  • 21. Data: 2010-03-30 22:44:23
    Temat: Re: Starzenie się benzyny - mieszanki
    Od: MichałG <g...@w...pl>

    KJ Siła Słów pisze:

    > Producenci niektorych silnikow 2-suwowych zalecaja trzymanie mieszanki
    > nie dluzej niz tydzien.
    > Wg nich nawet dobry olej do dwusowow zmieszany z benzyna potrafi sie az
    > tak szybko zdegradowac.
    >
    > Najlepiej to dolac do jakiegos prostego silnika czterosuwowego, wtedy z
    > 2 litrow mieszanki 1:50 zrobi sie 1:500 i po sprawie.

    taaaa... i czerwony napis na zegarze SERVIS......
    skad tu wziąć prosty silnik.. ;)

    Pozdrawiam
    Michał

  • 22. Data: 2010-03-30 22:48:52
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 30 Mar 2010 22:31:03 +0200, Piotr Woszczyński wrote:

    >Sądzę że to raczej był produkt benzynopodobny z "dodatkami" (albo celowo
    >chrzczona jakimś syfem, albo zbiorniki zabrudzone jakimś szlamem)..

    No coz, teraz moge tylko zgadywac, ale zapychanie zajelo jej z pol
    roku ..

    >Jako chemik nie raz puszczałem z definicji czyste chemicznie, ale wiekowe
    >węglowodory typu heksan czy heptan na chromatografie gazowym i nie
    >dostrzegałem anomalii, przynajmniej na jakimś znaczącym poziomie.

    Ale problem moze byc w nieczystosciach.

    Jak masz mozliwosci, to doswiadczenie zrob - odlac normalnej handlowej
    benzyny, puscic na chromatograf od razu i po roku trzymania w
    kanisterku na balkonie.

    J.

  • 23. Data: 2010-03-31 12:08:38
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    MichałG pisze:

    > taaaa... i czerwony napis na zegarze SERVIS......
    > skad tu wziąć prosty silnik.. ;)

    Pierwszy lepszy nastoletni motocykl w czterotakcie na gazniku.
    Jest duza szansa ze i tak wpieprza olej w proporcji znacznie wiekszej
    niz 1:500 :-)

    KJ

  • 24. Data: 2010-03-31 12:48:28
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > stihl zaleca nie trzymac mieszanki dluzej niz miesiac.
    > Malo tego, zaleca aby wypalic cale paliwo tak az pila zgasnie, bo
    > pozostawione paliwo powoduje twardnienie membran w gazniku.
    > Choc wiem, ze pare osob zrobilo juz taki test i po zimie odpalali
    > pilarke na starym paliwie. Pila przezyla.
    > Pily maja dosyc wysrubowane parametry, mieszanka ma dosyc malo oleju
    > wiec ja chyba bym nie ryzykowal, chyba ze pila chinska.
    >
    > Ja takie paliwo wlewam do ciagniczka ogrodniczego ('79 rocznik), jemu
    > nic nie zaszkodzi :)
    > S.
    Widziałeś gdzieś w plastikowym baniaku membrany co by twardniały?

  • 25. Data: 2010-03-31 12:52:37
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

> [...]
    >
    > Najlepiej to dolac do jakiegos prostego silnika czterosuwowego, wtedy z
    > 2 litrow mieszanki 1:50 zrobi sie 1:500 i po sprawie.

    Dał byś jakiegoś linka do tych rewelacji o których piszesz. Stwierdzenia ze
    jacyś bliżej niezidentyfikowani producenci coś zalecają wygląda że nie masz co
    robić i dlatego postanowiłeś się poudzielać na jakiejś grupie dyskusyjnej.

  • 26. Data: 2010-04-01 19:24:22
    Od: KJ Siła Słów <K...@n...com>

    kogutek pisze:

> [...]
    > robić i dlatego postanowiłeś się poudzielać na jakiejś grupie dyskusyjnej.

    Dałbym Ci link gdybyś kulturalnie o niego poprosił.

    KJ