  • 1. Data: 2014-06-04 12:45:26
    Temat: Świece żarowe.
    Od: Trybun <I...@j...com>

    Jak długo, średnio wytrzymują tytułowe świece?

  • 2. Data: 2014-06-04 12:56:44
    Temat: Re: Świece żarowe.
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 4.06.14 12:45, Trybun pisze:

    > Jak długo, średnio wytrzymują tytułowe świece?

    U mnie, wg książki serwisowej (Opel) należy wymienić świece po 100 tys. km,
    ale ja przejechałem na nich już grubo ponad 100 tys. i na razie nie widzę
    potrzeby (spalanie, rozruch), by je już wymieniać. Ale nowy komplet świec
    mam już w zapasie. ;-)

    --
    collie

  • 3. Data: 2014-06-04 13:17:08
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-04 12:56, collie pisze:

> [...]
    > potrzeby (spalanie, rozruch), by je już wymieniać. Ale nowy komplet świec

    Oj, Ople mają fatalna opinię, podobno niezwykle łatwo się zapiekają, a
    do wykręcenie takiej zapieczonej trzeba ściągać głowicę... Tak
    przynajmniej miał małżonek bratanicy w Zafirze.

    Co do ogólnego zużycia eksploatacyjnego świec to pewnie też dużo zależy
    od sposobu eksploatacji.. Np. jazda na długich trasach to minimalna
    eksploatacja świec, zapalanie w ciągu dnia 150 razy przynosi skutek
    odwrotny, czy może nie ma to żadnego znaczenia? Diabeł mnie podkusił z
    kupowaniem tego diesla, potencjalnie same problemy..

  • 4. Data: 2014-06-04 14:03:35
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 4.06.14 13:17, Trybun pisze:
> [...]

    > wykręcenie takiej zapieczonej trzeba ściągać głowicę... Tak przynajmniej miał

    Ja nic nie wymieniam "profilaktycznie", nie chucham, dmucham, nie nadsłuchuję -
    po prostu jeżdżę. A jak świeca padnie, to dopiero wtedy będę się martwił, czy
    wystarczy ją wykręcić, czy trzeba będzie ściągać głowicę. A jak znam życie,
    to od każdej reguły są wyjątki i może w mojej Asterce akurat obędzie się bez
    rozpoławianiu silnika, w celu wymiany świecy. ;-)

> [...]
    > żadnego znaczenia? Diabeł mnie podkusił z kupowaniem tego diesla, potencjalnie

    Oczywiście i żywotność świec zależy od sposobu ich eksploatacji, przecież to
    zwykła grzałka i podobnie jak to ma miejsce w żarówkach, najbardziej żarnikowi
    szkodzi nie długotrwała praca, ale częstotliwość włączania. Zimny żarnik ma
    mniejszą oporność, więc po włączeniu płynie przez niego wielokrotnie większy
    prąd, niż później, po nagrzaniu. Stąd zwykle żarówki przepalą się w chwili
    włączenia - właśnie od tego uderzenia prądem na zimno. Przebiegi serwisowe
    dla świec żarowych są więc dosyć umowne: jednemu potrafią świece wysiąść po
    20 tys. km, drugi przejedzie 200 tys. bez oznak, że świece niedomagają.
    A co do diesla: ja tam nie narzekam - nie wiem co to regulacja gaźnika,
    brak iskry, zawilgocone przewody WN itepe itede. Jeszcze i Ty polubisz
    klekota, nie bój nic. ;-)

    --
    collie

  • 5. Data: 2014-06-04 14:31:11
    Od: atm <...@v...pl>

    > A co do diesla: ja tam nie narzekam - nie wiem co to regulacja gaźnika,
    > brak iskry, zawilgocone przewody WN itepe itede. Jeszcze i Ty polubisz
    > klekota, nie bój nic. ;-)

    Klekoty juz jakis czas temu sie skonczyly. Ostatni poczciwy silnik jaki
    znam to klasyczny 1.9TDI VW/Skoda. Teraz to zabawa w spaliny o zapachu
    konwalii i upychanie pod maske wszelkich mozliwych wynalazkow.

