    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Stary laptop i nowy dysk SSD SATA
    Date: Wed, 10 Jan 2018 22:39:45 -0000 (UTC)

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> wrote:

    > To jest OT, prawidłowo to pl.comp.os.ms-windows.winnt

    Sorki :)

    > Olej. Weź czysta płyte z Vistą i recznie wprowadź tam certyfikaty od
    > Sony, pewnie do znalezienia na internecie.

    Z tego co pamiętam, instalki z dziewiczych płyt microsoftu kończyły się
    brakiem driverow do webcamery czy innych komponentow. A dziś pewnie tych
    driverow nie znajde...

    > Możesz tez uzyć co najmniej
    > kilku programów ktore ładnie przeniosą Ci status aktywacji systemu z
    > działającego do nowego.

    System teraz juz pracuje z nieoryginalna aktywacja Windows. Ten kaptop byl
    juz w brudnych rękach kilku technikow zanim dożył stanu obecjego. Brak
    driverow w aktualnej instalacji jest jedna z przyczyn pomyslu na remont.

    > Płyty zawierają bloatware. Co prawda Sony dawało
    > czyste płyty, podobnie jak FS ale widziałem też wersję pod Sony która
    > instalowała ze 20 programów w wersji demo.

    To się je odinstaluje potem :-) jak sam laptop bedzie działać ok.

    > Diabli wiedza co tam masz,
    > może jak Dell wciskają root certyfikaty.

    A co w tym złego, bo niewtajemniczony się poczułem? :-)

    > Vista z wgranym certyfikatem producenta komputera powinna zaakceptować
    > numer z naklejki. Przegranie statustu aktywacji nie wymaga numeru a bywa
    > że jest on inny niz ten z naklejki.

    Nie pomyślałem o tym w ogóle...
    Oczekuje ze po restore o numer licencji juz nie bedzie pytal - nie mam tej
    nalepki... a to mi zadałeś teraz klina.

    > Mała uwaga: Vista po instalacji nie jest technicznie mozliwa do update z
    > internetu, na nascie moich róznych prób w ostatnich kilku latach ani
    > razu nie zakończyła update pomyslnie, wyswietla bledy na róznych
    > etapach, niektóre nienaprawialne. Jedyne do działa to wsus offline
    > update. Szykuj się więc na nascie godzin walki z tym g. bo nawet offline
    > updater nie potrafi tego zrobić w sensownym czasie.

    A bez update Visty moge sprobowac zrobic jakis upgrade do Win7 lub Win8-10?

    > Do Visty tyle nie trzeba. Rownie dobrze możesz kupic malutki msata 32GB
    > z przelotką i też będzie gites.

    Niby tak, ale ten dysk sie przyda do innych rzeczy jak laptop tatusia
    wyzionie ducha.

    > Nie wiesz, aczkolwiek dla komputera z czasow visty 250GB nie jest
    > egzotycznym rozmiarem. Pytanie tylko po co.

    > Możesz przetesować w laptopie.

    Przetestowac? Co masz na mysli?

    > Upgrade w Viscie nie działa jak trzeba. Microsoft olał temat faktycznej
    > naprawy i przygotował pierdyliard fixit które nie działają. Upgrade
    > systemu jest kluczowy do przeprowadzenia w pierwszej kolejności, choćby
    > dlatego że przegladarka dostarczana z Vistą wiesza się na dzień dobry na
    > stronie domowej w ms która otwiera i nigdy nie wiesz czy update uda się
    > w całości bo pomidor.

    Czyli z Visty od Sonego nie wskoczę na Win7 ani Win8??