  • 11. Data: 2011-06-15 20:14:07
    Temat: Re: Sprzedaż samochodu poza UE a VAT
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Cavallino wrote:

    > A czy nabywca wywożąc z Polski zakupiony tutaj na fakturę VAT
    > samochód, ma w ogóle obowiązek zgłoszenia tego faktu na granicy, w
    > polskim urzędzie celnym? Czy z jego punktu widzenia załatwi wszystko
    > co potrzebuje w urzędzie białoruskim?

    Zależy jakie ma dokumenty.
    Masz odprawę z wewnętrznego urzedu celnego?
    Samochody zawsze podlegają dodatkowym cudacznym przepisom i podejrzewam, ze
    tak bez sladu nie przechodza przez polski urząd graniczny,
    ale niekoniecznie z dokumentami potzrebnymi Tobie

    > Spokojnie, nie wiedziałem że mogę zastosować 0%, więc stawkę krajową
    > uwzględniłem.
    > Ale chciałbym to zmienić, jeśli okazało się że to nie było konieczne.

    Jak uzyskasz potwierdzenie wywozu, to możesz zrobić korektę
    (ustawowo)

  • 12. Data: 2011-06-15 20:36:24
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Zależy jakie ma dokumenty.
    > Masz odprawę z wewnętrznego urzedu celnego?

    Ja nie byłem w żadnym urzędzie celnym, zakładam że nabywca również (choć nie
    pytałem go o to).

    > Samochody zawsze podlegają dodatkowym cudacznym przepisom i podejrzewam,
    > ze
    > tak bez sladu nie przechodza przez polski urząd graniczny,
    > ale niekoniecznie z dokumentami potzrebnymi Tobie

    Czyli że co, jak nie podjedzie do okienka z towarami do zgłoszenia, to też
    gdzieś ślad zostaje?

    > Jak uzyskasz potwierdzenie wywozu, to możesz zrobić korektę
    > (ustawowo)

    To wiem.
    Pytam o możliwości uzyskania tego potwierdzenia (albo innego dokumentu),
    oraz czy idzie legalnie wyjechać samochodem, bez odwiedzania urzędu
    celnego - zakładam że tak.

  • 13. Data: 2011-06-15 21:05:43
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Cavallino wrote:

    > Ja nie byłem w żadnym urzędzie celnym, zakładam że nabywca również
    > (choć nie pytałem go o to).

    No to nie masz zgłoszenia do żadnej procedury celnej.
    Reszta wyjaśnień na pl.soc.podarki

    > Czyli że co, jak nie podjedzie do okienka z towarami do zgłoszenia,
    > to też gdzieś ślad zostaje?

    Nie wiem czy teraz samoistnie urząd celny kraju docelowego
    wysyła do eksportera (czy do UC polskiego) kopie dokumentów importowych.
    Zazwyczaj te dokumenty w kraju docelowym tworzy się na podstawie dokumentów
    z procedury
    tranzytu i wywozu, ale jak nie było odprawy w PL to białoruscy celnicy maja
    tylko fakturę.
    Niewiem czy zrobią te papierki co trzeba (pewnie nie ma regonu, a na SAD
    zawsze był)
    Mnie się nie chce szukać, ale gdzieś w rozporządzeniach wykonawczych
    było opisane jaki dokument uważa się za ten potwierdzający wywóz - która
    karta SAD
    i czy jakieś kwity importowe - kopie z UC białoruskiego też mogą być.
    Znam to niestety tylko z praktyki przedunijnej - po 2004 robiłem tylko kilka
    wywozów do USA
    ale przez agencję i od razu był wywóz, bez traznzytu, bo odprawa na
    lotnisku - przychodziła
    pocztą podbita przez UC karta nr 3 SAD

    > Pytam o możliwości uzyskania tego potwierdzenia (albo innego
    > dokumentu), oraz czy idzie legalnie wyjechać samochodem, bez
    > odwiedzania urzędu celnego - zakładam że tak.

    Nie wiem.