  • 6. Data: 2014-06-04 17:01:10
    Od: Trybun <I...@j...com>

    W dniu 2014-06-04 14:03, collie pisze:

> [...]
    > się bez
    > rozpoławianiu silnika, w celu wymiany świecy. ;-)

    I pozostaje mieć nadzieję że to tylko głupia , niczym konkretnym nie
    poparta opinia. Ja to słyszałem od mechanika, który wymieniał te świece
    w Zafirze. Mówił że świece żarowe to generalnie słaby punkt diesli Opla,
    i którejś generacji silników mercedesa.

> [...]
    > A co do diesla: ja tam nie narzekam - nie wiem co to regulacja gaźnika,
    > brak iskry, zawilgocone przewody WN itepe itede. Jeszcze i Ty polubisz

    No tak, to logiczne, mimo całkowitego laicyzmu w tych sprawach też tak
    myślę. I niestety mój obecny styl poruszania się autem polega na
    mnogości gaszenia i zapalania silnika. Ale co tam, nie ma sie co
    przejmować na zapas.

    Już go lubię - mimo że ostatnio jeździłem benzyniakiem i na dodatek
    absolutnie bezawaryjną Vectrą, to poprawę w stylu jazdy dało sie odczuć
    zaraz po wyjechaniu z komisu tym dieselkiem. Jednak o benzynowym silniku
    miałam jaką taką wiedzę, natomiast o dieslu nie wiem nic, tak że jak
    kiedy na trasie odmówi posłuszeństwa to pozostaje tylko laweta pomocy
    drogiej i mechanik. Całe szczęście że ten motor (CRDI) nie jest
    wyposażony w wynalazki typu FAP czy sprzęgło dwumasowe, ale i tak ma co
    się zepsuć.

  • 7. Data: 2014-06-04 18:27:03
    Od: MichaelData(R) <s...@o...com>

    Trybun wydumał(a) w news:538f34ae$0$2153$65785112@news.neostrada.pl :
> [...]
    > mechanik. Całe szczęście że ten motor (CRDI) nie jest wyposażony w
    > wynalazki typu FAP czy sprzęgło dwumasowe, ale i tak ma co się zepsuć.

    Co to za marka i jaki silnik?

    --
    Michael________(TM)
    ______/) /\ | /\

  • 8. Data: 2014-06-04 18:38:14
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 04.06.2014 12:45, Trybun pisze:
    > Jak długo, średnio wytrzymują tytułowe świece?
    w c15D- mniej niż dwa sezony. załączały się za każdym przekręceniem stacyjki
    w HDI - całe jego u mnie życie czyli ok 7 lat. Ale załączają się jak
    jest mniej niż 15 stopni.

    ToMasz

  • 9. Data: 2014-06-04 19:00:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Trybun I...@j...com ...

> [...]
    > odwrotny, czy może nie ma to żadnego znaczenia? Diabeł mnie podkusił z
    > kupowaniem tego diesla, potencjalnie same problemy..

    Znowu kupiłes coś na co cię nie stać....

    Z tym 150 razy to tez nie ma problemu - silnik ciepły to i swiece sie nie
    męczą.
    Pytanie, ile razy odpalasz na zimnym silniku.

  • 10. Data: 2014-06-04 19:20:49
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-06-04 14:03, collie pisze:

    > A co do diesla: ja tam nie narzekam - nie wiem co to regulacja gaźnika,
    > brak iskry, zawilgocone przewody WN itepe itede. Jeszcze i Ty polubisz
    > klekota, nie bój nic. ;-)

    hmm.. nie mam gaźnika, nie mam przewodów WN itepe itede.
    Nie mam też dwumasy, filtra cząstek stałych, EGR, zaworu wolnych
    obrotów, turbiny, intercoolera, zapiekających się świec żarowych i
    strachu zimą czy paliwo zamarznie

    Ale fakt 2.4JTD fajnie się jeździło. a potem dwumasa zaczęła o sobie
    dawać znać. 2.0TDI czy TDCI nie dawało takiej frajdy

    --
    Irokez