    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Subject: Re: Sterowanie urządzeniami z komputera. Jak?
    Date: Mon, 6 Nov 2017 13:48:09 +0000 (UTC)

    Jacek <k...@a...com> wrote:

    > Chcę zrobić dość proste urządzenie, w którym jest potrzeba pomiaru i
    > regulacji kilku parametrów (temperatura, ciśnienie, czas) oraz
    > sterowania elektrozaworami. Parametry te będą co jakiś czas zmieniane.

    To wcale nie będzie tak proste, jak zakładasz.

    Czy masz już czujniki? W jaki sposób przekazują one mierzone parametry?
    To, że elektrycznie, to za mało - w jakiej formie jest to sygnał?

    > Ponieważ obsługiwać będą to ludzie bez przygotowania z informatyki, czy
    > automatyki, więc obsługa powinna być możliwie najprostsza.
    > Idealnie by było postawić komputer lub laptop i mieć program działający
    > pod Windows komunikujący się ze sterownikami w rodzaju Siemens Simatic
    > S7-1200 albo podobnymi.

    Program sam się nie napisze, ktoś musi go napisać - albo Ty, albo ktoś
    inny.

    Czy to urządzenie jest krytyczne i musi działać prawidłowo, bo jak nie, to
    będzie katastrofa? Jeśli nie, to możesz przyoszczędzić, zlecając napisanie
    programu początkującym freelancerom / studentom, którzy wezmą mniej, niż
    profesjonalista, ale efekt będzie adekwatny do poniesionych kosztów...

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]