  • 1. Data: 2020-12-18 16:32:48
    Temat: Smart TV
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Tak sobie patrze na kilkuletni Smart TV, firmy zreszta LG.

    Czesci aplikacji "smart" nie dziala.
    Czesc chce jakiegos konta - moze i dziala, a moze za pozno na
    rejestracje.

    TVP VOD - niby jest, ale jakis ubogi wybor.

    IPLA - dziala. Jak juz pokazuje film, to nawet w miare dobrze, ale na
    etapi wyboru - bardzo kulawo.

    Netflix - startuje, chce sie logowac, a dalej to juz nie wiem.

    Warto placic za to "smart" ?
    Bo mam wrazenie, ze szybko sie degraduje ...

    J.

  • 2. Data: 2020-12-18 16:41:19
    Temat: Re: Smart TV
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 18.12.2020 o 16:32, J.F. pisze:

    > Warto placic za to "smart" ?
    > Bo mam wrazenie, ze szybko sie degraduje ...

    Nie warto. Z tego, co widziałem, to np. kupujesz tv, w którym działa
    youtube, a po kilka latach aktualizacja usuwa aplikację i nie mamy
    pańskiego płaszcza.

    MJ

  • 3. Data: 2020-12-18 16:48:04
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@g...net>

    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):
> [...]
    > Netflix - startuje, chce sie logowac, a dalej to juz nie wiem.
    > Warto placic za to "smart" ?
    > Bo mam wrazenie, ze szybko sie degraduje ...

    Dla porządku zauważ, że nie podałeś żadnego przykładu degradacji. Albo się
    nie zalogowałeś i nie sprawdziłeś albo piszesz o ubogim wyborze nie
    wspominając, czy kiedyś był szerszy :)

    Degradacja oczywiście istnieje, aplikacje przestają być wspierane. Jeśli
    pytasz o cenę, to ile zaoszczędzisz kupując telewizor bez tych funkcji?
    Teraz i tak 3/4 telewizorów to smart.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    https://www.grzegorz.net/

  • 4. Data: 2020-12-18 16:50:39
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 18/12/2020 16:32, J.F. wrote:
    > Warto placic za to "smart" ?

    Mam LG ze smart, TV ma dwa lata.

    Jestem skranie zadowolny. Netflix/Prime działają absolutnie ok.
    Odtwarzanie z USB działa znakomicie, nawet na egzotycznych formatach.
    Youtube działa super. Pilot jest bardzo wygodny, choć wymaga
    przyzwyczajenia. UI działa bardzo responsywnie (mam złe doświadczenia z
    wczesniejszymi LG), nie czuje lagów. Działa z Home Assistantem, dzięk
    bardzo w porządku.

    Co mnie lekko denerwuje: nie mają odpowiednika chromecasta tylko Widi
    czy coś z tej okolicy. A wiec pomysł skrajnie idiotyczny w codziennym
    użyciu. Wiec dokupiłem chromecast. Idiotyczne menu Youtuba do
    wyszukiwania - widać że projektował je ktoś myślący o Atari 160x200, ale
    to raczej wina Youtuba a nie LG. "Aplikacje" czyli zbiór bezużytecznych
    rzeczy w dodatku do wciskania w za małą pamięć.

    Co mnie mocno denerwuje: "dynamiczny HDR" powodujący że na czarnym tle
    za wskaźnikiem biega pionowy gradient jasności. Niepojmowalne ...

    Prawda jest taka że kupiłbym jeszcze raz po tych 2 latach. I Żeby miał
    więcej niż 4 dziurki HDMI...

    > Bo mam wrazenie, ze szybko sie degraduje ...

    Aktualizacje są. Poprawiają detale. Dodają kodeki (do YT na przykład,
    kiedyś dodali bodaj AV1). Raczej nie obserwuje ani degradacji, ani
    zapaści. Ot, cośtam poprawią i tyle. Ludzie na forach narzekają na brak
    nowych aplikacji, ale komu to potrzebne, nie wiem. Telewizor ma
    określony czas życia i pewnie za 10 lat nie będzie w stanie odpalać YT
    ani Netflixa. Obecnie robi to zaskakujaco dobrze.

  • 5. Data: 2020-12-18 17:00:47
    Od: K <n...@e...com>

    On 18/12/2020 15:32, J.F. wrote:

> [...]
    >
    > Netflix - startuje, chce sie logowac, a dalej to juz nie wiem.
    >

    > Warto placic za to "smart" ?
    > Bo mam wrazenie, ze szybko sie degraduje ...

