    From: ddddddddddddd <d...@f...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Szkoda całkowita, niskie odszkodowanie, samochód zastępczy
    Date: Wed, 11 Sep 2019 10:38:59 +0100

    W dniu 10.09.2019 o 22:10, PlaMa pisze:
    > Hej,
    >
    > podzielcie się ze mną (najlepiej podpierając się jakimiś wyrokami, jeśli
    > można prosić) wiedzą co robić w sytuacji gdy doszło do stłuczki, po
    > której ubezpieczyciel winnego stwierdza, że samochód poszkodowanego
    > kwalifikuje się na szkodę całkowitą.

    ja bym w pierwszej kolejności poszedł do niezależnego rzeczoznawcy który
    z Adatexu wyciągnie wartość twojego auta. Na wartość będzie miało wpływ
    wszystko, tj wyposażenie, stan opon itp.
    Jak wycena będzie wyższa (a pewnie będzie), to piszesz do
    ubezpieczyciela (na tą chwilę rzeczoznawca za przygotowanie pisma wziął
    ode mnie 150zł - za wycenę szkody + pismo do ubezpieczyciela, ale za
    pełny raport 4 lata temu brał ok. 600zł (pełny, czyli wymagany do sprawy
    sądowej kosztorys w formie ładnej książki A4)
    Jak ubezpieczyciel się z tym nie zgodzi (może już to np. nie być szkoda
    całkowita) to idziesz do sądu - płacisz pewnie ok. 3000zł papudze (4
    lata temu za dwie sprawy zapłaciłem 4000zł), 600 rzeczoznawcy i raz
    stawiasz się w sądzie. Już po kilkunastu do kilkudziesięciu miesiącach
    masz zwrot na koncie wraz ze zwrotem kosztów i odsetkami (mi zwrócili po
    ok. 4 latach i samych odsetek i dodatkowych kosztów prawniczych
    uzbierało się 8000zł) Wydaje mi się że odsetki są dość dobrze
    oprocentowane i są dużo lepszą lokatą niż obligacje ;)

    Uważam że przy dzisiejszych cenach ubezpieczeń trzeba tak robić bo
    ubezpieczyciele to oszuści (jak inaczej można powiedzieć o firmie, która
    szkodę wycenia na 3500zł, a rzeczoznawca na 22.000zł, wmawiając nam przy
    tym, że podnieśli stawki, bo więcej muszą wypłacać)
    A idąc do sądu doliczam wszelkie koszty (czas zmarnowanego urlopu -
    roboczogodzina, przejazdy do serwisu - kilometrówka, czy bilecik za
    parking pod SORem.
    W swoim życiu wygrałem dwie sprawy z PZU, jedną o zaniżoną kwotę
    odszkodowania, drugą o dodatkowe koszty (pracownik miał stłuczkę i był
    na chorobowym), jedną z nich w drugiej instancji po 1,5 roku, drugą po 4
    latach...

    Lukasz