  • 1. Data: 2011-02-22 10:07:25
    Temat: Sprzęgło i dwumasa w 1,9 tdi 105 KM
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    Witam,

    Wozidło to Octavia 2 1,9 tdi bxe z 2006, produkowana ponoć w Poznaniu
    (słyszałem opinie że ma to znaczenie ;).
    Moje pytanie dotyczy wymiany sprzęgła i bebechów dookólnych, przebieg
    zbliża się powoli do 170 tys. km.
    Koledzy, którzy ujeżdżają podobne klekoty, słysząc że przy takim
    przebiegu nie było nic ruszane ze sprzęgłem, dostają drgawek i
    prorokują rychły zgon owego. Do tej pory miałem problemy z
    wysprzęglikiem, ale po ostatniej wymianie na nowy nic się nie dzieje.
    Domyślam się że to jak wróżenie z fusów, ale może jest jakiś górny
    limit km po którym sprzęgło musi paść? ;)

    Pzdr.
    L.

  • 2. Data: 2011-02-22 10:14:52
    Temat: Re: Sprzęgło i dwumasa w 1,9 tdi 105 KM
    Od: Maciej Browarczyk <m...@N...org>

    W dniu 2011-02-22 10:07, Lisciasty pisze:
    .
    > Domyślam się że to jak wróżenie z fusów, ale może jest jakiś górny
    > limit km po którym sprzęgło musi paść? ;)

    Mi w mocniejszej wersji silnika 1.9 TDI 130 z podniesiona moca na 170
    sprzeglo dociagnelo do 230kkm, mozna by jezdzic dalej, bo tylko
    delikatnie sie slizgalo przy pelnym bucie na 5-6 biegu ale lozysko
    oporowe padlo, wiec za jednym razem wymieniono tez sprzeglo (tarcza byla
    juz na granicy swojego zycia). Jak nie katujesz i jezdzisz w miare
    normalnie to przy 170kkm nic sie nie stanie, jak sie sprzeglo nie slizga
    a dwumas nie wali to jezdzij i nie zwracaj uwagi na rozne, dziwne opinie ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Maciek

  • 3. Data: 2011-02-22 20:01:39
    Od: "Scyzoryk" <g...@i...pl>

    >prorokują rychły zgon owego. Do tej pory miałem problemy z
    >wysprzęglikiem, ale po ostatniej wymianie na nowy nic się nie dzieje.

    z ciekawości, jak to się objawiało?

    --
    Pozdr
    Scyzoryk

  • 4. Data: 2011-02-22 22:15:40
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 22 Lut, 20:01, "Scyzoryk" <g...@i...pl> wrote:
    > z ciekawo ci, jak to si objawia o?

    Przy 140 tys. sprzęgło zaczęło się ślizgać po dłuższej jeździe, wjazd
    pod górę lub gwałtowniejsze przyspieszenie było problemem. W ASO
    macali i mlaskali po czym odpowietrzyli wysprzęglik i nieco pomogło.
    Przy 170 tys. miałem awaryjne hamowanie z dość stanowczym depnięciem
    również na sprzęgło po której to czynności pedał sprzęgła został przy
    podłodze, a dookoła wysprzęglika pojawiło się sporo syfu w postaci
    płynu hamulcowego.
    Musiało coś w środku strzelić, bo przy pompowaniu płynem sikało z
    jakiejś dziurki koło króćca.
    Póki co po wymianie na nowy jest wszystko w porządku.

    Pzdr.
    L.

  • 5. Data: 2011-02-22 22:35:37
    Od: "Myjk" <m...@n...op.pl>

    Lisciasty napisal:

    > ale może jest jakiś górny
    > limit km po którym sprzęgło musi paść? ;)

    Nie ma. :P Kumpel w M6 przeleciał już 220 tkm na
    tym samym sprzęgle. Ja w piątek wymieniałem swoje
    po... 66 tkm. Żona dwa razy przypaliła, potem
    jeszcze ASO próbowało naprawić tak, że żal pisać.

    --
    Pozdor Myjk
    xCarLink *MP3* player

  • 6. Data: 2011-02-23 15:11:39
    Od: "kor_nick" <c...@p...pl>

    wymieniałem przy 165 tys. km.
    mogłem jeszcze jeździć ale już dwumasa telepała na tyle, że bałem się
    wjechać latem na sv. jure koło Makarkiej :)
    więc wymieniłem. komplet 3200 w ASO (oryginał - promocyjnie)...
    wcześniej koło 150 tys. padł siłownik sprzęgła.
    więcej usterek na razie nie było.

    kor_nick

  • 7. Data: 2011-02-23 23:23:38
    Od: "Bugatti" <s...@m...pl>

    Ale po co mamy ci podawać przebieg przy którym może Ci "paść". Przecież
    dwumasa i sprzęgło nie padają nagle. Pierwsze symptomy odczujesz sam ...
    Bez sensu są te pytania po ilu...pewien jegomość jeździ z lawetą i ładunkiem
    po górzystych trasach to mu padnie nie po 170 k km tylko znajomemu padło po
    20 tys km.

    Pozdr.

    --
    Bugatti

  • 8. Data: 2011-02-24 09:19:25
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    On 23 Lut, 23:23, "Bugatti" <s...@m...pl> wrote:
    > Ale po co mamy ci podawa przebieg przy kt rym mo e Ci "pa ". Przecie
    > dwumasa i sprz g o nie padaj nagle. Pierwsze symptomy odczujesz sam ...
    > Bez sensu s te pytania po ilu...

    Wprost przeciwnie, sporo się dowiedziałem dzięki temu pytaniu.

    > pewien jegomo je dzi z lawet i adunkiem
    > po g rzystych trasach to mu padnie nie po 170 k km tylko znajomemu pad o po
    > 20 tys km.

    Jakbym jeździł agresywnie albo wyciągał skodą urobek z kopalni to bym
    o tym wspomniał :>

    L.