    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Wed, 14 Nov 2012 21:26:00 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Sprzedawcy w salonach

    On Sat, 10 Nov 2012, Rafal Jankowski wrote:

    > Ja się na sprzedaży nie znam,

    Dobrz.
    Podejmijmy dyskusję ;)
    (tylko w wąskim wycinku)

    > ale moje obserwacje uwagi są następujące:

    [...]
    > Inny przykład - po zakupie dostałem od producenta voucher do realizacji na
    > dowolny cel w sieci ASO, ale z krótkim terminem ważności. Dzwoniłem po kilku
    > serwisach, czy nie zechcieliby wystawić mi faktury za przegląd, który
    > zrealizują później.

    Zdajesz sobie sprawę, że podżegałeś ich do wykroczenia skarbowego?
    Konkretnie przestępstwo z art.62 KKS, w wersji paragraf 5
    ("mniejszej wagi ... wykroczenie").

    > Oczywiście w większości przypadków "nie da się", chociaż
    > sprzedawca powinien starać się za wszelką cenę

    Za cenę mandatu i liderowania na liscie chętnych do przyszłych
    kontroli również? :D
    To tak jak z psami co szczekają (że podobno nie gryzą) - Ty wiesz
    że nie, my podejrzewamy że nie, tylko czy ci w serwisie o tym
    wiedzą ;)
    Znaczy o tym, czy (nie) zostałeś "wystawiony" przez skarbówkę.

    > zatrzymać klienta, który jeśli będzie zadowolony z usługi to wróci.

    Klient w osobie kontrolera skarbowego mógłby nawet za często
    wracać. Z zupełnie niepożądaną "usługą".

    Co do meritum.
    Pytaniem jest, czy taki voucher może być potraktowany jako
    zaliczka. Podejrzewam, że nie (bo jakby mógł, to za zaliczkę
    f-rę mogliby wystawić).

    > I tym sposobem znowu sam musiałem sobie
    > wymyśleć, że zapłacę voucherem za materiały eksploatacyjne i za części,

    A to można. Żeby nie było, że we wszyskim widzę dziurę ;)
    Najlepiej jakby miało miejsce "wydanie" (do Twoich rąk, później
    mogą sobie odłożyć z kartką czyje to jest).

    > Niestety to co mi proponowano

    Dla porządku: nijak NIE odnoszę się do Twojej opinii o serwisie
    w roli sprzedawcy.
    Chodziło o "fakturę za przyszły przegląd" (wyłącznie).
    Faktura jest dokumentem, który stwierdza zdarzenie gospodarcze
    które miało miejsce (wydanie towaru, wykonanie usługi lub
    przyjęcie zaliczki).
    Lata temu był w prasie artykuł, jak to US dołożył jednej z hurtowni
    za to, że klient dostawał f-rę przed oboma podlegającymi
    zdarzeniami (znaczy zarówno przed pobraniem opłaty jak i przed
    wydaniem towaru).
    Sprzedawca nieostrożnie umieszczał na f-rach, KP i WZ czas
    z dokładnością do minut.
    No to mieli hurtem "dowody wykroczeń" :]

    pzdr, Gotfryd