    From: "Grzegorz Niemirowski" <g...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.comp.pecet
    Subject: Re: Stary laptop i nowy dysk SSD SATA
    Date: Thu, 11 Jan 2018 00:57:43 +0100

    Pszemol <P...@P...com> napisał(a):
    > Mam wrażenie, że system restore udostępniany przez Sony nie jest
    > "zrobiony" z mojego komputera tylko jest to uniwersalna instalka, a
    > wtedy powinien zadowalac sie różnymi rozmiarami dysków, bo ten laptop
    > Sony sprzedawał oczywiście z różnymi dyskami. Ale mogę się mylić - te
    > DVD były wypalone w mojej maszynie - myślałem że są kopią tego co na
    > partycji "instalacyjnej" ale może masz rację, że zawierają "zrzut"
    > zawartości dysku z dnia w którym je wygenerowałem... nie pamiętam, było
    > to wieki temu.

    Bardzo możliwe, że to uniwersalna instalka. Tym bardziej zmiana dysku nie
    powinna przeszkadzać.

    > Myślisz, że pójdzie na wirtualce?? Boję się, że instalka się zboczy że to
    > nie jest laptop Sony i żebym skoczył na drzewo... ale masz rację - warto
    > spróbować na pececie z wirtualną zamiast bawić się z hardware...

    Nie wiem. Ale jak pójdzie, to na fizycznym sprzęcie na pewno. Dlatego warto
    spróbować. VirtualBox jest za darmo :)

    > Problemem jest też to, że próba rozpoznania komponentów Sony na tej
    > wirtualce może się nie udać: może brak głupiej webcamery (do której teraz
    > nie ma drivera bo nie było go w dziewiczym Win7 od microsoftu) albo
    > touchpada spowodować katastrofę w instalatorze.

    Wątpię aby instalator szukał na siłę tych komponentów. A jeśli nawet, to nie
    będzie to miało większego znaczenia. Celem jest przede wszystkim
    przetestowanie wykrycia i wybrania wirtualnego dysku jako docelowego miejsca
    instalacji orazx kopiowania na niego plików. Nie musi wszystko idealnie
    działać.

    Natomiast może ewentualnie sprawdzać BIOS, bo może mieć zabezpieczenie przed
    instalacją na komputerach innych firm. W każdym razie nie ma co dywagować.
    Test na wirtualnej maszynie zajmie kilkanaście minut.

    --
    Grzegorz Niemirowski
    http://www.grzegorz.net/