  • 41. Data: 2014-03-27 19:25:24
    Temat: Re: Światła do zarabiania pieniędzy
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > No właśnie niekoniecznie, spotkałem już babkę walącą lewym pasem Smartem z
    > zabójczą prędkością 80 km/h.
    > Nawet TIR-y wyprzedzały ją prawym, na lewym zrobił się korek na kilometr.
    Czasem pomaga wyprzedzenie takiej/go z prawej i ustawienie się na kilka
    chwil przed nim/nią równolegle do jadącego obok innego pojazdu...
    Rzadko, ale czasem się budzą i wracają na prawy wlec się dalej.
    Pozdrawiam.
    WOJO

  • 42. Data: 2014-03-27 19:40:19
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "WOJO" <s...@a...unknown.hehe> napisał w wiadomości grup
    > Czasem pomaga wyprzedzenie takiej/go z prawej i ustawienie się na kilka
    > chwil przed nim/nią równolegle do jadącego obok innego pojazdu...
    > Rzadko, ale czasem się budzą i wracają na prawy wlec się dalej.

    Zazwyczaj tak robię, ale za nią był taki kibel, że nie chciałem pogarszać
    sytuacji.

  • 43. Data: 2014-03-27 20:51:38
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2014-03-27 18:46, WOJO pisze:
    > Sam sobie zinterpretuj:
    > http://sipdata.lex.pl/dane/dzienniki/2003/289071/zal
    3_8.pdf

    Nie ma nic do interpretacji. Jest tam podane maksymalne przyspieszenie
    dojeżdżającego strumienia pojazdów na poziomie 3.5 m/s2. Strona 4
    dokumentu u góry po prawej.

    --
    MN

  • 44. Data: 2014-03-27 21:55:34
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 27 Mar 2014 09:59:28 +0100, Marcin N napisał(a):

    > Jadąc 70 km/h przejeżdżasz niecałe 20m w sekundę. W 3 sekundy jest to
    > dokładnie 58.33 metrów. Sekunda na reakcję czyli masz 38.85 metrów na
    > wyhamowanie z 70 km/h. Wymaga to przyspieszenia rzędu 9.71 m/s2.
    >
    > Dla porównania, żeby wyhamować ze 100 do zera na 45 metrach (czyi mniej
    > wiecej typowo dla samochodów osobowych) trzeba tylko 8.57 m/s2.

    Pojeździłem sobie właśnie z akcerometrem żeby zobaczyć jakie odczucia
    towarzyszą hamowaniu z różną siłą.

    Jeszcze jakoś komfortowe hamowanie, takie z którym "wypada" wozić
    pasażerów, które można nazwać "normalnym", to maksymalnie 0.3-0.4g.

    Okolice 0.5g to już hamowanie gwałtowne - pasażerowie muszą się trzymać
    albo złapią ich pasy, nieumocowane rzeczy spadają z siedzeń itd.

    Maksimum które udało się stabilnie uzyskać (mglisto, trochę mokro,
    zimówki), to 0.85g.

    > Wniosek: nie da się wyhamować z 70 do zera. Wniosek drugi: trzeba tu
    > jechać wolniej albo domagać się przestrojenia świateł.

    Przyjmując już i tak wyśrubowane parametry 1s na reakcję i 0.5g hamowania,
    oznacza to, że dla 70km/h, pomarańczowe musi się palić 5s, a dla 50km/h 4s,
    żeby się dało wyhamować.

    Chociaż tu: http://en.wikipedia.org/wiki/Stopping_sight_distance
    piszą że bezpieczne założenia to 0.34g.

  • 45. Data: 2014-03-27 22:15:05
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 27 Mar 2014 09:24:38 +0100, Andrzej Lawa napisał(a):

    > To jest dodatkowy argument za jeżdżeniem z własną kamerą.
    >
    > Jak ktoś chciałby powalczyć to pewnie miałby szanse - nagranie, opinie
    > biegłych...

    Pod warunkiem że trafisz na rozsądnego sędziego, a nie takie który
    stwierdzi, że to że nie dało się wyhamować nijak nie zmienia faktu że za
    przejazd na czerownym jest grzywna ;)

  • 46. Data: 2014-03-27 22:44:02
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Thu, 27 Mar 2014 07:51:14 +0100, anacron napisał(a):

    > No co ty? To dla bezpieczeństwa, tak jak wszystkie pozostałe fotoradary
    > w Polsce. Jak w ogóle śmiesz pisać, że może być inaczej?

