    Subject: Re: Stary laptop i nowy dysk SSD SATA
    Newsgroups: pl.misc.elektronika,pl.comp.pecet
    From: Piotr Dmochowski <i...@p...onet.pl>
    Date: Thu, 11 Jan 2018 10:04:31 +0100

    W dniu 2018-01-10 o 23:36, Pszemol pisze:
> [...]
    A może spróbować stawiać od razu Win7? Zwłaszcza jak da się znaleźć i
    zainstalować SLIC BIOS z licencją Win 7. Jak dla mnie to duże
    uproszczenie, minus jak okaże się że brakuje sterownika np. do klawiszy
    funkcyjnych albo jakiegoś innego "pipsztyka". Znałem gościa który
    półtora roku męczył się ze ściemnionym do minimum ekranem, bo ktoś mu
    tak wgrał goły system i nie doinstalował sterowników (były na stronie do
    pobrania).

    Każdy przyzwoity soft poradzi sobie z dopasowaniem się do wielkości
    dysku, niezależnie od metody przywracania.

    > Mam wrażenie, że system restore udostępniany przez Sony nie jest "zrobiony"
    > z mojego komputera tylko jest to uniwersalna instalka, a wtedy powinien
    > zadowalac sie różnymi rozmiarami dysków, bo ten laptop Sony sprzedawał
    > oczywiście z różnymi dyskami. Ale mogę się mylić - te DVD były wypalone w
    > mojej maszynie - myślałem że są kopią tego co na partycji "instalacyjnej"
    > ale może masz rację, że zawierają "zrzut" zawartości dysku z dnia w którym
    > je wygenerowałem... nie pamiętam, było to wieki temu.
    Na początku producenci dawali płyty, potem zaczęli robić ukryte partycje
    do reinstalacji systemu. W takim przypadku użytkownik sam nagrywał na
    DVD dyski ratunkowe.
    Co do samego odzyskiwania systemu - tu są możliwe dwie szkoły:
    nienadzorowana instalacja lub wgranie obrazu dysku. Sony to raczej
    instalacja (tak zapamiętałem z własnych doświadczeń).

    > Problemem jest też to, że próba rozpoznania komponentów Sony na tej
    > wirtualce może się nie udać: może brak głupiej webcamery (do której teraz
    > nie ma drivera bo nie było go w dziewiczym Win7 od microsoftu) albo
    > touchpada spowodować katastrofę w instalatorze.
    Ja miałem problem z jakimś komponentem w laptopie Sony, na stronie ani
    ogólnie w necie sterowników nie było żadnych, udało się je znaleźć
    właśnie na dysku ratunkowym (chyba jako plik exe instalowany
    automatycznie przy reinstalacji). Z tego wynika że nawet jak restore już
    ruszy, to instalka uruchomi exe, zainstalują się sterowniki i tak sobie
    będą leżeć nieużywane, niczemu to nie zaszkodzi (chyba że exe z instalką
    sterowników ma jakieś tam sprawdzenie, ale instalator systemu powinien
    to przełknąć i kontynuować pracę).

    Piotrek