  • 21. Data: 2017-01-03 21:18:46
    Temat: Re: Swiatła, czas uprzywilejowanego zielonego
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder"

    Kilkadzesiat tysiecy za sterownik i to na bank byla najtansza oferta.
    ---
    Opis sterownika, zdjęcia http://a-ster.pl/aster-it/

  • 22. Data: 2017-01-03 21:22:24
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >Kilkadzesiat tysiecy za sterownik i to na bank byla najtansza oferta.

    Znajdz przetarg na sygnalizacje, gdzie cena nie stanowila zdecydowanej
    wiekszosci kryterium :-)

    J.

  • 23. Data: 2017-01-03 21:43:23
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    i o to chodzilo w zlodziejskim panstwie. Przetarg na przyklad w Gdansku. Oczywiscie
    standardowy zapis ze tylko firmy z ttadycjami. Startuja cztery firmy. Z Sopotu,
    Poznania, Lublina, Katowic. I ta z Sopotu ma najnizsza cene ktora i tak jest zawyzona
    5 razy. Pozostale firmy sa dwa razy drozsze. W Katowicach firma z Katowic bedzie
    najtansza. Oczywiscie zadnej zmowy tylko sprawiedliwy podzial zyskow. I teraz proste
    pytanie. Jak jest w regulaminie przetargu zapis ze moga w nim brac udzial firmy z
    minimum dwu letnim okresem dzialania na rynku i minimum dziesiecioma pozytywnymi
    opiniami z poprzednich realizacji to jak na takim rynku moze zaistniec nowa firma z
    nizszymi cenami? Tego typu przetargi to typowe synekury dla swoich.

  • 24. Data: 2017-01-03 22:11:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości
    >i o to chodzilo w zlodziejskim panstwie.
    >Przetarg na przyklad w Gdansku. Oczywiscie standardowy zapis ze tylko
    >firmy z ttadycjami.

    Z tym, ze tradycje mozna miec w dowolnym kraju UE, tudziez z
    konsorcjum itp.

    > Startuja cztery firmy. Z Sopotu, Poznania, Lublina, Katowic.
    > I ta z Sopotu ma najnizsza cene ktora i tak jest zawyzona 5 razy.
    > Pozostale firmy sa dwa razy drozsze.
    >W Katowicach firma z Katowic bedzie najtansza.

    No wiesz, musi tez firma brac pod uwage, ze trzeba bedzie do tego
    Gdanska czesto jezdzic, a moze nawet utrzymywac czlowieka na miejscu,
    dla jednego sterownika.

> [...]
    >takim rynku moze zaistniec nowa firma z nizszymi cenami?
    >Tego typu przetargi to typowe synekury dla swoich.

    Cos w tym jest, ale takie unijne prawo, i nie tylko unijne.
    A czasem sie odzywaja glosy krytyki w druga strone - ze jak to jest,
    wygrywa firma obca, bo dala cene o zlotowke tansza ...

    J.

  • 25. Data: 2017-01-03 22:22:18
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 3 Jan 2017 12:43:23 -0800 (PST), w
    <4...@g...c
    om>, Zenek Kapelinder
    <4...@g...com> napisał(-a):

> [...]
    poprzednich realizacji to jak na takim rynku moze zaistniec nowa firma z nizszymi
    cenami? Tego typu przetargi to typowe synekury dla swoich.

    Bzdura -- zwykły dupochron i wygodnictwo.
    Sam uczestniczyłem w takim przetargu, z tym że tam akurat chodziło o zniesienie
    tego warunku, bo premiował lichą firmę.

  • 26. Data: 2017-01-04 12:05:17
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-01-03 o 19:31, Cavallino pisze:

    > Wiesz, zawsze może ktoś przejechać na czerwonym albo Ty albo on.
    > Generalnie zielone są rozdzielone.
    >
    > Byłeś na początku fazy zielonej, czy na końcu?

    Nie, tu nie chodzi o jednostkowy przypadek. Światła na tym skrzyżowaniu
    ewidentnie nie funkcjonują/wały jak powinny. Czyli wg przepisów - mam
    zielone to jadę i nie muszę ostro hamować bo inni z innych pasów
    kolizyjnych już jadą.

    Początek - przede mną wjechało na krzyżówkę zaledwie parę samochodów.

  • 27. Data: 2017-01-04 17:51:54
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 04-01-2017 o 12:05, Trybun pisze:

> [...]
    > ewidentnie nie funkcjonują/wały jak powinny. Czyli wg przepisów - mam
    > zielone to jadę i nie muszę ostro hamować bo inni z innych pasów

    Ale skąd wiesz przy jakim świetle jadą?
    Tam z Krakowskiej to jest problem że nie wszyscy zdążą przejechać na
    zielonym, bo blokują ich auta z Garbar.

    W ciemno mogę zakładać takie właśnie przypadki - że nie wiedzą co im się
    świeci za plecami i jadą.

    > Początek - przede mną wjechało na krzyżówkę zaledwie parę samochodów.

    No to nie ma opcji, że ci z lewej mieli w tym czasie zielone.
    Po prostu korzystając z wyimaginowanej (lub nie) luki, chcieli zjechać
    ze skrzyżowania, na którym zostali przy poprzednim swoim zielonym.

  • 28. Data: 2017-01-05 11:01:15
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-01-04 o 17:51, Cavallino pisze:

> [...]
    > zielonym, bo blokują ich auta z Garbar.
    >
    > W ciemno mogę zakładać takie właśnie przypadki - że nie wiedzą co im

    Skoro na Krakowskiej wszyscy ruszają to można przyjąć że im zaświeciło
    się zielone. Z drugiej strony i ja przecie nie pchałbym się na krzyżówkę
    na innym świetle niż zielone. Albo mi sie zdarzyło być tam gdy akurat z
    jakiegoś powodu światła głupiały, albo to jest tam normą. Gdy będę w
    Poznaniu to z czystej ciekawości przejadę się na tą krzyżówkę zobaczyć
    czy nadal tam taki galimatias.

    > No to nie ma opcji, że ci z lewej mieli w tym czasie zielone.
    > Po prostu korzystając z wyimaginowanej (lub nie) luki, chcieli zjechać
    > ze skrzyżowania, na którym zostali przy poprzednim swoim zielonym.

    Ruszali jak husaria pod Kircholmem, na 99%, na widok zielonego światła.