  • 31. Data: 2014-06-04 22:26:39
    Temat: Re: Świece żarowe.
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2014-06-04 21:28, collie pisze:

    > silnika trzeba od czasu do czasu podładować akumulator
    > prostownikiem. A w zimie
    > to obowiązkowe.

    Ciiii .... nie mów tego moim dieslom, że trzeba im akumulatory
    podładowywać, bo jeszcze łykną i będzie strajk.
    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 32. Data: 2014-06-04 22:30:09
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 04.06.2014 22:08, Trybun pisze:

    > W takim wypadku skąd ta wiedza że jeszcze grzeją jak zgaśnie kontrolka a
    > nie można wyczuć grzania akustycznie bo silnik hałasuje?
    jak miałem kłopoty z rozruchem, pociągnąłem sobie kabelki do świec i
    żaróweczki 12V, żeby wiedzieć co i jak się dzieje z grzaniem. W starej
    cytrynie trzeba było "grzać świeczki 2 razy". teraz niema sensu. jak
    jest zimno - grzeją się cały czas.
    ToMasz

  • 33. Data: 2014-06-04 22:32:35
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 4.06.14 22:26, "Rafał \"SP\" Gil" pisze:

    > Ciiii .... nie mów tego moim dieslom, że trzeba im akumulatory podładowywać, bo
    > jeszcze łykną i będzie strajk.

    Jeśli jeździsz raz w tygodniu na sumę, to o akumulatorze nie musisz pamiętać.
    Ale tu była mowa o 150 odpaleniach w ciągu dnia, a wtedy jest inna gadka.
    Z akumulatorem.

    --
    collie

  • 34. Data: 2014-06-04 22:52:55
    Od: "Marcin \"Kenickie\" Mydlak" <m...@o...pl>

    W dniu 2014-06-04 22:32, collie pisze:

    > Jeśli jeździsz raz w tygodniu na sumę, to o akumulatorze nie musisz
    > pamiętać.
    > Ale tu była mowa o 150 odpaleniach w ciągu dnia, a wtedy jest inna gadka.
    > Z akumulatorem.

    Ale wiesz, że świece nie są za każdym razem uruchamiane? Powiedziałbym,
    że w obecnych temperaturach nie są załączane w ogóle.

    --
    Marcin "Kenickie" Mydlak
    Wrocław, GG:291246, Skype:kenickie_pl

  • 35. Data: 2014-06-04 23:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik collie c...@v...pl ...

> [...]
    > żarowych, ale przede wszystkim na akumulatorze. Świece żarowe
    > pobierają ok. 25 A, więc przy czterech cylindrach przez
    > kilka/kilkanaście sekund z akumulatora płynie prąd 100 A, przy każdym
    > uruchomieniu auta. Gdy tych startów jest kilkadziesiąt dziennie, to
    > prądnica może mieć problemy z uzupełnianiem ubytków. Stąd diesle mają
    > większe akumulatory, niż benzyniaki o tej samej pojemności. Ale i tak,
    > jeśli nie ma możliwości doładować akumulator na trasie, przy częstym
    > zapalaniu silnika trzeba od czasu do czasu podładować akumulator
    > prostownikiem. A w zimie to obowiązkowe.

    kilkanascie sekund? Raczej kilka.
    A dodatkowo dotyczy to zimnego silnika.
    Jak ciepły to i swiece troche krócej się grzeją.
    Odpalam auto kilkadziesiat razy dziennie, radio, cb cały czas i nie ma
    zadnych problemów z ładowaniem.

  • 36. Data: 2014-06-04 23:08:21
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 4.06.14 22:52, Marcin "Kenickie" Mydlak pisze:

    > Ale wiesz, że świece nie są za każdym razem uruchamiane? Powiedziałbym, że w
    > obecnych temperaturach nie są załączane w ogóle.

    Mylisz się. Świece żarowe są włączane za każdym razem, niezależnie od temperatury
    otoczenia. Temperatura otoczenia ma jedynie wpływ na czas włączenia świec. Żaden
    diesel nie zapali bez pomocy świec, jeśli ścianki cylindra będą miały temperaturę
    otoczenia, nawet gdy to będzie 30 stopni w lecie. Mówimy oczywiście o tzw. zimnym
    starcie, a nie o zapalaniu rozgrzanego silnika, gdy np. zgaśnie pod światłami.

    --
    collie

  • 37. Data: 2014-06-04 23:22:26
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 4.06.14 23:00, Budzik pisze:

    > Jak ciepły to i swiece troche krócej się grzeją.
    > Odpalam auto kilkadziesiat razy dziennie, radio, cb cały czas i nie ma
    > zadnych problemów z ładowaniem.

    Zgadzam się - może tych odpaleń być i kilkadziesiąt dziennie, a akumulator
    na koniec dnia zachowa swoją pojemność - ale pod jednym warunkiem: czas
    jazdy (ściśle mówiąc - czas pracy silnika) będzie w sumie na tyle długi,
    że prądnica zdąży doładować akumulator.

    --
    collie

  • 38. Data: 2014-06-04 23:48:15
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 4.06.14 23:50, Przemek pisze:

    > Malo widziales. Odpalalem niejeden raz silnik Diesla, w ktorym swiece nie zalaczaja
    sie w temperaturach powyzej 5stC.

    Dobry jesteś, ale bracia Grimm byli pod tym względem lepsi. Bajkopisarstwa.

    --
    collie

  • 39. Data: 2014-06-04 23:50:44
    Od: Przemek <p...@g...com>

    W dniu środa, 4 czerwca 2014 23:08:21 UTC+2 użytkownik collie napisał:
    > Mylisz si�. �wiece �arowe s� w��czane za ka�dym razem, niezale�nie
    od temperatury

    > otoczenia. Temperatura otoczenia ma jedynie wp�yw na czas w��czenia �wiec.
    �aden

    > diesel nie zapali bez pomocy �wiec, je�li �cianki cylindra b�d� mia�y
    temperaturďż˝

    > otoczenia, nawet gdy to b�dzie 30 stopni w lecie. M�wimy oczywi�cie o tzw.
    zimnym

    > starcie, a nie o zapalaniu rozgrzanego silnika, gdy np. zga�nie pod
    �wiat�ami.

  • 40. Data: 2014-06-05 00:09:20
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 4.06.14 23:48, collie pisze:

    > Dobry jesteś, ale bracia Grimm byli pod tym względem lepsi. Bajkopisarstwa.

    Zwracam honor, jeśli to był diesel z niemieckiego Lanz Bulldoga, lub jego
    polskiego klona, Ursusa C45. One rzeczywiście obywały się bez świecy żarowej
    (były jednocylindrowe). Wystarczyło jedynie podgrzać palnikiem benzynowym głowicę
    cylindra, albo po prostu rozpalić pod nią ognisko (tak, tak - literatura nie
    kłamie), a potem zakręcić korbą. Bo nie miały nie tylko świecy, ale i rozrusznika.

    --
    collie