  • 11. Data: 2014-01-29 16:20:10
    Temat: Re: Super ekonomiczny diesel (?)
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "anacron" napisał w wiadomości grup

    > To co dołożyłem do
    > diesla w cenie auta jeszcze się nie zwróciło, a już pojawiać się
    > zaczynają nowe koszty.

    Witamy w rzeczywistości :-)

    Tak jest smutna prawda, że kupując Diesla, masz na starcie 5 tys. więcej do
    wydania + 15 tysięcy do wydania na remont po przejechaniu 100 tysięcy km. W
    tym czasie na paliwie oszczędzisz 4l / 100km czyli jakieś 16-20 tysięcy w
    zależności od cen paliwa. W najlepszym razie wyjdziesz na zero, a przecież w
    międzyczasie będziesz płacił droższe ubezpieczenie (procent wartości auta).

    Turbo diesel w porównaniu z benzyną (bez turbo) ekonomicznie nie ma sensu,
    ale ma lepszy moment i mniej w nim boli nieekonomiczna jazda.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 12. Data: 2014-01-29 16:20:25
    Od: elmer radi radisson <r...@s...spam.wireland.org>

    On 2014-01-29 15:28, z...@g...com wrote:

    > Zasadność zakupu diesela bardzo łatwo w ogłoszeniach sprawdzić.
    > Ot jakiśtam ford: 49 egzemlarzy w benzynie na - uwaga - 239 sztuk dizla :)
    > Ludzie po prostu uciekają od ropniaków jak się tylko da.

    I gdzies sie pewnie wyprzedaje flota poleasingowa.

    --

    memento lorem ipsum

  • 13. Data: 2014-01-29 18:10:59
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 29.01.2014 15:14, anacron pisze:
    > Tak się zaczynam zastanawiać, czy biorąc pod uwagę ceny części, serwisu
    > i awaryjność takich (nie tanich) elementów jak wtryskiwacze, świece
    > żarowe, turbosprężarka, filtr FAP etc. zakup samochodu z silnikiem
    > diesla jest aby na pewno ekonomicznie uzasadniony... To co dołożyłem do
    > diesla w cenie auta jeszcze się nie zwróciło, a już pojawiać się
    > zaczynają nowe koszty.

    wszystko zależy. Jak kupowałem pierwszego diesla to palił 6, ON był dużo
    tańszy od benzyny, a ja czasami lałem olej jadalny, albo "oranżadę".
    auto umnie było do 350 tyś, potem jeszcze u znajomego zrobiło 70 tyś bez
    napraw silnika!
    drugie to hdi, bez fapa dwumasy, turbo niema zmiennej geometrii - zeby
    się dało bez problemu wymienić. Auto przejechało 202tyś i uległo
    wypadkowi. silnik dostał kpl rozrządu i naprawę uszczelnienia za 250zł
    kolejne auto było szukane pod względem typu silnika - i nic więcej. 90%
    wiedza z tej grupy.
    Każdy kto kupuje nowe auto, musi być "orżnięty". Tak to juz jest na
    świecie i nie zmienisz tego. niejednokrotnie są tu dyskusje porównawcze,
    gdzie jedni się chwalą że za 50tyś mają 7 lat gwarancji, ale po 3 latach
    "stracili" 25 tyś w wartości auta, a inni piszą że za 10 tyś kupili
    auto, za 5 zrobili kapitalkę i przez 3 lata wydają na naprawy zero zł.
    Kto ma lepiej? sam znajdź swoją drogę.

    ToMasz

  • 14. Data: 2014-01-29 18:20:05
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2014-01-29 15:42, z...@g...com pisze:

    > i paliły co się wlało:)
    > Niestety po tej erze cena olejów sporzywczych została na sztucznym poziomie ON :(
    >
    > ____
    > grzech
    > 626

    Ale przecież wtedy ON kosztował połowę ceny benzyny.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 15. Data: 2014-01-29 18:33:25
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Ergie" <e...@s...pl> napisał w wiadomości grup
    > Użytkownik "anacron" napisał w wiadomości grup

    > Witamy w rzeczywistości :-)
    >
    > Tak jest smutna prawda, że kupując Diesla, masz na starcie 5 tys. więcej
    > do wydania

    Nie masz.
    Turbobenzyna potrafi kosztować podobnie, jak z gazem to dużo więcej.

    Wolnossących badziewi do turbodiesla porównać się nie da, chyba że będą
    miały o 30% mocy więcej, ale wtedy też kosztują odpowiednio więcej i kółko
    się zamyka.

  • 16. Data: 2014-01-29 18:37:38
    Od: anacron <a...@a...pl>

    W dniu 29.01.2014 18:33, Cavallino pisze:
    > Nie masz.

    Masz, do diesla dopłaciłem 9k, instalacja LPG by mnie kosztowała poza
    ASO niespełna 3k (dobra instalacja). Nie miałbym turbo, nie miałbym
    FAPa, wtryskiwaczy, dmumasy etc. Miałbym tanie jeżdżenie i święty spokój.

