  • 11. Data: 2009-07-12 21:10:01
    Temat: Re: Stary motocykl bez dokumentow - i co dalej?
    Od: "magnes" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jackare":
    > spokojnie się da. I na zabytek i normalnie.

    O! No to jestem w sumie mile zaskoczony :-)

    > Na zabytek da się łatwiej (po ostatnich zmianach w ustawodastwie) ale
    > zdecydowanie nie polecam bo jest więcej ograniczeń niż korzysci zwłaszcza
    > w przypadku sprzętu o stosunkowo niskiej wartości jak Twoje ES. Normalnie
    > też się da tylko trzeba trochę pomolestować WK, a może nawet przeciągnąć
    > sprawę przez sąd który uprawomocni i uwierzytelni twój tytuł własności do
    > motocykla.

    No sadow to bym wolal uniknac... :-/
    Czyli co, spisac z obecnym wlascicielem normalna umowe k-s i dodatkowo
    wyciagnac od niego oswiadczenie od kogo on nabyl sprzeta, tak?

    > Licz się z tym że może to trochę potrwać i będziesz musiał się trochę
    > pogimnatykować, ale w tym czasie sobie spokojnie wyremontujesz motoreczek
    > na cacy.....

    Nie no spoko, nigdzie mi sie nie spieszy ;-)

    --
    Pozdr.
    magnes

  • 12. Data: 2009-07-12 21:18:16
    Od: "magnes" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Lewis"
    > Mój brat przerabiał dokładnie taki sam temat z identycznym motocyklem była
    > tylko stara blacha i informacja ze pojazd był wyrejestrowany.

    To i tak wiecej. W moim przypadku jest tylko blacha rejestracyjna (czarna).

    > Z grubszego było tak ze zaszedł do WK i tam dogrzebali się do starych
    > dokumentów w których były wszelkie dane potrzebne do rejestracji.

    Ale mial jakac umowe k-s z kims, czy nic?

    > Dobrze by było jak byś znał imię i nazwisko poprzedniego właściciela,

    To chyba sie da ustalic.

    > zachodzisz do wydziału komunikacji ze starą blachą mówisz ze takie coś
    > masz, postaraj sie zdobyć jakimś dziwnym sposobem umowę K-S,

    Z obecnym wlascicielem to sie taka umowe da spisac, ale z poprzednim, czyli
    prawdopodobnie tym na kogo byla zarejestrowana (choc w sumie to tez nie jest
    pewne) to z cala pewnoscia nie.

    > powinno sie udać bez większych problemów.

    No kurde jestem ciekaw, moje doswiadczenia z WK sa takie, ze wiem ze latwo
    nie bedzie :-/

  • 13. Data: 2009-07-12 21:29:32
    Od: "Ivam" <f...@-...fm>

    "magnes" <m...@p...onet.pl> wrote in message
    > Dzięki i czekam na info :-)

    Nie moge sie do kolesia dodzwonic. Wysmarowalem maila, ale narazie cisza.
    Najwidoczniej zajety - w koncu wakacje. Jak bede cos wiedzial, to na 100%
    sie odezwe.

    --
    pzdr:
    Ivam

  • 14. Data: 2009-07-13 08:09:58
    Od: falco <m...@w...pl>

    kocyk pisze:

    > I tu rowniez pozwole sie nie zgodzic, mam zabytkowy pojazd bez wpisu do
    > rejestru i zoltych blach i wiekszosc ubezpieczycieli mi okresowego
    > ubezpiecznia odmowila.

    Siema,

    terminowe ubezpieczenie (pomijam opłacalność, warunki składek, itp, bo
    to zależy już od TU) możesz wykupić bez żadnych dod. dokumentów, jeśli
    Twój sprzęt ma powyżej 40 lat.

    --
    Pozdr! falco

    Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
    Popiel 1200 '70 1.2 6V
    SenNa... Jawa 356 '58 175

  • 15. Data: 2009-07-13 08:36:17
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    falco wrote:

    > Siema,
    >
    > terminowe ubezpieczenie (pomijam opłacalność, warunki składek, itp, bo
    > to zależy już od TU) możesz wykupić bez żadnych dod. dokumentów, jeśli
    > Twój sprzęt ma powyżej 40 lat.

    A zabytkiem wg polskich przepisow jest sprzet powyzej 25 lat.
    K.14.

  • 16. Data: 2009-07-13 08:57:16
    Od: falco <m...@w...pl>

    kocyk pisze:

    > A zabytkiem wg polskich przepisow jest sprzet powyzej 25 lat.

    Mylisz dwa pojęcia... ;) Zabytkowy i historyczny, to częsty błąd.

    Auto zabytkowe to jedno a możliwość ubezpieczenia krótko terminowego o
    czym wspomniałem to drugie... Tutaj sprzęt nie musi być zabytkowy, czyli
    mieć żółtych papierów, zachowanego stanu oryginalności, itd, itp.
    Jedynym warunkiem jest wiek powyżej 40 lat (auto historyczne) co
    dokumentujesz tylko... dowodem rejestracyjnym, bo nic innego przy
    zawieraniu takiego ubezpieczenia nie jest potrzebne.

