  • 1. Data: 2014-05-13 18:59:10
    Temat: Sterowanie silnikiem przez rezystor?
    Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com>

    Witam.
    Czy wiecie cokolwiek o sposobie sterowania silnikiem dmuchawy
    samochodowej przez taki elektroniczny rezystor.
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b912a1532e78e611
    .html

    Sygnał podawany jest na czteropinowe złącze przez centralkę klimatyzacji.
    Nie wiem nic o napięciu jakie tam jest podawane.
    Widzę tam
    1) VBat
    2) Diag
    3) Vin
    4) n.c.
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a9d12231f7c4c178
    .html

    Nie wiem czy to sygnał np. PWM i jaki.
    Chciał bym uruchomić tą dmuchawę i mieć możliwość sterowania
    obrotami ale budować oddzielny sterownik to ostateczność.
    Może dało by się jakiś prosty mikrokontroler (AtMega) zmusić
    do współpracy z tym fabrycznym.
    Jeśli coś wiecie w temacie to proszę o poradę.

    Inne foto:
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/48fa5b1f02ac3548
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/fae215d10c15cc33
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7628133bfe571d3f
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/bad96918ee3a95cc
    .html
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7937cca3a9fce1c3
    .html

    Pozdrawiam. Paweł Kasztelan.

    Ps. Pochodzi chyba z VW Tuareg lub T5.

  • 2. Data: 2014-05-14 08:16:42
    Temat: Re: Sterowanie silnikiem przez rezystor?
    Od: "PcmOl" <...@...com>

    >... Może dało by się jakiś prosty mikrokontroler (AtMega) zmusić
    > do współpracy z tym fabrycznym.
    > Jeśli coś wiecie w temacie to proszę o poradę.

    Mi sie zdaje, że łatwiej mikrokontroler zmusić do współpracy z MOSFET-em.
    Sterownik natomiast zamienić na siano w znanym portalu aukcyjnym.

  • 3. Data: 2014-05-14 09:02:48
    Od: Michał Smolnik <m...@g...com>

    W dniu 13.05.2014 18:59, Paweł Kasztelan pisze:
> [...]
    > Może dało by się jakiś prosty mikrokontroler (AtMega) zmusić
    > do współpracy z tym fabrycznym.
    > Jeśli coś wiecie w temacie to proszę o poradę.

    Podobne urządzenia z Volvo (firmowane chyba przez Boscha) z lat 2000
    sterowane były napięciem 0-5V. Spróbuj, czy będzie działać.

    Pozdrawiam,
    --
    Michał

  • 4. Data: 2014-05-14 21:55:10
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>

    On 05/14/2014 09:02 AM, Michał Smolnik wrote:
    .html

    .html

    > Podobne urządzenia z Volvo (firmowane chyba przez Boscha) z lat 2000
    > sterowane były napięciem 0-5V. Spróbuj, czy będzie działać.

    A u Chryslera pwm-em. Trzeba zaglądnąć w serwisówkę i się pewnie wyjaśni.
    Ale tak jak pisał PcmOl, lepiej chyba do tego kontrolera podpiąć sobie
    mosfeta bezpośrednio.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg

  • 5. Data: 2014-05-20 22:18:40
    Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com>

    W dniu 2014-05-14 21:55, Marek Wodzinski pisze:

    > A u Chryslera pwm-em. Trzeba zaglądnąć w serwisówkę i się pewnie wyjaśni.
    > Ale tak jak pisał PcmOl, lepiej chyba do tego kontrolera podpiąć sobie
    > mosfeta bezpośrednio.

    No niestety serwisówki nie mam i nie bardzo mam skąd zdobyć (VW
    T5,Tuareg,Turan)
    Można podpiąć bezpośrednio ale też trzeba zapewnić mu chłodzenie i
    zamocować go jakoś trzeba w tej dziurze po tym elektronicznym
    rezystorze. Właściwie trzeba wymienić takie samo na takie samo :)
    Może ma ktoś VW i mógł by podejrzeć oscyloskopem co się dzieje w tej
    wtyczce. Proszę, proszę.
    Ten rezystor pochodzi z tylnej nagrzewnicy ale może w przedniej jest
    taki sam.
    http://img06.allegroimg.pl/photos/oryginal/42/43/85/
    05/4243850592_1

    Pozdr. PK