    Swoją drogą, strażnicy źle znoszą sławę:
    http://zapodaj.net/4edcad1e5dcfd.png.html
    myślę, że to całkiem nieźle obrazuje kondycję psychatryczną na ich
    komendzie ;)

  • 47. Data: 2014-03-27 23:03:24
    Od: KS <"mekar[wytnijto]"@vp.pl>

    W dniu 2014-03-26 23:13, Tomasz Pyra pisze:
    > Gmina Wejherowo zbudowała sobie sygnalizację świetlną do zarabiania
    > pieniędzy.

    http://ma.blox.pl/resource/6.jpg

    Ten z lewej powiedział bierzcie sprawy w swoje ręce, wiec gmina bierze.
    A ten z prawej który w bandycki sposób zwalczał opozycję, od czerwca od
    tej opozycji ma zapewnione 8500zł emerytury.

    Jaka rewolucja, taka demokracja. Płacz i płać.

    --
    Krzysiek
    http://niewygodne.info.pl/index.htm

  • 48. Data: 2014-03-28 08:26:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 27 Mar 2014 22:15:05 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
> [...]

    Akurat to wystarczy sfilmowac post factum i z boku.

    Kamerzystow z TVN od lat podziwiam - byli, filmowali, ale nic na tym
    nie widac.

    > Pod warunkiem że trafisz na rozsądnego sędziego, a nie takie który
    > stwierdzi, że to że nie dało się wyhamować nijak nie zmienia faktu że za
    > przejazd na czerownym jest grzywna ;)

    Ale od tego sa odwolania.

    J.

  • 49. Data: 2014-03-28 08:52:55
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Dla porównania, żeby wyhamować ze 100 do zera na 45 metrach (czyi mniej
    > wiecej typowo dla samochodów osobowych) trzeba tylko 8.57 m/s2.

    Cos tu pomyliles. 100^2 to jakies 2 razy wiecej niz 70^2, a wiec i
    droga 2* dluzsza. Zapomniales przez 2 poddielic.

    W efekcie wymaga to przyspieszenia 5m/s2, czyli tyle ile przepisami
    wymaganego od pojazdu. Na suchej drodze.
    Do zatrzymania na styk, a wiec majac dalmierz laserowy w oczach, bo
    trzeba dokladnie wiedziec czy przekroczyles odleglosci decyzyjna czy
    nie, bo jak jestes blizej, to gaz a nie hamulec.
    (no - na suchej drodze te 5m/s2 zostawia pewien margines ... ale nie
    ciezarowkom)

    Tam ktorys z dyskutantow podal 0.8s na reakcje kierowcy i 0.5s na
    zadzialanie hamulcow, wtedy trzeba 5.7m/s2 no i ukladu BAS.

    > Wniosek: nie da się wyhamować z 70 do zera. Wniosek drugi: trzeba tu
    > jechać wolniej albo domagać się przestrojenia świateł.

    Pretensje do ministra - skoro sie nie da, to w przepisie powinno stac
    4s. Plus sekunda opoznienia do wlaczenia kamery, plus koniecznosc
    zrobiena dwoch fotek, aby odroznic kto jedzie, a kto stoi.

    J.

  • 50. Data: 2014-03-28 09:00:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 27 Mar 2014 21:55:34 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):
    > Pojeździłem sobie właśnie z akcerometrem żeby zobaczyć jakie odczucia
    > towarzyszą hamowaniu z różną siłą.

    Dobry ?
    Bo w miare hamowania auto sie pochyla i akcelerometr odczuwa
    grawitacje jako skladowa pozioma.
    No chyba ze ma w srodku zyroskopy i kompensuje.
    Wiele tego nie ma, ale 0.05g moze sie uskladac.

    Drozsze smartfony maja i akcelerometry i zyroskopy ...

    > Przyjmując już i tak wyśrubowane parametry 1s na reakcję i 0.5g hamowania,
    > oznacza to, że dla 70km/h, pomarańczowe musi się palić 5s, a dla 50km/h 4s,
    > żeby się dało wyhamować.

    No i zanim z boku zapali sie zielone i samochody rusza, to tyle mija,
    no i jest w miare bezpiecznie, nawet jesli czerwone jest u nas
    nagminnie olewane :-)

    J.