-sta
    ndard-universal.html
    http://www.mikrosluchawka.pl/en/petla-indukcyjna-blu
    etooth-dla-niedoslyszacych-t-loop.html
    http://www.mikrosluchawka.pl/en/petla-indukcyjna-tv-
    loop-audio-dla-niedoslyszacych-do-ogladania-telewizj
    i.html

    Czego to ludzie nie wymysla - wieszac sobie petle na szyje z kabelkiem
    do TV, zeby aparacik lepiej slyszal.

    No ale dzieki temu TV moze byc cicho, a i porozmawiac z inna osoba
    mozna.

    http://pochodnia.pzn.org.pl/artykul/2171-petla_nie_m
    usi_byc_na_szyje.html

    > Obstawiam, że powodem jest inny rodzaj mafii: wróg ludzkości, czyli
    > etatyzm. Otóż Państwo zadecydowało, że aparaty słuchowe muszą spełniać
    > jakieś "normy" (bezpieczeństwa??), i do tego nakłada możliwość
    > jakiegoś-tam ukarania producenta za ich naruszenie. Dlatego producent
    > _musi_ to sobie wliczyć w koszty, stąd cena wyśrubowana niebotycznie.

    Raczej odwrotnie. W GB ichni NFZ (NHS) aparaty rozdaje, wiec wczesniej
    je hurtem kupuje i oczywiscie wygrywa najtansza oferta :-)

    I nas NFZ zwraca 600 zl i uwaza ze zrefundowal (aparaty kosztuja od 2
    to 10 tys zl)

    Oczywiscie producenci aparaty dla NHS inaczej oznaczaja ... a moze i
    kastruja.

    Musialbys spytac w firmie Bose - maja sluchawki, ktore sluchaja
    dzwiekow w otoczeniu, i nadaja je do ucha w przeciwfazie, wygluszajac
    zewnetrzne halasy, a zostawiajac tylko to, co kalbekiem.
    A moze da sie odwrocic, zeby wzmacnialy dzwieki z otoczenia ?

    J.