    Temat z powodzeniem przerabiany wśród Garbusiarzy.
    O ile przy OC motocykla sprawa jest groszowa o tyle przy autach już
    bardzo odczuwalna w skali rocznego ubezpieczenia.

    --
    Pozdr! falco

    Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
    Popiel 1200 '70 1.2 6V
    SenNa... Jawa 356 '58 175

  • 17. Data: 2009-07-13 09:00:26
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    falco pisze:

    > Temat z powodzeniem przerabiany wśród Garbusiarzy.
    > O ile przy OC motocykla sprawa jest groszowa o tyle przy autach już
    > bardzo odczuwalna w skali rocznego ubezpieczenia.

    Wczasach gdy mialem Garbatego to PZU dawalo znizke 50% za weterana szos.
    Potem przestali, to znaczy dawali ale chcieli ode mnie jakies swistki
    itp to olalem. Najlepsze bylo ze kiedys agent tak mi posumowal znizki ze
    wyszla 85% a PZU dopuszczalo max 75% :)

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C 666 Edition
    www.bikepics.com/members/kuczu/87fxr/

  • 18. Data: 2009-07-13 09:02:14
    Od: kocyk <k...@Z...pl>

    falco wrote:

    > Mylisz dwa pojęcia... ;) Zabytkowy i historyczny, to częsty błąd.

    Nie myle.

    > Auto zabytkowe to jedno a możliwość ubezpieczenia krótko terminowego o
    > czym wspomniałem to drugie... Tutaj sprzęt nie musi być zabytkowy, czyli
    > mieć żółtych papierów, zachowanego stanu oryginalności, itd, itp.

    Pojazd, zeby miec status zabytkowego, musi miec biala karte i byc
    wpisany do rejestru, natomiast zarejestrowany na zolte byc nie musi.

    > Jedynym warunkiem jest wiek powyżej 40 lat (auto historyczne) co
    > dokumentujesz tylko... dowodem rejestracyjnym, bo nic innego przy
    > zawieraniu takiego ubezpieczenia nie jest potrzebne.

    No i tu wlasnie jest problem. Wg przepisow auto 25 lat jest zabytkiem
    (po uzyskaniu wpisu). Wg ubezpieczyciela dopiero po uzyskaniu zoltych
    tablic, lub osiagnieciu wieku pojazdu historycznego. Jest tez obejscie:
    wiek 25 lat i zaswiadczenie od rzeczoznawcy o unikatowym charakterze
    pojazdu i jego szczegolnej roli w historii motoryzacji. I to wyjscie
    chyba bede niedlugo cwiczyl.

    > Temat z powodzeniem przerabiany wśród Garbusiarzy.
    > O ile przy OC motocykla sprawa jest groszowa o tyle przy autach już
    > bardzo odczuwalna w skali rocznego ubezpieczenia.

    Wiem:)
    K.

  • 19. Data: 2009-07-13 09:11:17
    Od: falco <m...@w...pl>

    Kuczu pisze:

    > Wczasach gdy mialem Garbatego to PZU dawalo znizke 50% za weterana szos.
    > Potem przestali, to znaczy dawali ale chcieli ode mnie jakies swistki
    > itp to olalem.

    Dokładnie tak, warunkiem było ukończone przez auto 25 lat, ale tu jak to
    z PiZetJu bywa za każdym razem wszystko zależało od Naczelnika i często
    trzeba było się użerać o swoje.

    W 1 inspektoracie dawali bez problemu (rzadkość, raczej w mniejszych
    miejscowościach) w innym trzeba było pisać elaboraty.
    Mając od kilku lat auto ze zniżką dla weterana przy kolejnej umowie
    nagle mi z tego, ni z owego odmówili mi jej przedłużenia.
    Rozmowa na miejscu nic nie dała, odwołałem się do Centrali i po krótkim
    czasie dostałem pismo z przeprosinami i wyrównanie nadpłaty. ;)

    Niektórzy wymagali legitymacji członka CAAR CLUB PL.
    Gdy wycofali się z "weterana" przeniosłem się z pocałowaniem ręki do
    innego TU, które nie tylko zachowało, moje zniżki, to jeszcze płacę
    mniej niż płaciłem w PiZetjU ze zniżką! ;)

    --
    Pozdr! falco

    Stefanek 1303 '72 1.6 AD+AT
    Popiel 1200 '70 1.2 6V
    SenNa... Jawa 356 '58 175

  • 20. Data: 2009-07-13 09:19:23
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    falco pisze:

    > Niektórzy wymagali legitymacji członka CAAR CLUB PL.

    No wlasnie ode mnie chcieli jakies legitymacje. Ale wtedy juz nie mialem
    Garbatego ale za to motocykl z rocznika 1979 przez co niby sie lapal na
    25 lat.