    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Sun, 16 Feb 2020 05:26:57 -0800 (PST)
    Subject: Re: Spawanie końców linek
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    W dniu niedziela, 16 lutego 2020 21:16:51 UTC+9 użytkownik PeJot napisał:
    > Czołem.
    >
    > Przy *amatorskim* grzebaniu przy rowerach często trzeba docinać na
    > długość stalowe linki hamulcowe ( fi 2 mm ) i do przerzutek ( fi 1.2 mm
    > ). Fabrycznie końce linek wyglądają na zaspawane i nie strzępią się.
    > Próbuję ten proces robić poprzez stopienie drutów łukiem elektrycznym na
    > elektrodzie węglowej i o ile w przypadku linek średnicy 1.2 mm wychodzi
    > to całkiem skutecznie i przyzwoicie, to w przypadku średnicy 2.0 mm już
    > tak ładnie nie jest. Wniosek prosty, trzeba więcej mocy. Jako źródło
> [...]

    Ja bym próbował strzelać kondensatorem. Trzeba metodą prób i błędów dobrać pojemność,
    trzeba wybrać taki kondensator któremu nie szkodzi zwarcie, trzeba opanować skuteczną
    metodę doprowadzania prądu przed wyładowaniem, ale ogólnie to jest standardowa
    technika do takich rzeczy. Znaczy powinna być łatwa do opanowania, albo znalezienia
    gotowców czy literatury.

    A tak z ciekawości, to lutować tego się nie da cyną?