  • Data: 2020-01-31 17:28:08
    Temat: Re: Statyw na dłuższe wycieczki piesze ~10km
    Od: Paweł Pawłowicz <pawel.pawlowicz13@gmailDOTcom> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 31.01.2020 o 15:14, Uncle Pete pisze:

    > Ale wciąż nie jest tani - tani to 50 zł w hipermarkecie )) (aczkolwiek
    > świetnie spisuje się, jako statyw do ledowego halopaka) Autor wątku
    > wymienił najdroższy statyw za 420 zł.

    Ze statywami jest tak: pierwszy statyw, który kupujesz, jest do niczego.
    Stwierdzasz to już po pierwszym użyciu. Drugi jest już w miarę, ale po
    pewnym czasie chciałbyś mieć coś lepszego. Ten trzeci jest ok... do
    czasu, gdy kupisz jakąś małą bazookę, w moim przypadku Pentax 150-450. I
    dopiero ten czwarty to jest to, co tygrysy lubią najbardziej :-)
    Niestety, każdy musi się o tym przekonać sam. Przeczytanie nawet setki
    rad nic nie daje ;-)

    [...]
    > Dzięki za ciekawy pomysł, z zawieszonym plecakiem jest często gorzej,
    > niż bez niego, bo buja się przy najmniejszym wietrze. Ale to rada
    > bardziej do autora wątku - ja ostatnio ze statywu praktycznie nie
    > korzystam.

    Jeśli się nie da wbić śledzia, to w miarę dobrze działa sznurkowa
    siatka, do której wrzuca się parę kamieni. Musi być sznurkowa, foliówka
    robi za mały żagiel. A w górach, mówiąc po śląsku, przeważnie piździ.

    P.P.