  • 111. Data: 2020-02-05 12:59:51
    Temat: Re: TV4 Drogówka 2020.01.2513:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik cyklista c...@k...pl ...

    > Dlaczego więc według ciebie pierwszeństwo z lewej strony przy ruchu
    > prawostronnym nie ma logiki, podaj jakieś przykłady.

    Zawsze myslałem ze jednym z powodów jest to, zeby ludzie nie naciagali na
    stłuczki.
    bo teraz jak wyjedziesz celowo to ryzykujesz uderzenie w auto po swojej
    stronie (kierowcy), jak by pierwszenstwo było po drugiej stronie to
    uderzenie w drzwi pasazera jest mniej dotkliwe dla kierujacego.
    A wiadomo ze sa osoby naciagajace na stłuczki.

    Ale to tylko takie luzne rozwazania, bo w sumie to nie widze tego
    problemu z brakiem widocznosci.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

  • 112. Data: 2020-02-05 13:11:50
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    To był zamach policji drogowej na niezależność Europy od Polski.

    -----

  • 113. Data: 2020-02-05 14:40:03
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Czarek" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 05.02.2020 o 09:23, cyklista pisze:

    >Analogicznie: "Bo tylko właśnie przy ruchu prawostronnym
    >pierwszeństwo z lewej strony ma sens i logikę bo kierowca widzi
    >dobrze lewą stronę."

    >Gdzie tu sens i logika?

    wezmy ruch prawostronny.
    Dojezdzasz do skrzyzowania, z budynkami na rogach ... kat widzenia w
    prawo masz jednak mniejszy, niz kat w lewo.
    Ale ci z prawej jada jednak o pas dalej - to i dalej ich widac.
    W dodatku jesli nie widzisz i wyjedziesz o ten pas ruchu - to widok
    masz juz dobry, a sytuacja ciagle nie jest kolizyjna ... chyba, ze po
    prawej ktos wyprzedza :-)

    Wiec to przemawia na korzysc pierwszenstwa z prawej ... ale trzeba
    przyznac, ze w lewo kierowca ma lepszy widok, bo szyba blizej.

    Albo taka inna sytuacja - trzy pasy w jedna strone, srodkowy wolny, ze
    skrajnych samochody chca zjechac na srodkowy.
    Przepis daje pierwszenstwo temu z prawego pasa.
    I teraz - jesli na lewym pasie jedzie tir, a na prawym maluch ... czy
    kierowca tira widzi, ze ten maluch miga, ze bedzie zmienial pas ?
    A w odwrotnej sytuacji widocznosc znacznie lepsza.

    Co prawda tylko lekko ten przepis koresponduje to pierwszenstwem na
    skrzyzowaniach, i mozna by go tu zmienic, bez zmiany innych regul.

    J.

  • 114. Data: 2020-02-05 21:04:10
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    MF
    >Nieprawda

    A jednak prawda

    https://www.qld.gov.au/transport/safety/rules/road/g
    ive-way

    "You must give way to vehicles on your right at an uncontrolled crossroad--this is a
    crossroad without any traffic lights, lines or signs."

  • 115. Data: 2020-02-05 21:13:31
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Iguan_007" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    MF

> [...]
    >"You must give way to vehicles on your right at an uncontrolled
    >crossroad--this is a crossroad without any traffic lights, lines or

    Narzekamy na nasze przepisy, a tu jeszcze gorsze.
    Tzn przepisy moze i dobre, ale w podsumowaniu na gorze strony czemu
    zapomnieli o tej regule ?

    Albo "you're turning left or right at a T-intersection".
    A jak skrecasz z tej "poprzeczki" T ?

    J.

  • 116. Data: 2020-02-05 21:18:23
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    JF
    sa wyjatki od tej reguly - wlasnie skrzyzowania T

  • 117. Data: 2020-02-05 21:22:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.02.2020 o 13:11, ąćęłńóśźż pisze:
    > To był zamach policji drogowej na niezależność Europy od Polski.

    Bo jak wiadomo kurskiemu to nader chętnie uchylali, na wykroczenia
    drogowe nie powinno być immunitetu i tyle. A że jest, to wielu korzysta.

    --
    Shrek

  • 118. Data: 2020-02-05 21:43:47
    Od: MF <n...@n...noproblem.invalid>

    On 05/02/2020 20:04, Iguan_007 wrote:

> [...]
    >
    > "You must give way to vehicles on your right at an uncontrolled crossroad--this is
    a crossroad without any traffic lights, lines or signs."

    Tak, znam tę regułę, ale popatrz, ile jest sytuacji, w których pojazd z
    lewej ma pierwszeństwo. To raz. Dwa - to przepisy obowiązujące w stanie
    Queensland, a np. w stanie Południowa Australia jest jeszcze trochę
    inaczej:
    https://mylicence.sa.gov.au/road-rules/the-drivers-h
    andbook/giving-way

    At intersections without traffic lights, road signs or road markings,
    *that are not T-intersections*, you must give way to any vehicle
    approaching from your right. This is known as the 'Give Way to the
    Right' rule.

    This is highlighted in examples 32, 33, 34 and 35.

    Na stronie przed ww. regułą jest w sumie 11 przykładów manewrów na
    skrzyżowaniach bez znaków regulujących pierwszeństwo przejazdu. Czyli
    czasem pierwszeństwo ma ten z prawej, a czasem ten z lewej. Daleko temu
    do jakiejś uniwersalnej reguły, że ten z prawej zawsze (czy prawie
    zawsze) ma pierwszeństwo.

    --
    MF

  • 119. Data: 2020-02-05 22:08:42
    Od: Iguan_007 <i...@g...com>

    MF,

    Regula jest, ze na skrzyzowaniu rownorzednym pierwszenstwo jest z prawej. Obtym
    rozmawiamy I tak jest to zapisane w przepisach. Wiec nie za bardzo wiem z czym sie
    klocisz. To, ze T jest wyjatkiem nie zmienia reguly.

  • 120. Data: 2020-02-05 23:30:55
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.02.2020 o 09:23, cyklista pisze:

    > Bo tylko właśnie przy ruchu lewostronnym pierwszeństwo z prawej strony
    > ma sens i logikę bo kierowca widzi dobrze prawa stronę.

    I na rondach nie trzeba ze znakami kombinować.

    --
    Shrek