  • 81. Data: 2014-06-05 14:36:43
    Temat: Re: Świece żarowe.
    Od: masti <g...@t...hell>

    Dnia pięknego Thu, 05 Jun 2014 13:42:46 +0200 osobnik zwany collie
    napisał:

    > Kończ Waść, wstydu oszczędź.

    no to słucham Pana Fachowca. Oswieć mnie. Chętnie się pośmieję.

    mst <at> gazeta <.> pl
    "-Mam lęk gruntu! -Chyba wysokości?

  • 82. Data: 2014-06-05 14:46:06
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 5 czerwca 2014 13:47:24 UTC+2 użytkownik Netopeerek napisał:

    > Żarowa???

    Tobie zapewne się wydaje ze pręcik o średnicy 5mm rozgrzany do czerwoności na odcinku
    kilku milimetrów jest w stanie dokonać w cylindrze jakiś cudów z wyjątkiem
    umożliwienia zapalenia się na nim rozpylonego paliwa. Potrzeba nam w Polsce takich
    optymistów. Dobrą robotę robisz. Pełnosprawny dizel zapali bez grzania świec. Po
    kilku kilkunastu sekundach świeca od ognia jaki jest w cylindrze rozgrzewa się do
    czerwoności i staje się miejscem w którym przy wtryśnięciu paliwa zaczyna się ono
    spalać. Rozgrzana świeca ułatwia zapłon. Ale jej brak uniemożliwia prawidłową pracę
    silnika i prowadzi do szybkiego zniszczenia najczęściej tłoka.

  • 83. Data: 2014-06-05 14:55:36
    Od: k...@g...com

    W dniu czwartek, 5 czerwca 2014 14:26:22 UTC+2 użytkownik collie napisał:

    > No, jak nie ma świec żarowych, to nie ma i "dojenia" akumulatora.
    >
    > A w przypadku świec, 100 A przy rozruchu chyba coś dla akumulatora
    >
    > znaczy, nie? A jak tych rozruchów jest pińćset dziennie, a silnik
    >
    > pracuje za każdym razem niewiele dłużej, niż trwa rozruch, to te
    >
    > świece jednak dla akumulatora będą odczuwalne pod koniec miesiąca.
    >

    > --
    >
    > collie

    Dlaczego akurat miesiaca? Chyba ze masz akumulator z okrętu podwodnego. Jak praca
    trwa niewiele dłużej niż rozruch to akumulator zdechnie po kilkunastu-kilkudziesięciu
    rozruchach. I to bliżej dwudziestu niż osiemdziesięciu.

  • 84. Data: 2014-06-05 14:59:54
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-06-05 12:36, collie pisze:

    > Nawet doświadczenia sporej grupy osób tu nie potrafią zmienić zasad
    > działania
    > silnika diesla. Kiedyś przy zdawaniu na prawo jazdy obowiązywała także
    > część
    > teoretyczna o budowie silnika i obsłudze samochodu. Nie było to za
    > bardzo przydatne późniejszemu kierowcy, ale dawało ogólne pojęcie o
    > samochodzie.

    to widać chorowałeś jak były wykłady...

  • 85. Data: 2014-06-05 15:02:43
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 5.06.14 14:55, k...@g...com pisze:

> [...]
    > Jak praca trwa niewiele dłużej niż rozruch to akumulator zdechnie po
    > kilkunastu-kilkudziesięciu rozruchach. I to bliżej dwudziestu niż

    Zakładam wariant optymistyczny, że to "niewiele dłużej" będzie dłuższe. ;-)

    --
    collie

  • 86. Data: 2014-06-05 15:26:05
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2014-06-05 08:06, J.F. pisze:

    > Ale to sie wtedy mija z celem, wiec trzeba pojsc po kredyt na nowe
    > auto z salonu, albo kupic starsze i poczekac az ceny za kilkuletnie
    > spadna, bo ich nikt nie chce kupic :-)

    ale nadal 33.000zł<<70.000zł, tak samo jak 10+8=18000zł<<40.000zł...
    Jeszcze są stare przyzwyczajenia - kupujesz tanie używane auto to i mało
    w nie wkładasz, ale jeszcze trochę i pokończą się niezniszczalne auta i
    trzeba będzie kupić 10-latka naszpikowanego wszystkim co możliwe - a w
    te nowsze używane auta niestety wkładać trzeba

    > To nie lepiej sprawdzic oferty w salonach ?

    nie ma co sprawdzać, za 40, 50 czy nawet 150.000zł nie kupię takiego
    auta nowego :) a auto za 10.000zł (+6.000 w naprawy i tzw chip-tuning)
    jest lepsze niż to za 70.000 z salonu (bo takie miałem, tyle że byłem
    drugim właścicielem, ale jak się nim jeździ wiem) - przecież nie zmienię
    lepszego auta na gorsze (tylko nowsze)

    Łukasz

  • 87. Data: 2014-06-05 15:32:04
    Od: "Netopeerek" <n...@g...com>

    ps.com...

    hahahahaha

  • 88. Data: 2014-06-05 15:35:37
    Od: collie <c...@v...pl>

    W dniu 5.06.14 15:32, Netopeerek pisze:

    > Użytkownik <k...@g...com> napisał w wiadomości
    ps.com...

    > hahahahaha

    W cytowanej przez Ciebie wiadomości Kogutka444 jakoś nie widzę słowa "hahahahaha",
    cokolwiek ono znaczy. Nim zaczniesz rechotać na newsach, naucz się prawidłowego
    cytowania wiadomości i dawaj głos, jeśli masz coś do powiedzenia na temat.

    --
    collie

  • 89. Data: 2014-06-05 15:42:01
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 5 Jun 2014 00:22:48 +0200, MichaelData(R) <s...@o...com>
    wrote:

> [...]
    >silnika (m.in. układzie wtryskowym, układzie doładowania i układzie oczyszczania
    >spalin) który jest najmniej trwały i najdroższy w naprawach. Do nowoczesnego
    >silnika należy wlewać nowoczesne paliwo bezsiarkowe czyli paliwo klasy Premium
    >dostępne tylko na koncernowych stacjach paliw. Po to są te nowoczesne paliwa bo
    >wymagają ich bezwzględnie nowoczesne silniki Diesla.
    >Należy pamiętać że najnowsze oleje silnikowe wymagają paliwa bezsiarkowego ze
    >względu na możliwość zakwaszania oleju silnikowego. Najnowsze oleje silnikowe nie
    >mają dodatków neutralizujących zakwaszanie."

    Zapomniałeś dopisać: "Artykuł sponsorowany przez Statoil Diesel Gold".
    Diesel CR, blisko 430 tys. na normalnym paliwie, a jakoś wtryskiwacze
    jeszcze oryginalne.

    http://jerzu.waw.pl GG:129280

  • 90. Data: 2014-06-05 15:42:36
    Od: jerzu <t...@i...pl>

    On Thu, 5 Jun 2014 01:00:05 -0700 (PDT), WS
    <L...@c...pl> wrote:

    >Co do ukladu wtryskowego, to badania dowodza, ze jest wrecz przeciwnie, paliwa
    niskosiarkowe maja gorsze wlasciwosci smarne, co pryspiesza zuzycie pomp i
    wtryskiwaczy...

    Jakoś trzeba te super paliwa sprzedać :)

    http://jerzu.waw.pl GG:129280