    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Stary laptop i nowy dysk SSD SATA
    Date: Wed, 10 Jan 2018 21:02:03 +0100

    On 1/10/2018 8:45 PM, Pszemol wrote:
    > Mam oryginalne dwa DVD od Sony z fabrycznym "system restore"...

    To jest OT, prawidłowo to pl.comp.os.ms-windows.winnt

    Olej. Weź czysta płyte z Vistą i recznie wprowadź tam certyfikaty od
    Sony, pewnie do znalezienia na internecie. Możesz tez uzyć co najmniej
    kilku programów ktore ładnie przeniosą Ci status aktywacji systemu z
    działającego do nowego. Płyty zawierają bloatware. Co prawda Sony dawało
    czyste płyty, podobnie jak FS ale widziałem też wersję pod Sony która
    instalowała ze 20 programów w wersji demo. Diabli wiedza co tam masz,
    może jak Dell wciskają root certyfikaty.

    Vista z wgranym certyfikatem producenta komputera powinna zaakceptować
    numer z naklejki. Przegranie statustu aktywacji nie wymaga numeru a bywa
    że jest on inny niz ten z naklejki.

    Mała uwaga: Vista po instalacji nie jest technicznie mozliwa do update z
    internetu, na nascie moich róznych prób w ostatnich kilku latach ani
    razu nie zakończyła update pomyslnie, wyswietla bledy na róznych
    etapach, niektóre nienaprawialne. Jedyne do działa to wsus offline
    update. Szykuj się więc na nascie godzin walki z tym g. bo nawet offline
    updater nie potrafi tego zrobić w sensownym czasie.

    > Pomyślałem, że kupię dysk Samsung SSD 250G i spróbuję zrobić system restore
    > z tych oryginalnych dysków SONY...

    Do Visty tyle nie trzeba. Rownie dobrze możesz kupic malutki msata 32GB
    z przelotką i też będzie gites.

    > Myślicie że się to uda czy fakt że instalka zobaczy tam nowy, nieznany
    > wtedy SSD o dziwnym rozmiarze spowoduje kichę?

    Nie wiesz, aczkolwiek dla komputera z czasow visty 250GB nie jest
    egzotycznym rozmiarem. Pytanie tylko po co.

    > Czy mam jakoś ten nowy, nieśmigany jeszcze SSD przygotować jakoś przed
    > włożeniem go do tego lapka?

    Możesz przetesować w laptopie.

    > Zależy mi na odtworzeniu najpierw fabrycznego stanu z Vistą a upgradem
    > systemu zajmę się już jak wszystko będzie działać jak trzeba...

    Upgrade w Viscie nie działa jak trzeba. Microsoft olał temat faktycznej
    naprawy i przygotował pierdyliard fixit które nie działają. Upgrade
    systemu jest kluczowy do przeprowadzenia w pierwszej kolejności, choćby
    dlatego że przegladarka dostarczana z Vistą wiesza się na dzień dobry na
    stronie domowej w ms która otwiera i nigdy nie wiesz czy update uda się
    w całości bo pomidor.