    From: mp107 <m...@m...ct8.pl>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Smartphone do wysokości 140 mm
    Date: Sun, 7 Jul 2019 17:17:22 +0200

    On 07.07.2019 14:17, Duszek Smsaczek wrote:
    > Wygląda na to, że one są projektowane dla ludzi, którzy używają ich jako głównego
    komputera.
    Też mam takie wrażenie.
    W poście w serwisie reddit, do którego linka niestety nie odnalazłem
    (podam, jeśli odnajdę), wypowiadała się osoba pracująca w firmie
    produkującej smartfony i wspominała, że rosnący rozmiar ich wyświetlaczy
    wynika z tego, że w krajach takich jak Indie (jeden z największych
    rynków zbytu smartfonów) ludzie często nie kupują komputera z tego
    względu, że smartfon potrafi praktycznie to samo. A chcąc zastąpić
    komputer smartfonem preferowane są duże wyświetlacze.

    On 07.07.2019 14:17, Duszek Smsaczek wrote:
    > Jakie są modele smartphone, które nie są wyższe od 140 mm?
    Już "starawe" Xperie z serii Compact (do XZ2 Compact włącznie), stare
    Xiaomi pokroju Redmi 4X, sprowadzany nieoficjalnie może być np. Sharp
    Aquos C10 (~142mm wysokości).
    W Japonii są też dostępne smartfony pokroju Sharp Aquos R2 Compact.

    On 07.07.2019 14:17, Duszek Smsaczek wrote:
    > Najlepiej by było, jeśli on ma także rozsuwaną fizyczną klawiaturę
    Na rynku masowym nie ma i nie będzie.
    O ile się uda to będzie jedynie F(x)tec Pro 1: https://www.fxtec.com/
    Ale wysokość ma być o wiele większa od zakładanych 140mm.
    Więcej "kibiców" tego urządzenia (i m.in. Nokii N900) jest zgromadzonych
    np. tutaj: https://talk.maemo.org/showthread.php?t=100554

    Ja też poszukiwałem niedużego smartfona z klawiaturą sprzętową jakiś
    czas temu. Używałem wcześniej modeli Sony Ericsson Xperia Mini Pro,
    Nokia N900 i wreszcie Motorola Droid 4. Ta ostatnia pokazała mi
    dobitnie, jak wygodna potrafi być klawiatura sprzętowa w smartfonie.
    Niestety, dzięki temu, że jej spróbowałem teraz nie ma na rynku
    praktycznie żadnego odpowiadającego moim potrzebom urządzenia. Wręcz
    trochę tego teraz żałuję, bo czegokolwiek aktualnie nie wybiorę, to może
    coś i zyskam (głównie wydajność procesora, więcej RAM-u), ale stracę
    klawiaturę (względem Droid 4) i wygodę użytkowania (względem używanego
    aktualnie przeze mnie, niewielkiego smartfona Sony Xperia X Compact).

    Zachęcony opisami zdjęciami przerabianych własnoręcznie klawiatur
    sprzętowych Bluetooth do iPhone'ów 4/5/5S, np.
    https://forum.xda-developers.com/mi-4c/accessories/q
    werty-keyboard-slider-diy-t3303280
    ... próbowałem sam zrobić coś podobnego, ale jak na razie bez sukcesu.
    Problem leży głównie w dostosowaniu obudowy klawiatury:
    1. Do rozmiaru smartfona, który jest inny (większy) od iPhone'ów 4, 5 serii
    2. Znalezienia sposobu na pewny "chwyt" smartfona. Ja do tego celu
    planowałem użyć dostępnego etui, do którego miałem zamiar przykręcić lub
    przykleić część obudowy klawiatury.
    3. Dopasowania miejsca wycięcia w obudowie klawiatury do umiejscowienia
    aparatu smartfona.
    Poza tym, o ile są dostępne klawiatury, nawet z podświetlanymi
    klawiszami, o tyle możliwości dostosowania układu klawiatury są
    ograniczone. Da się "przemapować" klawisze, ale niektórych kombinacji
    wielu klawiszy już nie, a jest to (przynajmniej moim zdaniem) potrzebne
    ze względu na specyfikę języka polskiego - znaki diakrytyczne (ą, ć, ę,
    ...). Oprócz tego ja dodawałem jeszcze "garść" użytecznych symboli (m.in.