    Zalezy, ja dzisiaj kupilbym bez smart (o ile to jeszcze mozliwe) i
    dolozyl do tego: https://store.google.com/product/chromecast_google_t

    Abstrahujac juz calkowicie od tego, ze obecnie ani w linearnej TV
    premium ani w Netfliksie nie ma nic ciekawego (ostatni bastion to
    sport), a na YT jest wecej reklam niz na Polsacie.

    Co do degradacji to w calej historii Netflixa/Prime to ostatnio Netflix
    przestal dzialac na bardzo starych Smart TV Samsunga, takich
    wyprodukowanych w 2010/11 roku. Mozliwe, ze innych producentow tez. Ten
    problem nie dotyczyl np. dongli typu Fire TV Stick od Amazona.

  • 6. Data: 2020-12-18 17:04:58
    Od: K <n...@e...com>

    On 18/12/2020 15:48, Grzegorz Niemirowski wrote:

> [...]
    >
    > Degradacja oczywiście istnieje, aplikacje przestają być wspierane. Jeśli
    > pytasz o cenę, to ile zaoszczędzisz kupując telewizor bez tych funkcji?

    https://www.businessinsider.com/netflix-stop-working
    -old-samsung-smart-tvs-december-1-2019-11?r=US&IR=T

  • 7. Data: 2020-12-18 17:21:11
    Od: yabba <...@...pl>

> [...]
    >
    > Netflix - startuje, chce sie logowac, a dalej to juz nie wiem.
    >

    > Warto placic za to "smart" ?
    > Bo mam wrazenie, ze szybko sie degraduje ...

    Nie warto. Inna sprawa, że to smart jest w praktycznie każdym nowym TV i
    chyba tylko najmniejsze rozmiary tego nie mają. Aplikacje muszą być
    pisane przez dostawców treści na każdą odmianę telewizora i umieszczane
    w sklepie producenta za jego zgodą. Dlatego niektórzy dostawcy rezygnują
    ze współpracy z daną marką TV i nic nie zrobisz.
    Lepiej kupić Android TV Box, np. od Xiaomi.

    yabba

  • 8. Data: 2020-12-18 17:29:04
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

> [...]
    > etapi wyboru - bardzo kulawo.
    > Netflix - startuje, chce sie logowac, a dalej to juz nie wiem.

    A da się kupić coś jeszcze bez smart? 55" LG smart kosztuje poniżej 2
    kPLN...

    > Bo mam wrazenie, ze szybko sie degraduje ...

    Przez jakiś czas będą na pewno aktualizacje.

    W wakacje na kwaterze trafiłem na jakiś kilkuletni telewizor z
    praktycznie niedziałającym już AndroidTV - mało co się uruchamiało,
    wieszało się. Z głupia frant sprawdziłem aktualizację - była. Kazałem
    mu się zaktualizować i potem już bez problemów można się było połączyć
    z TV i używać aplikacji.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 9. Data: 2020-12-18 17:45:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" napisał w wiadomości grup
    pl...
    J.F. <j...@p...onet.pl> napisał(a):

    >Dla porządku zauważ, że nie podałeś żadnego przykładu degradacji.
    >Albo się nie zalogowałeś i nie sprawdziłeś albo piszesz o ubogim
    >wyborze nie

    Cos tam od razu nie dzialalo.
    Czy - moze i dzialalo, ale za dlugo trzeba by czekac.
    Albo obslugiwac nie umiem

    >wspominając, czy kiedyś był szerszy :)

    Nie wiem. Ale zakladam, ze skoro zainstalowali program, to powinien
    dzialac.

    >Degradacja oczywiście istnieje, aplikacje przestają być wspierane.
    >Jeśli pytasz o cenę, to ile zaoszczędzisz kupując telewizor bez tych
    >funkcji? Teraz i tak 3/4 telewizorów to smart.

    Owszem, i roznica ceny nieduza ... ale czy warto przeplacac?

    Za netflixa, ktory podziala pare lat, a potem sie okaze, ze update
    apki wymagany ?

    Gdzies tam jeszcze sa "android TV" ale ponoc tez okaleczone ...

    J.

  • 10. Data: 2020-12-18 17:47:57
    Od: Czarek <c...@n...fm>

> [...]
    >
    > Netflix - startuje, chce sie logowac, a dalej to juz nie wiem.
    >

    > Warto placic za to "smart" ?
    > Bo mam wrazenie, ze szybko sie degraduje ...

    Na początek sprawdź aktualizacje oprogramowania telewizora - przez menu
    w TV lub na stronie producenta, jeśli jest nowsza - zaktualizuj
    Następnie niezależnie od tego, czy TV zaktualizowałeś, czy nie, sprawdź
    aktualizacje poszczególnych aplikacji Smart poprzez odpowiednie funkcje
    w TV.

    --
    Czarek