    Subject: Re: Szkoda całkowita, niskie odszkodowanie, samochód zastępczy
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: Trybun <M...@j...ru>
    Date: Wed, 11 Sep 2019 12:00:41 +0200

    W dniu 10.09.2019 o 23:10, PlaMa pisze:
    > Hej,
    >
    > podzielcie się ze mną (najlepiej podpierając się jakimiś wyrokami,
    > jeśli można prosić) wiedzą co robić w sytuacji gdy doszło do stłuczki,
    > po której ubezpieczyciel winnego stwierdza, że samochód poszkodowanego
    > kwalifikuje się na szkodę całkowitą.
    >
    > Załóżmy, że nie było problemów ze sprzedażą "wraku" - wycenili go
    > uczciwie (hahaha) albo sami odkupili. Następnie wypłacają różnicówkę w
    > oparciu o wyniki EuroTax czy innego AutoData pomnożonego przez siłę
    > migracji ptactwa leśnego z uwzględnieniem koloru paznokci pani Heni z
> [...]

    Co konkretnie chciałeś wiedzieć? O wycenach szkód itp sprawach nic nie
    wiem bo to już sprawa indywidualna.  Sama szkoda całkowita polega na tym
    że dostajesz odszkodowanie za auto bez wnikania w to co z nim później
    zrobisz. Np. ja dostałem odszkodowanie (Warta, sprawca PZU) z takiego
    tytułu, później wizyta na złomowisku - zakup paru uszkodzonych
    elementów, wymiana tych części w rozbitku i taka Vectrą przejeździłem
    jeszcze kilka lat. Odszkodowania dostałem coś około 6000zł, części na
    złomie kosztowały 1000zł tak więc można powiedzieć że byłem do przodu na
    tym wypadku. Nie wiem tylko czy taka sama zasada obowiązuje i w
    przypadku jakichś droższych aut.