    --
    anacron
    aba/

  • 17. Data: 2014-01-29 18:45:23
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "anacron" <a...@a...pl> napisał w wiadomości grup

    > Masz,

    Nie masz.

    > do diesla dopłaciłem 9k

    Nie dopłaciłeś.

    >, instalacja LPG by mnie kosztowała poza
    > ASO niespełna 3k (dobra instalacja).

    Instalacja do turbobenzyniaka nie kosztuje 3k.

    > Nie miałbym turbo,

    Czyli nie masz obiektu do porównania.
    Chyba że mówisz o benzyniaku z silnikiem 150 KM.

    >nie miałbym
    > FAPa,

    A nawalił Ci?

    > wtryskiwaczy

    Ciekawe, a paliwo to pewnie przez gaźnik by przelatywało?

    >, dmumasy etc.

    Zdarza się i w benzyniakach.

    > Miałbym tanie jeżdżenie i święty spokój.

    No chyba że ktoś by Ci sprzedał ochrzczone paliwo i rozsypałby Ci się układ
    paliwowy.
    Myślisz, że wymiana byłaby wiele tańsza, albo że ASO nie potrafi popsuć
    benzyniaka?

    Zapewniam Cię, że potrafi.
    Kiedyś koszty kilku napraw Alfy 146, którą im zawiozłem z jakąś pierdołą
    zbliżały się do 30 tys.
    Całe auto nie było już wtedy tyle warte.

    Ale robili, bo było na przedłużonej gwarancji.

  • 18. Data: 2014-01-29 19:05:51
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu 29.01.2014 o 15:14 anacron <a...@a...pl> pisze:

> [...]
    > diesla jest aby na pewno ekonomicznie uzasadniony... To co dołożyłem do
    > diesla w cenie auta jeszcze się nie zwróciło, a już pojawiać się

    Aktualnie jeżdżę 3 i 4 swoim dieslem.
    Nr 3 to francuski HDI, nr 4 do koreański CRDI. Na jesieni sprzedałem
    swojego 2 diesla (jak sprzedawałem miał ponad 350kkm - kupiłem gdy miał
    140kkm). Nr 1 też był franzuzem z dci - miałem go przez kilkadziesiąt kkm
    - sprzedałem bo potrzebowałem większego.
    W żadnym z nich poza świecami nie wymieniałem niczego z Twojej listy mimo,
    że ten z dużym przebiegiem to był parszywy franzuz z dci pod maską.
    Wszystkie moje diesle na mrozie pala lepiej niż benzyny sąsiadów, w żadnym
    nigdy nie zamarzło paliwo a leję najtańsze z markowych stacji jakie znajdę
    w okolicy. Fap we wspóczesnym nowym dieslem nie jest żadnym problemem,
    szczególnie jak się ma auto od nowości. Po przejechanych 120kkm komp
    pokazuje mi lekko ponad połowę zużycia dodatku do fap - a nowy "woreczek"
    kosztuje 300-500PLN.
    Jak sobie przypomnę zabawy z gazem, lub pranie na jesieni (w proszku)
    przewodów WN bo nówki sztuki trochę "świeciły" to zastanawiam się kto te
    wszystkie głupoty na necie pisze.

    TG

  • 19. Data: 2014-01-29 19:15:35
    Od: atm <...@v...pl>

    > Jak sobie przypomnę zabawy z gazem, lub pranie na jesieni (w proszku)
    > przewodów WN bo nówki sztuki trochę "świeciły" to zastanawiam się kto te
    > wszystkie głupoty na necie pisze.

    Mialem dwa samochody z gazem, jedyny mankament ktory byl zwiazany z
    instalacja to malo dokladny wskaznik poziomu LPG.
    Przewodow zas nie mialem potrzeby wymieniac.

    Natomiast co do diesli...W moim dwumasa juz zaczynala klekotac, znajomy
    w swoim pojezdzie wymienil ja razem z kompletem sprzegla - 3k, drugi
    tez musial to zrobic choc wyszlo taniej bo starszy model (to tez jakas
    paranoja cenowa).

  • 20. Data: 2014-01-29 19:23:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2014-01-29 19:15, atm wrote:

    > Mialem dwa samochody z gazem, jedyny mankament ktory byl zwiazany z
    > instalacja to malo dokladny wskaznik poziomu LPG.

    A drugi to mały zbiornik paliwa i trzeba częściej tankować.
    Trzeci to mniej miejsca w bagażniku lub brak zapasu,
    Czwarty to 2 więcej filtry do wymiany i +kilkadziesiąt słoty na przeglądzie.
    Piąty to trzeba częściej regulować zawory jak nie ma hyreaulicznego
    kasowania luzów.

    Ogólnie da się przeżyć - ja też stawiałbym na LPG nie ON.

    Shrek