  • 1. Data: 2022-08-17 18:20:25
    Temat: Spalili się w Tesli
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Auto tesla walnęło w drzewo i się zapaliło, trzech uciekło dwóch nie i
    się spalili.
    Z tego co kojarzę to tam chyba Musk poszedł po bandzie i nie ma klamek
    mechanicznych, czyli jeśli ktoś jest nieprzytomny w środku to się go nie
    da szybko wyciągnąć. Jak widać trzeba zwracać na takie szczegóły uwagę
    bo w razie W może być nieciekawie.

    https://wiadomosci.wp.pl/smiertelny-wypadek-w-niemcz
    ech-spalili-sie-we-wraku-tesli-6802415519574592a
    --
    Janusz

  • 2. Data: 2022-08-17 18:29:32
    Temat: Re: Spalili się w Tesli
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 17.08.2022 18:20, Janusz wrote:
> [...]
    > bo w razie W może być nieciekawie.
    >
    > https://wiadomosci.wp.pl/smiertelny-wypadek-w-niemcz
    ech-spalili-sie-we-wraku-tesli-6802415519574592a
    Gdy przywalisz jakąkolwiek osobówką w drzewo tak, że się ona zapali, to
    nawet jeśli drzwi będą miały klamki, to ich nie otworzysz z powodu
    odkształceń nadwozia. Ogień też może przeszkadzać.

  • 3. Data: 2022-08-17 19:35:31
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 17.08.2022 o 18:29, JDX pisze:

> [...]
    > nawet jeśli drzwi będą miały klamki, to ich nie otworzysz z powodu
    > odkształceń nadwozia. Ogień też może przeszkadzać.

    Ja mam auto z klamkami a jego producent w razie zaklinowania
    drzwi zaleca podpięcie łańcucha i wyrwanie drzwi innym pojazdem.
    Można zrobić bezpieczniej a można spierdolić i tłumaczyć się
    że tak ładniej wygląda.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2022-08-17 19:36:38
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 17/08/2022 19:35, RadoslawF wrote:
    > drzwi zaleca podpięcie łańcucha i wyrwanie drzwi innym pojazdem.

    Jak założyć łańcuch *tylko* na zamknięte drzwi?

    I kto wozi łańcuch?

  • 5. Data: 2022-08-17 19:59:56
    Od: ii <i...@o...invalid>

> [...]
    > nawet jeśli drzwi będą miały klamki, to ich nie otworzysz z powodu
    > odkształceń nadwozia. Ogień też może przeszkadzać.

    Aha

    http://niusy.pl/@youtube.com/aka

    :-)

  • 6. Data: 2022-08-17 21:52:31
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 17.08.2022 19:35, RadoslawF wrote:
    [...]
    > Ja mam auto z klamkami a jego producent w razie zaklinowania
    > drzwi zaleca podpięcie łańcucha i wyrwanie drzwi innym pojazdem.
    Poważnie? W każdym razie w praktyce mało realne. Trzeba zapewnić pojazd
    o stosunkowo dużej mocy i do tego taki, który sam sobie czegoś nie urwie
    w trakcie ciągnięcia. Czyli jakaś ciężarówka, traktor, a najlepiej
    czołg. :-) Ale powiedzmy, że taki pojazd jest stosunkowo łatwo
    zorganizować. Ale trzeba też zapewnić jakieś zakotwienie uszkodzonego
    pojazdu (aby nie był po prostu ciągnięty), czyli być może kolejny czołg,
    bo solidnego drzewa może przy drodze nie być. :-) Do tego musi być
    przyczepność - na podmokłej przydrożnej łące nawet czołgi mogą mieć
    problemy. No i jak przymocować łańcuch do drzwi? W każdym razie strażacy
    z nożycami hydraulicznymi zrobią to szybciej. Albo pierwszy lepszy
    delikwent, który w sam raz będzie miał w bagażniku akumulatorową piłę
    szablastą bądź kątówkę.

  • 7. Data: 2022-08-17 23:45:08
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-08-17 o 18:29, JDX pisze:

> [...]
    > nawet jeśli drzwi będą miały klamki, to ich nie otworzysz z powodu
    > odkształceń nadwozia. Ogień też może przeszkadzać.

    Czytam regularnie 'Bielskie drogi' na Fb i zapalenie auta jest
    rzadkością a wypadków jest sporo, różnych, lekkich ciężkich. To juz
    więcej pali się samoistnie bez wypadku. Więc szanse zapalenia auta po
    wypadku są max 20%. Za to przy elektrykach sytuacja jest odwrotna, w
    zasadzie każda mocniejsza stłuczka z deformacja podwozia skończy się
    zapaleniem akumulatora, bo po prostu takie te akumulatory są. I zgadnij
    teraz w którym typie aut jest większa szansa przeżycia?

    --
    Janusz

  • 8. Data: 2022-08-18 01:42:07
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 17.08.2022 o 19:36, heby pisze:

    > Jak założyć łańcuch *tylko* na zamknięte drzwi?

    Na klamkę.

    > I kto wozi łańcuch?

    Służby ratownicze czy strażacy. I nie musi być łańcuch,
    mogą być pasy.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2022-08-18 01:44:12
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    W dniu 17.08.2022 o 21:52, JDX pisze:
> [...]

    > z nożycami hydraulicznymi zrobią to szybciej. Albo pierwszy lepszy
    > delikwent, który w sam raz będzie miał w bagażniku akumulatorową piłę

    Fantazjujesz.
    Skoro wyciągasz drzwi to auta bokiem łatwo nie przesuniesz.
    A ciągasz nie czołgiem czy ciężarówką, do wyrwania drzwi
    wystarczy osobówka która często waży koło tony.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2022-08-18 05:00:42
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 18.08.2022 01:44, RadoslawF wrote:
    [...]
    > Fantazjujesz.
    > Skoro wyciągasz drzwi to auta bokiem łatwo nie przesuniesz.
    > A ciągasz nie czołgiem czy ciężarówką, do wyrwania drzwi
    > wystarczy osobówka która często waży koło tony.
    Jeśli masz zamiar ciągnąć osobówką (optymistycznie zakładając, że ma
    hak), to z której strony byś nie podjechał, to uszkodzonego auta łatwo
    nie przesuniesz. Najzwyczajniej w świecie auto holujące będzie tracić
    przyczepność, nawet RWD, o przednionapędowcu nawet nie wspominając.

    No i nadal nie wiadomo jak przyczepić łańcuch do zamkniętych drzwi.

    BTW. Prof Chris ostatnio próbował wyrwać silnik ze starej A-klasy:
    https://www.youtube.com/watch?v=ceMuktq2Dy4 (pod koniec). Taki (mały)
    ciągnik to ponad 2 tony, bliżej 2,5. Przy okazji widać tam też, jak
    takie szarpanie jest niebezpieczne dla ludzi i sprzętu.