  • 14. Data: 2011-06-15 21:09:22
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    cef wrote:

    > Reszta wyjaśnień na pl.soc.podarki

    pl.soc.prawo.podatki

  • 15. Data: 2011-06-15 21:15:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello cef,

    > pl.soc.prawo.podatki

    Ja wolę podarki!

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 16. Data: 2011-06-15 21:51:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 15 Jun 2011 19:52:46 +0200, Cavallino wrote:
    >Bo nie słyszałem żeby przed wejściem Polski do UE trzeba było z zakupionym
    >na zachodzie samochodem meldować się na niemieckim cle, żeby jakieś papiery
    >powypełniać.

    Bo tez i nie starales sie o zwrot VAT.
    Tym sie rozni kapitalim od socjalizmu, ze kapitalizm popiera i ulatwia
    eksport.

    A wspolpracy miedzy urzedami niezawislych panstw raczej nie ma.

    J.

  • 17. Data: 2011-06-16 00:29:35
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    > Bo tez i nie starales sie o zwrot VAT.

    Zgadza się.
    Ale Ty mi z karami i obowiązkami wyjeżdżałeś, więc pociągnąłem pytanie.

  • 18. Data: 2011-06-16 05:51:09
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 16 Jun 2011 00:29:35 +0200, Cavallino wrote:

    >Zgadza się.
    >Ale Ty mi z karami i obowiązkami wyjeżdżałeś, więc pociągnąłem pytanie.

    bo to i byla prywatna dzialalnosc a nie gospodarcza, gdzie zaczeloby
    sie od "a pan nie ma wpisanego eksportu w zakres dzialalnosci", a
    potem "pan nie zglosil towaru do odprawy". Prywatnosc zreszta tez nie
    chroni i o naleznych podatkach pamietac trzeba, o czym US
    allegrowiczom co pewien czas przypomina.

    Choc jak sobie przypominam to i przy sprzedazy firmowej niemiec w
    swoim urzedzie stemplowal jedynie swiadectwo pochodzenia, reszte
    zalatwial przewoznik na granicy - tzn najpierw na terminalu pare km od
    granicy, a na granicy tylko ostatnia pieczatka.
    Ale oni w ogole maja jakies kiepskie urzedy :-)

    J.

  • 19. Data: 2011-06-16 07:07:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 15 Jun 2011 16:41:11 +0200, Cavallino wrote:

    >Moment, mowa była o obowiązku podatkowym rzekomo powstałym w momencie
    >przeróbki.
    >Więc nie ściemniaj o sprzedaży, bo wtedy jej jeszcze nie było.

    Oj, z urzad by nie dyskutowal w takim przypadku.
    Wystarczylyby mu naklejki na beczkach w magazynie :-)

    >Ale zgodny z prawem pod względem podatkowym.

    Musialbym odszukac, ale chyba niekoniecznie. Ewentualnie zgodne z
    prawem bylo tez zastosowanie ordynacji. Teraz o odszkodowanie idzie,
    wiec i interpretacja moze byc inna :-)

    >Tzn. co, pogaduszki z US? Czy w formie donosu na siebie?

    Ale jakiego donosu ? Pismo do US czy nalezy skorygowac fakture w
    nastepujacej sytuacji: ...

    > Ale tam jeszcze inne wymogi. Nie byles tax free shop :-)
    >A muszę?

    Czytaj ustawe, wynikaloby ze musisz, tzn nalezgo zglosic taka
    dzialalnosc przed rozpoczeciem.

    J.

  • 20. Data: 2011-06-16 09:43:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości news:

    > Musialbym odszukac, ale chyba niekoniecznie.

    Skoro uznali że wszystkie decyzje skarbówki były bezpodstawne, to jednak
    koniecznie.
    A odszkodowanie już zasądzono - grube miliony wraz z odsetkami.

    > Ale jakiego donosu ? Pismo do US czy nalezy skorygowac fakture w
    > nastepujacej sytuacji: ...

    Chodzi Ci o wiążącą interpretację?
    Nie ma chyba już czegoś takiego, przynajmniej jeśli chodzi o korespondencję
    z urzędem skarbowym.