  • 1. Data: 2011-10-25 00:02:34
    Temat: Stabilizator 3,3V do akumulatorka Li-ion
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Witam.
    Potrzebuję stabilizować napięcie dla układu (3,3V) zasilanego ze
    standardowej baterii z telefonu komórkowego. Czyli jakiś stabilizator LDO
    działający przy powiedzmy 3,6V, prąd do 100mA (obudowa SMD). Znalazłem
    MAX882 i MAX884. Używam i sprawują się dobrze. Zastanawiam się jednak, czy
    nie ma czegoś lepszego (z niższą różnicą napięć) lub tańszego.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 2. Data: 2011-10-25 06:15:41
    Temat: Re: Stabilizator 3,3V do akumulatorka Li-ion
    Od: Zbych <a...@o...pl>

> [...]
    > jednak, czy nie ma czegoś lepszego (z niższą różnicą napięć) lub tańszego.

    Skoro podałeś "LUB" tańszego to masz:

    http://www.tme.eu/pl/katalog/#id_category%3D112880
    zaznacz sobie 3,3v, 100mA, LDO.

    http://pl.farnell.com/jsp/search/browse.jsp?N=202724
    +610154309+610130885&Ns=P_PRICE_FARNELL_PL%7C0&local
    e=pl_PL&appliedparametrics=true&getResults=true&supp
    ressRedirect=true&originalQueryURL=/jsp/search/brows
    e.jsp%3FN%3D202724%26No%3D0%26getResults%3Dtrue%26ap
    pliedparametrics%3Dtrue%26locale%3Dpl_PL%26divisionL
    ocale%3Dpl_PL%26catalogId%3D%26prevNValues%3D202724

  • 3. Data: 2011-10-25 08:39:01
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Zbych <a...@o...pl> napisał(a):
> [...]
    > 2724%26No%3D0%26getResults%3Dtrue%26appliedparametri
    cs%3Dtrue%26locale%3Dp
    > l_PL%26divisionLocale%3Dpl_PL%26catalogId%3D%26prevN

    Dzięki. MCP1801 wygląda fajnie. A mam jeszcze jedno głupie pytanie: co w
    Farnellu oznacza Primary Input Voltage? Bo chyba nie jest to minimalne
    napięcie wejściowe.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 4. Data: 2011-10-25 08:49:45
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    > Dzięki. MCP1801 wygląda fajnie. A mam jeszcze jedno głupie pytanie: co w
    > Farnellu oznacza Primary Input Voltage? Bo chyba nie jest to minimalne
    > napięcie wejściowe.

    Maksymalne napięcie wejściowe.

  • 5. Data: 2011-10-25 08:56:57
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Zbych <a...@o...pl> napisał(a):
    > Maksymalne napięcie wejściowe.

    Dzięki.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 6. Data: 2011-10-25 20:03:20
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > MAX882 i MAX884. Używam i sprawują się dobrze. Zastanawiam się jednak,
    > czy nie ma czegoś lepszego (z niższą różnicą napięć) lub tańszego.

    Nie wolałbyś czegoś prostego ale impulsowego?
    Wykorzystałbyś więcej energii z bateryjki litowej a i urządzenie
    by dłużej pracowało...

  • 7. Data: 2011-10-26 14:22:58
    Od: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>

    Pszemol <P...@P...com> napisał(a):
    > Nie wolałbyś czegoś prostego ale impulsowego?
    > Wykorzystałbyś więcej energii z bateryjki litowej a i urządzenie
    > by dłużej pracowało...

    Nie zastanawiałem się nad tym, dotychczas korzystałem tylko z klasycznych
    stabilizatorów.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/

  • 8. Data: 2011-10-26 14:58:30
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Grzegorz,

    Wednesday, October 26, 2011, 4:22:58 PM, you wrote:

    > Nie zastanawiałem się nad tym, dotychczas korzystałem tylko z klasycznych
    > stabilizatorów.

    W tym, konkretnym przypadku, czyli 3.6 na 3.3V Nie ma sensownego
    rozwiązania impulsowego. {szemol pisze głupstwa - jak zwykle.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 9. Data: 2011-10-26 16:13:02
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "RoMan Mandziejewicz" <r...@p...pl> wrote in message

    > W tym, konkretnym przypadku, czyli 3.6 na 3.3V Nie ma sensownego
    > rozwiązania impulsowego. {szemol pisze głupstwa - jak zwykle.

    Nie wiem dlaczego tak negatywnie i personalnie piszesz...
    Powinieneś wiedzieć że regulator liniowy nie pozwoli Ci
    w pełni wykorzystać energii zgromadzonej w ogniwie
    litowym który pełne rozładowanie osiąga gdzieś
    w okolicach 3.1-3.2V. Rozwiązanie z przetwornicą buck/boost
    jest dużo lepsze i pozwala na dłuższą pracę urządzenia
    zasilanego z 3.3V utworzonego z jednego ogniwa litowego
    gdyż przetwornica taka pozwala zarówno na obniżanie jak
    i podwyższanie napięcia wyjściowego względem wejściowego.

    Na dowód tego, że Pszemol jak zwykle WIE co mówi (i pisze)
    przytoczę przykład układu scalonego firmy Maxim który
    właśnie specjalnie do tego zastosowania jest zaprojektowany:
    http://www.maxim-ic.com/app-notes/index.mvp/id/438
    Producent również udostępnia darmowe próbki, więc można
    się scalakiem pobawić nie inwestując sporo własnych pieniędzy.

  • 10. Data: 2011-10-27 09:21:58
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik RoMan Mandziejewicz napisał:
    > Hello Grzegorz,
    [..]
    > W tym, konkretnym przypadku, czyli 3.6 na 3.3V Nie ma sensownego
    > rozwiązania impulsowego. {szemol pisze głupstwa - jak zwykle.

    Na szczęście współczesne telefony komórkowe o tym nie wiedzą i nadal
    działają przerabiając bateryjne 3V - 4,2V na rozmaite napięcia z zakresu
    1,2V - 300V przy pomocy przetwornic impulsowych.

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html