  • 1. Data: 2012-07-07 21:45:14
    Temat: Smrodzące motocykle
    Od: "pbanasik" <pbanasik@(z)interia.pl>

    Witam,

    Czy istnieją jakieś normy emisji spalin dla współczesnych motocykli,
    motorowerów, motorynek ?
    Pytam dlatego, ponieważ każdy wyprzedzający lub przejezdzajacy obok mnie
    motocykl czy motorower albo motorynka zostawia za sobą strugę smrodu, którą
    muszę wdychać.
    Czy smród ten jest efektem nieprawidłowej pracy silnika tych pojazdów ? Czy
    nie stosuje się w motocyklach, motorowerach, motorynkach jakichś
    katalizatorów, podobnie jak w samochodach, które w znacznym stopniu
    eliminują smród spalin ? Dla jasności - nie mam absolutnie nic przeciwko
    motocyklistom, motorynkarzom ,motorowerzystom.

    Pozdrawiam
    Pawik

  • 2. Data: 2012-07-07 21:50:51
    Temat: Re: Smrodzące motocykle
    Od: to <t...@i...pl>

    begin pbanasik

    > Pytam dlatego, ponieważ każdy wyprzedzający lub przejezdzajacy obok mnie
    > motocykl czy motorower albo motorynka zostawia za sobą strugę smrodu,
    > którą muszę wdychać.

    Ja zostawiam większy, a nie mam motorka. :)

    --
    ignorance is bliss

  • 3. Data: 2012-07-07 22:23:57
    Od: "Docent Zylber" <D...@P...edu.com>

    >Ja zostawiam większy, a nie mam motorka. :)

    odypowiadając trollowi sam trollujesz

    Docent

  • 4. Data: 2012-07-07 23:13:43
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "pbanasik" <pbanasik@(z)interia.pl> napisał w wiadomości

    > Czy istnieją jakieś normy emisji spalin dla współczesnych motocykli,
    > motorowerów, motorynek ?

    istnieją - niestety tylko EURO 3

    > Pytam dlatego, ponieważ każdy wyprzedzający lub przejezdzajacy obok mnie
    > motocykl czy motorower albo motorynka zostawia za sobą strugę smrodu,
    > którą muszę wdychać.

    najbardziej śmierdzą 2T. Na nie też sa normy ale nie wiem jak to działa, bo
    smrodzą na maxa. Co do motocykli 4T to stare złomy na gaźnikach tez smrodzą.
    Nowe sprzęty nie smierdzą tak bardzo

    > Czy smród ten jest efektem nieprawidłowej pracy silnika tych pojazdów ?
    > Czy nie stosuje się w motocyklach, motorowerach, motorynkach jakichś
    > katalizatorów, podobnie jak w samochodach, które w znacznym stopniu

    Są katalizatory. Nawet w 2T. Ale one chyba nic nie dają. Mam 2T z wydechem
    "catalyzed", ale śmierdzi i juz mi się to sprzykrzyło i zamieniłem na 4T
    który normę Euro 3 spełnia bez problemu (o połowę mniejsze
    zanieczyszczenia). W garażu mogę go odpalić i moze stać kilka minut i nie
    bedzie za bardzo śmierdzieć.

  • 5. Data: 2012-07-08 12:48:33
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

> [...]
    > eliminują smród spalin ? Dla jasności - nie mam absolutnie nic przeciwko
    > motocyklistom, motorynkarzom ,motorowerzystom.

    pewnie masz na mysli motorowery z silnikami dwusuwowymi, a te norm pewnie
    nie mają, a smród jest proporcjonany do ilości oleju jaką użytkownik dolał
    do paliwa.

    Kuba (aka cita)
    gg 1461968
    Dwa ogony - Irma, Myszka.

    A4 B5, Megane MK I ph1, FJ1100N
    Sprzedam Volvo FL618 z zabudową śmieciarki 18m3

  • 6. Data: 2012-07-08 15:42:55
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 7 Lip, 21:45, "pbanasik" <pbanasik@(z)interia.pl> wrote:
    > Czy istnieją jakieś normy emisji spalin dla współczesnych motocykli,
    > motorowerów, motorynek ?

    Jest zakaz rejestrowania dwusuwów powyżej jakiejśtam pojemności, chyba
    125 ccm ale nie jestem pewien. Do tej pojemności można produkować co
    się chce i mamy całe dobrodziejstwo inwentarza czyli olej palony razem
    z benzyną.

    L.

  • 7. Data: 2012-07-08 17:34:51
    Od: "pbanasik" <pbanasik@(z)interia.pl>

    Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > który normę Euro 3 spełnia bez problemu (o połowę mniejsze
    > zanieczyszczenia). W garażu mogę go odpalić i moze stać kilka minut i nie

    Dzięki za info.
    Szkoda, że euroekologia dwukołowców jest co najmniej rok świetlny za
    samochodową.
    Miejmy nadzieję, że i tu się coś poprawi.

    Pozdrawiam
    Pawik

  • 8. Data: 2012-07-08 18:37:13
    Od: Cezary Daniluk <c...@n...com>

    W dniu 2012-07-08 15:42, Lisciasty pisze:

> [...]
    > 125 ccm ale nie jestem pewien. Do tej pojemności można produkować co
    > się chce i mamy całe dobrodziejstwo inwentarza czyli olej palony razem

    ?? Patrz, jakoś nikt mi nie kazał wyrejestrowywać CZ350 ;) wręcz w
    zeszłym roku ją kupiłem, i przerejestrowałem bez najmniejszego problemu ;)

    Pozdrawiam !

  • 9. Data: 2012-07-08 18:43:40
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Kuba (aka cita)" <y...@w...pl> napisał w wiadomości

    > pewnie masz na mysli motorowery z silnikami dwusuwowymi, a te norm pewnie
    > nie mają, a smród jest proporcjonany do ilości oleju jaką użytkownik dolał
    > do paliwa.

    nie jesteś na czasie. Z obecnych motorowerów do żadnego nie dolewa się oleju
    do paliwa - na olej jest osobny zbiornik i pompka wtryskuje olej.

    sprzęty wyczynowe są tylko na mieszankę

    Co do norm wydaje mi się, ze tez są na motorowery.

  • 10. Data: 2012-07-08 18:44:15
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    Użytkownik "Cezary Daniluk" <c...@n...com> napisał w
    wiadomości

    > ?? Patrz, jakoś nikt mi nie kazał wyrejestrowywać CZ350 ;) wręcz w zeszłym
    > roku ją kupiłem, i przerejestrowałem bez najmniejszego problemu ;)

    chodzi o pierwszą rejestrację. Stare mozna kontynuowac przerejestrowywanie