    From: Piotr Gałka <p...@c...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Stabilność DCDC current-mode
    Date: Thu, 9 May 2019 16:54:38 +0200

    > Praca CCM z większym wypełnieniem jest zawsze niestabilna.

    Myślałem, że odpowiednie dodanie/odjęcie (w scalakch to robią) do
    sygnału zwrotnego piły załatwia stabilność na cacy niezależnie od
    wypełnienia (przy wypełnieniu poniżej 50% chyba jest nawet zbędne).
    U mnie Uwe = 8..28V więc wypełnienie nie przekracza 50%.

    > Tym bardziej niestabilna, im głębiej w CCM wchodzisz i im większe
    > wypełnienie potrzebujesz :(

    O tym, że głębokość CCM wpływa na stabilność nie wiedziałem.
    Jeśli tak jest to te scalaki po wstawieniu większego dławika (o to
    pytałem) mają gorszą stabilność bo głębokość CCM większa. To by
    wyjaśniało dlaczego nic nie piszą o możliwości zastosowania większego
    dławika.

    Tylko czy to wynika z modelu pętli (mniejszy zapas fazy) czy jedynie z
    gorszej powtarzalności działania komparatora przy sygnałach o mniejszym
    nachyleniu?

    Czy gdyby L było nieskończone - prąd w dławiku stały to fakt, że
    wewnętrznie dodają piłę nie załatwi tego, że będzie w miarę stabilnie
    pracował (jeden z sygnałów do komparatora ma zbocze o rozsądnym
    nachyleniu). Pomijam chwilowo problem, że nie da się doregulować prądu
    do obciążenia gdy L nieskończone.

    > I to, co odzyskujesz na zwiększeniu indukcyjności tracisz na
    > podharmonicznych. Poprawnym rozwiązaniem jest stosowanie zamiast
    > kondensatora wyjściowego filtra ? CLC z podziałem pojemności 2/3 i 1/3
    > i małą indukcyjnością pomiędzy. Wtedy na wyjściu masz spokój nawet przy
    > DCM.

    Na wyjściu mam (w poprzednim rozwiązaniu) podwójne ? - 22u + koralik 1k
    + 22u + koralik 1k + 22u. Powinno mi zapewniać spokój.
    To czego się obawiam to emisja na częstotliwości rezonansowej dławika z
    pojemnością diody i klucza.

    W tej chwili moje pytania sprowadzają się do:
    1. Czy L wchodzi do modelu pętli z którego wynika zapas fazy?
    2. Jaki jest mechanizm generujący niestabilność gdy jest głębsze CCM.
    P.G.