    From: Pszemol <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.comp.pecet
    Subject: Re: Stary laptop i nowy dysk SSD SATA
    Date: Wed, 10 Jan 2018 22:36:13 -0000 (UTC)

    Grzegorz Niemirowski <g...@p...onet.pl> wrote:

    > Martwiłbym się tylko o rozmiar dysku. Możliwe, że restore będzie próbował
    > utworzyć partycję 360 GB. Fakt, że będzie to dysk SSD, nie powinien mieć
    > znaczenia.

    Mam wrażenie, że system restore udostępniany przez Sony nie jest "zrobiony"
    z mojego komputera tylko jest to uniwersalna instalka, a wtedy powinien
    zadowalac sie różnymi rozmiarami dysków, bo ten laptop Sony sprzedawał
    oczywiście z różnymi dyskami. Ale mogę się mylić - te DVD były wypalone w
    mojej maszynie - myślałem że są kopią tego co na partycji "instalacyjnej"
    ale może masz rację, że zawierają "zrzut" zawartości dysku z dnia w którym
    je wygenerowałem... nie pamiętam, było to wieki temu.

    > W każdym razie dysku nie trzeba przygotowywać. Jeśli restore nie
    > pójdzie, to możesz wykasować partycje starego dysku i na nim zrobić restore.

    Kupiłem dysk zapasowy aby na nim się bawić a to co teraz jest zachowałbym
    nieruszone... działa do dupy ale działa, więc lepszy jest od w razie czego
    niedziałającego wcale :-)

    > Następnie zmniejszyć partycję/partycje i przekopiować je na SSD. Wymagałoby
    > to jednak podłączania dwóch dysków do jednego komputera w celu skopiowania,
    > więc pewnie potrzebny będzie komputer stacjonarny i przejściówki.

    Tak, gdybym poszedł tą drogą to użyję peceta albo szuflady SATA-USB.

    > A najlepiej to byłoby zrobić testowe restore na maszynie wirtualnej. Zrób
    > sobie maszynę z dyskiem 250 GB i zabootuj ją z tego DVD restore. Sprawdzisz
    > sobie jak to restore się zachowuje bez angażowania fizycznego sprzętu.

    Myślisz, że pójdzie na wirtualce?? Boję się, że instalka się zboczy że to
    nie jest laptop Sony i żebym skoczył na drzewo... ale masz rację - warto
    spróbować na pececie z wirtualną zamiast bawić się z hardware...

    Problemem jest też to, że próba rozpoznania komponentów Sony na tej
    wirtualce może się nie udać: może brak głupiej webcamery (do której teraz
    nie ma drivera bo nie było go w dziewiczym Win7 od microsoftu) albo
    touchpada spowodować katastrofę w instalatorze.